ID : 31512964
امام جمعه مهریز تاکید کرد

لزوم پوشانده شدن چهره معصومین در تعزیه / هرگونه عملی که موجب وهن شیعیان شود ممنوع است


امام جمعه مهریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن انتقاد از نحوه برگزاری تعزیه در شهرستان گفت: برخی صحنه هایی که در تعزیه شهرستان به تصویر کشیده می شود نه تنها بیانگر مظلومیت معصومین نیست بلکه موجب اهانت به ساحت مقدس ایشان می شود.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه شهرستان مهریز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که درخصوص آسیب های تعزیه در محل دفتر امام جمعه مهریز و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد گفت: برخی از صحنه ها در تعزیه خوانی و حرکت دادن تریلی هایی که صحنه های مختلف واقعه عاشورا را به تصویر می کشند زیبنده اهل بیت (ع) نیست و موجب توهین به مقام والای حضرت اباعبدالله و اهل بیت گرامی ایشان می شود.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی با بیان اینکه هرگونه عملی که موجب وهن شیعه شود ممنوع است افزود: مرسوم است که در تعزیه خوانی ها و در سریال هایی که روایتگر زندگی ائمه (ع) و به ویژه واقعه عاشورا است، چهره معصومین پوشیده یا با هاله ای از نور پوشانده می شود؛ اما در تعزیه امسال شاهد تعزیه خوان هایی بودیم که در نقش حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت امام سجاد (ع) چهره خود را نپوشانده بودند و صحنه شهادت حضرت امام حسین (ع) و شلاق خوردن امام سجاد (ع) را به تصویر می کشیدند که نه تنها بیانگر مظلومیت آنها نبود بلکه موجب اهانت به ساحت مقدس ایشان می شد.

وی با اشاره به رسانه های بیگانه و نفوذ فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: دشمنان شیعیان به دنبال بهانه ای هستند تا شیعیان را تخریب کنند و به تصویر کشیدن لحظه سر بریدن از امام و یاران ایشان در صحرای کربلا و دست و پا زدن آنها و نیز شلاق زدن ها نه تنها کسی را نمی گریاند چه بسا موجب خنده مردم شده و از سوی دیگر منجر به سوء استفاده های سیاسی از طرف دشمنان می شود. چرا که داعش نیز این اعمال را انجام می دهد و از کار شنیع خود نیز فیلم تهیه می کند.

محی الدینی ادامه داد: علی رغم تمام تدابیری که برای برگزاری بی حاشیه مراسم های مذهبی و عزاداری در ایام محرم اندیشیده شده بود، در سطح کشور نیز شاهد رفتارها و حرکت های ضد فرهنگی و مذهبی بودیم. امسال نیز حرکت های آسیب زایی مانند مداحی با  آهنگ های موسیقی غربی و قمه زنی صورت گرفت و با توجه به منع این حرکات از سوی مسئولان مربوطه در کشور، عوامل صهیونیسم و به تعبیری «شیعه انلگیسی» در شبکه های ماهواره ای برای تخریب و وهن شیعه تبلیغ قمه زنی و رقص مذهبی می کردند که دور از شأن عزاداری های حسینی است.

امام جمعه شهرستان مهریز همچنین درخصوص ذبح گوسفند در معابر گفت: با وجود ابلاغ هایی که انجام شد و با توجه به منشور اخلاقی که بین هیئت های مذهبی شهرستان توزیع شد، شاهد ذبح گوسفند در معابر و حسینیه ها بودیم. خون گوسفند از لحاظ شرعی نجس است و اگر لباس مردم آلوده شود و به مساجد وارد شوند باید مساجد تطهیر شوند تا بتوان در آن فریضه نماز را به جا آورد. از لحاظ علمی نیز خون لخته شده در معابر عمومی، آلودگی های زیستی و تنفسی ایجاد می کند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری مراسم های عزاداری بدون آسیب در سطح شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: دشمنان ما به ویژه وهابیون سعودی توجه ویژه ای بر مراسم ها و آداب شیعیان دارند و درصدد توهین به مقدسات و وهن شیعیان، همچنین تخریب نحوه عزاداری های حسینی هستند و کوچکترین مسئله ای را رسانه ای می کنند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین