ID : 30034995
گوینده پیشکسوت یزدی:

فرصتی برای بروز استعداد جوانان ایجاد شود/ هنرمندان در بند شهرت نباشند


گوینده پیشکسوت یزدی گفت: مسئولین فرهنگی استان فرصتی برای بروز استعدادهای اهل هنر ایجاد کنند تا جوانان هنر دوست بدون دغدغه در این راه گام بگذارند.

به گزارش صبح مهریز؛ علی بهروئیان؛ متولد سال ۱۳۳۴در شهر تاریخی یزد است. وی با سابقه۳۸ ساله خود در زمینه گویندگی دررادیو، از پیشتازان هنر گویندگی در استان یزد به شمار می‌رود. وی دارای چهار فرزند است « یکی پزشک، دیگری مهندس کامپیوتر، یکی فوق لیسانس بهداشت ودرمان و دیگری فوق لیسانس معماری ازدانشگاه تهران».

این هنرمند در مصاحبه با خبرنگار یزدهنر گفت: من درسال۱۳۵۵به استخدام رادیوتلوزیون درآمدم، پس ازاتمام دانشکده صداوسیما درمرکز یزد مشغول به‌کارشدم. بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی کار تهیه کنندگی، نویسندگی و گویندگی برنامه های سحرماه مبارک رمضان را که بصورت زنده پخش می‌شد، شروع کردم.

وی ادامه داد: حاصل اکثریت فعالیت های من، برنامه های فاخر ومانگاری بوده است که مردم به خوبی آن‌ها را می‌شناسند که از میان آن ها می‌توان به برنامه «این قندپارسی» که درخصوص زبان وادبیات فارسی بود، اشاره کرد.

بهروئیان اظهار داشت: برنامه فرهنگ مردم، رمضان درادبیات فارسی، رمضان درفرهنگ مردم، ضرب المثل‌ها درفرهنگ مردم از دیگر آثاری است که طی سالیان فعالیت خود آنها را به سمع مردم شریف ایران رسانده ام. برنامه ازخاک تاافلاک، نغمه های ماندگار که باهمکاری استاد محمدرضا جعفری تهیه و اجراکردم که درخصوص بررسی تاریخ موسیقی اصیل ایرانی بود و تاکنون چندین دفعه بازپخش شده است که نوروزهمین امسال هم تا سیزده فروردین هرشب پخش شد. برنامه های زیادی را از خود به یادگار گزاشته ام اما اسامی برنامه های ذکر شده از کارهایی است که نسبت به بقیه آثار، علاقه بیشتری به آن دارم ولی شاخص ترین آن ها برنامه سحر ماه مبارک رمضان است.

وی بیان کرد: ازآنجایی که هیچ‌کس درهیچ کاری بدون راهنما و استاد موفقیت زیادی کسب نخواهد کرد، من هم ازمحضر هنرمندان پیشکسوت، کسب فیض کرده ام. استاد امیرنوری که ازاساتید و پیشکسوتان گویندگی برنامه های ادبی وفاخر هست، همیشه الگوی من دراین عرصه بوده است که درس‌های زیادی را از این شخصیت آموخته ام.

گوینده پیشکسوت یزدی افزود: توصیه ای که بنده به عزیزان جوان هنر‌دوست دارم این است که هنر گویندگی نیاز به مطالعه مداوم، آموزش وعشق دارد و کسانی که پای در این عرصه می‌گذارند، واقعا بایدعاشق و شیفته این هنر باشند و دربند شهرت و کسب درآمد نباشند. راز ماندگاری در هنر، عشق است.

وی در ادامه گفت: یکی از افتخارات من در طول سالیان گذشته؛ نوکری اباعبدالله الحسین(ع) و همکاری با اسطوره نوحه خوانی ایران؛ زنده یاد حاج حسین سعادتمند و هیئت عزاداران فهادان یزد بوده است. دکلمه های بنده حقیر، قبل از نوحه خوانی استاد سعادتمند را مردم به یاد دارند. دکلمه هایی حماسی که در مدح شهدای کربلا به اجرا در آمد.

این هنرمند در در خواستی از مسئولین فرهنگی استان داشت: درخواستم ازمسئولان فرهنگی شهرم این است که عرصه رابرای آنان که اهل هنر هستند بازکنند، جوانان هنرمند را همراهی و کمک نمایند و فرصتی برای بروز استعدادهای هنری ایجاد کنند تا مخصوصا جوانان هنردوست بدون دغدغه در این راه گام بگذارند تا سرمایه هنر آینده این مرز و بوم باشند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین