ID : 22071893
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

جوانان باید پیش از ازدواج صدهاساعت آموزش ببینند


معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت:چطور برای تعلیم رانندگی نیازمند گذراندن ساعت ها آموزش است پس برای رانندگی زندگی هم نیازمند آموزش هستیم در حالیکه تعالیم ما در این موضوع در حد یکی دو ساعت است که باید جوانان صدها ساعت قبل از ازدواج آموزش ببینند.
به گزارش صبح مهریز، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای رفع معضلات ایجادشده ناشی از طلاق توافقی اندیشیده اید؟ افزود: درباره طلاق توافقی، کارهای زیادی صورت گرفته است و نمی شود مراکز مشاوره را یکباره در سراسر کشور تاسیس کرد.
 
وی گفت: این مراکز در حال تاسیس هستند و دستورالعمل ها صادر شده است اما مشکل بودجه وجود دارد.
 
صادقی افزود: برای اجرای قانون تصویب شده درباره خانواده که تاسیس مراکز مشاوره را الزام کرده است نیازمند بودجه هستیم چرا که بر اساس این قانون کسانی که تقاضای طلاق دارند باید به این مراکز مراجعه کنند اما در بودجه های سالانه قوه قضائیه به این امر بی توجهی شده و این از اشکالات بودجه ریزی کشور است.
 
وی گفت: ما قانون داریم و این قانون می تواند تحول ایجاد کند اما لوازم اجرایش پیش بینی نشده است.
 
معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: نمونه دیگری از این قانون، قانون آیین دادرسی کیفری جدید است که از تیر سال گذشته اجرا شده است و بر اساس این قانون باید چندین برابر قضات موجود و همچنین چندین برابر کارکنان قضایی جذب شوند اما بودجه اختصاص نیافته است.
 
صادقی گفت: طلاق توافقی به معضلی در کشور تبدیل شده است که غیر از مراکز مشاوره باید همه دستگاه های متولی در امر پیشگیری ورود کنند و باید قبل از تشکیل خانواده ای به گونه ای برنامه ریزی کرد تا ازدواج ها سامان یابد.
 
وی افزود: هم اکنون، در بسیاری از ازدواج ها میان دختران و پسران و خانواده هایشان تناسب لازمی وجود ندارد در حالیکه تناسب در پایداری خانواده موثر است.
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: جوانان ما تعلیم کافی ندیده اند و نمی توانند در زندگی مشترک باهم خوب ارتباط برقرار کنند و خیلی زود دچار اختلاف می شوند.
 
صادقی گفت: دستگاه های متولی حتما باید در بحث آموزش و تعالی پیش از ازدواج ورود کنند.
 
وی افزود: چطور برای تعلیم رانندگی نیازمند گذراندن ساعت ها آموزش است پس برای رانندگی زندگی هم نیازمند آموزش هستیم در حالیکه تعالیم ما در این موضوع در حد یکی دو ساعت است که باید جوانان صدها ساعت قبل از ازدواج آموزش ببینند.
 
صادقی گفت: البته مسایل مادی، اشتغال و اعتیاد هم در کثرت طلاق ها موثر است که باید در این زمینه هم اقدام شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
انتهای پیام/ش ع
 


آخرین عناوین آخرین عناوین