ID : 29334792
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ایجاد اختلافات مذهبی؛ هدف اقدامات تروریستی/ برخی برای پست دنیا، 38 سال مظلومیت انقلاب را زیر سوال بردند


آیت‌الله مدرسی گفت: باید بدانیم که ایجاد اختلافات مذهبی و قرار دادن شیعه و سنی در مقابل هم از اهداف حرکات تروریستی است و از این جهت نیاز به وحدت، یگانگی، صفا و صمیمیت و درایت داریم.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزد آوا، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نباید به امام(ره) به عنوان میراث فرهنگی نگاه کرد، یکی از ویژگی‌های میراث فرهنگی این است که با نگاه کردن به آنها، گذشتگان را تحسین می‌کنیم و سعی می‌کنیم آن را حفظ کنیم ولی از آنها الگو نمی‌گیریم، مقام معظم رهبری تاکید دارند که امام(ره)، امام زنده‌ای است که از راه، فرمایشات و سیره و روش ایشان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره باید بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای جامعه را به سمت و سوی میراث فرهنگی کردن امام(ره) و آثار ایشان سوق می‌دهند، افزود: این افراد امروز در کشور ما چه در رده‌های پایین و بالا، دانسته یا ندانسته، مغرضانه یا غیرمغرضانه  از امام(ره) نام می‌برند اما به راه ایشان توجهی ندارند و نمی‌خواهند از ایشان تقلید کنند و یا الگو بگیرند که مقام معظم رهبری در حرم امام(ره) این نکته را متذکر شدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ما 38 سال است که می‌گوییم امریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، افزود: امروز اروپایی‌ها  به حرف ما رسیده‌اند و این عقلانیتی است که امام(ره) اصول اساسی انقلاب را بر اساس آن استوار کرد، ایشان فرمودند امریکا شیطان بزرگ است و الان می‌بینیم که امریکایی‌ها نشستی با شیخ نشینان عرب داشت و 500 میلیارد دلار که در واقع هزینه 8 ساله مملکت 80 میلیونی ایرانی است از عرب‌ها گرفت و رفت و کشورهای عربی را به جان هم انداخت که جز شیطنت امریکا چیز دیگری نبود و دوباره نیز برای اینکه این جنگ و دعوا خاتمه یابد حتما صدها میلیارد دلار دیگر می‌گیرد.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص دهه 60 گفت: دهه 60 انقلاب که عمدتا مصادف با حیات پر برکت امام راحل بود، دهه مظلوم برای کشور ماست و مظلومیت این دهه برای ما مخصوصا در هیایوی انتخابات ریاست جمهوری و جابه‌جایی جلاد و شهید در آن مشخص شد.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای برای رسیدن به پست بی ارزش دنیا 38 سال مظلومیت انقلاب را زیر سوال بردند، دهه 60 ، 17 هزار شهید ترور داریم و این بی عقلی و بی فکری است که گفته شد چرا با قاتلین آنها برخورد شد،  اکنون آنها مشا هده می‌کنند چگونه تعدادی از مردم که برای حل مشکلاتشان به مجلس آمده بودند، در ماه رمضان توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند که حرکتشان مانند تروریست‌های دهه 60 بود، حالا باید با این تروریست‌ها چه کرد با آنها مذاکره کنیم؟!  بعید نیست که بعدا برخی برای رسیدن به اهداف دنیایی خود می‌گویند اینها مظلوم بودند و این مایه تاثر و تاسف است که جلوداران، پیشکسوتان و صاحب منسبانی چنین بیاناتی داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سخنان رهبری که حرکت تروریستی در تهران را ترقه‌بازی خواندند، افزود: این همان فرموده امام(ره) است زمانی که صدام به فرودگاه‌های ما حمله کرد فرمودند دیوانه‌ای سنگی پرتاب کرده و رفته، که این نشانه اعتماد به نفس، اتکا به خداوند، روحیه دادن به مردم و حقیر شمردن تروریست‌ها است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای امنیت اعم از سپاه  مظلوم که در هیایوی انتخابات و حتی قبل از آن مورد تعرض قرار گرفت، افزود: نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و غیره در مهار و کنترل این اقدام تروریستی مجلس و حرم امام(ره) کار شایسته‌ای انجام دادند و باید بدانیم که ایجاد اختلافات مذهبی و قرار دادن شیعه و سنی در مقابل هم از اهداف این حرکات است و از این جهت نیاز به وحدت، یگانگی و صفا و صمیمیت و درایت داریم.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر حفظ هوشیاری و تقویت و ارتقای ضریب امنیتی و حفاظتی از مردم و کشور، تصریح کرد: ما به هر حال مورد هدف هستیم و همه این جنگ‌ها برای هدف قرار دادن آسایش ایران  به عنوان پایگاه شیعی امام زمان است و مسئولین باید بیشتر به هوش باشند و ضریب امنیتی را بالا ببرند و به حفاظت مردم، مسئولین و جایگاه‌های ارزشمند توجه داشته باشند.

وی گفت: مسئولان فرهنگی،آموزشی و ... باید توجه داشته باشند در نقاطی از کشور که در کلاس‌های درسی به ترویج تفکر و اندیشه‌های وهابیت پرداخته و القا می‌شود با آنها برخورد کنند، ضمن احترام به همه مذاهب و اقوام، بدانیم ایران جای اینگونه تفکرات نیست و بدون رودربایستی باید جلوی آنها گرفته شود و گرنه هزینه‌های سنگینی را به کشور  تحمیل می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان گفت: ایشان فرمودند اگر برخی مراکز فرهنگی دچار اختلال تصمیم‌گیری شدند مسئولان باید توجه داشته باشند که جوانان و افسران جنگ نرم آتش به اختیار هستند که این همان وصیت نامه امام(ره) است که فرمودند «اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد».

وی افزود: مسئولین استان را به خطبه‌ای که  دو هفته پیش ایراد شد، توجه می‌دهیم گله داشتند که چرا برخی حرف‌ها را می‌زنید و مشکل ایجاد می‌کنید؛ ما برای رضایت خدا حرف می‌زنیم و کاری به دنیای شما نداریم هرچند از اقدامات و فعالیت‌های شما که می‌توانست بیش از این باشد تقدیر می‌کنیم؛ اما ما هیچ کمکی از شما نگرفتیم و انتظاری هم از شما نداریم ولی اگر در مقابل دین و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بایستید با تمام قوا در مقابل دنیای شما می‌ایستیم.

آیت‌الله مدرسی ضمن تاکید و یادآوری بیانات رهبری و وصیت امام(ره) تصریح کرد: چنانچه حرکت‌های ضد فرهنگی انجام گیرد مسئولان بایستی براساس قانون و چارچوب مقررات اسلامی و فرموده مقام معظم رهبری و امام راحل جلوی آن را بگیرند اما اگر هیچ اقدامی انجام ندادند انتظار نداشته باشند که این حرکات تداوم یابد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین