ID : 30998165
امام جمعه مهریز:

دفاع مقدس؛ گنجینه ای ارزشمند برای هدایت ملت / سخنان وقیحانه ترامپ، انزوا و بی اعتباری آمریکا را در پی دارد


امام جمعه مهریز در جمع نمازگزاران جمعه گفت: سخنان سخیف و وقیحانه رئیس جمهور آمریکا علیه ایران حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن محکوم کردن سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در سازمان ملل متحد گفت:  سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکا حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت و مردم آمریکا نیز از مواضع رئیس جمهور خود منزجر هستند و بسیاری از نخبگان آمریکا نیز سخنان دور از منطق ترامپ را محکوم کرده اند و از سخنان وی شرمنده هستند.

عبدالرضا محی الدینی خاطرنشان کرد: باید آنچنان در برابر آمریکا ایستادگی کنیم که آمریکا به ندامت و پشیمانی دچار شود. ما همچنان آمریکا را دشمن درجه یک و اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه می دانیم و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر می دهیم و مانند اربابمان ، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شعار هیهات من الذله را همواره تکرار می کنیم.

وی ضمن حمایت از مواضع رئیس جمهور ایران درخصوص تقویت توان موشکی و نظامی و بالیدن به اقتدار نظام و قدرت سپاه  اذعان داشت: قدرت بسیج و سپاه بر کسی پوشیده نیست و حتما باید حمایت شوند و امروز توان دفاعی کشور تضمین کننده امنیت کشور و منطقه است.

محی الدینی با اشاره به روز جمعه، 31 شهریورماه که برابر است با اول محرم الحرام و آغاز سال 1439 هجری قمری افزود: آغاز ماه حزن و اندوه و سوگواری بهترین های بشریت یعنی سید و سالار شهیدان اسلام، امام حسین (ع) و اهل بیت گرامی ایشان و نیز آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را گرامی می داریم.

وی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است خاطرنشان کرد: محرم و صفر نه فقط سیاهی، عزا، سوگواری، اشک و گریه است که نمادی از عشق و معرفت و ارادت خالصانه به حضرت اباعبدالله (ع) است، بلکه محرم و صفر کانونی حرکت آفرین و مطمئن است برای شور توأم با شعور علیه هر گونه زشتی و ناپاکی و فساد و اوج این حرکت تاسوعا و عاشوراست که هر چه زمان می گذرد به فضل الهی بردامنه ی نفوذ و اقتدارش افزوده می شود.

امام جمعه مهریز با اشاره به آغاز دفاع مقدس در تاریخ 31 شهریور در سال 1359 و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود بلکه منشأ هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده های ملت خواهد شد و حاوی درس ها و عبرت های ارزشمندی است که امروز در آغاز دهه چهارم انقلاب می تواند راهگشای این نسل باشد.

وی اذعان داشت: در هر شرایطی دشمن وجود دارد؛ همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند در جنگ عراق علیه ایران که با کمک های بی شمار دنیا به صدام دیوانه بود، اخلاص و اراده و ایمان به خدا باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد و امروز نیز ما در وضعیت شعب ابوطالب نیستیم و در وضعیت بدر و خیبریم.

محی الدینی از دیگر درس های دفاع مقدس، به تکیه بر توان داخلی و در سخت ترین شرایط ایمان به خدا و ایستادگی در برابر دشمنان، همچنین تبدیل تهدیدها به فرصت ها و نیز جوانگرایی و اعتماد به جوانان برای انجام کارهای بزرگ اشاره کرد.

وی ادامه داد: جوانانی که در جبهه ها در مقابل دشمن ایستادند و متجاوزان را به عقب راندند، از سر کلاس درس مدرسه و دانشگاه در جبهه ها حضور پیدا کرده بودند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که جوانان امروز ما دست کمی از جوانان زمان جنگ ندارند.

امام جمعه مهریز، به روز شنبه، اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: تربیت نسل جدید و دانش آموزان و دانشجویان در کنار موضوع تعلیم اهمیت ویژه ای دارد که این وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه ها و نیز متولیان امور فرهنگی را سنگین تر می کند؛ چرا که خانه و مدرسه دو نهاد مهمی هستند که شخصیت فرد را می سازند و باید به تقویت باورهای دینی و گام برداشتن در راه آرمان های نظام اسلامی از مدرسه آغاز و در دانشگاه ها به شکوفایی برسد. این دانش آموزان و دانشجویان باید آینده را بسازند و برای سازندگی هیچ راهی مناسب تر از توجه عمیق به امر مهم تربیت در کنار تعلیم نیست.

وی ضمن گرامی داشت سالروز شکسته شدن حصر آبادان، روز چهارشنبه 5 مهرماه تصریح کرد: شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه به فرمان امام راحل که یک نوع تکلیف شرعی بود و امام فرمود مبادا آبادان سقوط کند.

خطیب جمعه مهریز با گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: علاوه بر اینکه در جامعه مراقب اعمال و گفتار خود هستیم، در مقابل بدی ها ایستادگی کرده و افرادی که شعائر اسلامی را رعایت نمی کنند را دعوت به خیر کنیم؛ چرا که حدیث است که اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، اشرار و ستمگران بر شما مسلط می شوند و آنگاه هر چه دعا کنید، دعای شما مستجاب نخواهد شد.

وی خطاب به عزاداران حسینی و نمازگزاران جمعه گفت: چهره شهر را سیاه پوش کردن و دسته جات عزاداری به راه انداختن، شور حسینی است و بسیار اهمیت دارد چون تعظیم شعائر اسلامی است؛ اما در کنار شور حسینی باید شعور حسینی که اقامه نماز و زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع فلسفه قیام امام حسین (ع) و پیام وی به تمام بشریت در تمام قرون است، باعث زنده نگه داشتن و نجات جامعه می شود.  

محی الدینی در بخشی دیگر از سخنان خود به آیات نورانی قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن می فرماید ملت هایی که پیش از شما به هلاکت می رسیدند به این دلیل بود که آنها وقتی به گناه آلوده می شدند، روحانیون و دانشمندان، آن ها را از کار زشتشان باز نمی داشتند و این که برخی تعبیر «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» و «هر کسی را در گور خود می خوابانند» به کار می برند این تعابیر اشتباه و غلط است و اگر کسی با عمل خود فساد را ترویج دهد تمام جامعه را دچار فساد می کند و شیوع فساد، به انحطاط جامعه منجر می شود.  

امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ضمن توصیه به تقوای الهی و ترک حرام الهی گفت: امام حسین (ع) می فرماید کسی که تقوای الهی را پیشه سازد، خداوند ضمانت می کند، آنچه را که برای بنده با تقوایش ناخوش است را به آنچه که دوست می دارد مبدل می سازد.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند با فریب و حیله وارد بهشت شود و اگر می خواهید اهل بهشت باشید و رضایت خداوند را جلب کنید و به درجات برسید، انجام واجبات و ترک حرام الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

در حاشیه نماز جمعه این هفته، هنگامی که امام جمعه مهریز به هفته دفاع مقدس و ظلم ستیزی حضرت امام حسین (ع) و نیز سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد، نمازگزاران با مشت های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، هیهات من الذله و ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای را  سر دادند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین