ID : 29514200
از بی برنامگی مسئولین تا نبود سیستم خنک کننده در مسجد جامع شهر

مسئولان به داد مسجد جامع شهر برسند


در نماز جمعه هفته گذشته که در مسجد جامع شهر برگزار شد، پرده حایل بین خواهران و برادران نمازگزار جابه جا شده و محیط قسمت خواهران تنگ تر شده بود و به علت ازدیاد جمعیت، خواهران نمازگزار دچار مشکلاتی شدند که باعث اعتراض آنها شد.

به گزارش صبح مهریز؛ نماز جمعه هر هفته در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) شهرستان مهریز برگزار می شود و مردم مهریز با صفوف به هم پیوسته در این نماز عبادی سیاسی شرکت می کنند. هفته گذشته پرده حایل بین خواهران و برادران نمازگزار جابه جا شده و محیط قسمت خواهران تنگ تر شده بود و به علت ازدیاد جمعیت، خواهران نمازگزار دچار مشکلاتی شدند که باعث اعتراض آنها شد.

برای آگاهی بیشتر از این موضوع، خبرنگار صبح مهریز به سراغ چند نفر از خواهران روزه دار و نمازگزار که در نماز جمعه شرکت کرده بودند رفت و مشکلات مسجد جامع شهر را از آنها جویا شد.

دهقانی خواهر شهید دهقانی یکی نمازگزارانی بود که خطبه های نماز جمعه را از طبقه بالای مسجد می شنید. وی درمورد مشکلات مسجد جامع گفت: به علت کم بودن فضای کافی، عده ای به طبقه بالای مسجد هجوم آوردند؛ اما از وجود گرمای طاقت فرسا و تمیز نبودن موکت ها جا خوردند.

زارعزاده نیز با اظهار تأسف بابت بی برنامگی مسئولان مسجد جامع و جابه جایی پرده حایل و تنگ شدن مکان زنان نمازگزار گفت: امروز با چند دانش آموزی که به تازگی به سن تکلیف رسیده بودند برای بهره مندی از خطبه ها و اقامه نماز جمعه آمده بودم که متاسفانه با تراکم جمعیت و گرمای شدید این مکان روبرو شدیم و البته این دانش آموزان آزرده خاطر شدند.

صالحی اما علت را در نبود انتظامات می داند و با اشاره به اینکه وضعیت مسجد جامع باید سامان داده شود خاطرنشان کرد: اگر نیروهای انتظامات حضور داشتند و با مدیریت خود جوانتر ها را به طبقه بالا راهنمایی کرده بودند، بالتبع از حجم جمعیت کاسته می شد و این وضعیت بغرنج رخ نمی داد.

بیدکی که یکی از نمازگزاران مسن بود از حضور جوانان در طبقه پایین گلایه کرد و گفت: تراکم جمعیت طوری بود که عده ای جایی برای نشستن نداشتند. بالا رفتن از پله برای سالمندان سخت است؛ ای کاش جوانتر ها به طبقه بالا هدایت می شدند.

خانم چادرکافوری نیز یکی دیگر از نمازگزارانی بود که از ازدحام و تراکم جمعیت زنان روزه دار در این هوای گرم شاکی بود و خواهان بررسی موضوع توسط مسئولین امر شد.

وی ادامه داد: سوال ما از مسئولین این است که چرا پرده حایل زنان و مردان جا به جا و منجر به محدود شدن مکان زنان نمازگزار شده بود و از آنجایی که بالای سر این نمازگزاران پنکه ای نیست. این شرایط، وضعیت عذاب آوری را برای نمازگزاران ایجاد کرده بود.

آخرین کسی که خبرنگار صبح مهریز با او مصاحبه کرد زارع بود. او اظهار داشت: صدای بلندگوهای طبقه بالا بم بود و قادر نبودیم به وضوح خطبه های نماز جمعه را بشنویم و نبود پنکه سقفی، فشرده بودن مکان زنان نمازگزار از مشکلات این هفته مسجد جامع بود.

وی افزود: این درحالی است که تمام پنکه های سقفی در قسمت مردان وجود دارد. علاوه بر این، فضای جا دار و خنک و گلاب پاشی بر روی نمازگزاران از امکاناتی است که برای مردان در نظر گرفته بودند. 

گفتنی است؛ با  توجه به برگزاری راهپیمایی عظیم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار مهریز به ویژه زنان انتظار دارند پس از پیاده روی طولانی روز قدس، مسجد جامع شهر، خنک و فضا برای حضور حداکثری راهپیمایان روزه دار مهیا باشد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین