ID : 27897221
اخبار کوتاه انتظامی استان یزد:

کشف محموله میلیاردی گياه دارويي قاچاق در خاتم/ توصيه هاي پيشگيرانه پليس راه يزد به رانندگان در ايام نوروز


معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان، از کشف محموله "سنبل الطيب" قاچاق به ارزش دوميليارد و ششصد ميليون ريال در شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان، از کشف محموله "سنبل الطيب" قاچاق به ارزش دوميليارد و ششصد ميليون ريال در شهرستان خاتم خبر داد.

سرهنگ" محمدرضامزیدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي، ماموران انتظامي شهرستان "خاتم" هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون"بنز" مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين کاميون 6 تن گياه "سنبل الطيب"، به ارزش دوميليارد وششصد ميليون ريال کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان یزد با اشاره به اينکه محموله کشف شده از استان هاي جنوبي به مقصد استان "البرز" بارگیری شده بود و فاقد هرگونه مجوز قانوني بود، خاطر نشان کرد: در اين راستا یک متهم دستگير و تحویل مراجع قضائی شد.

 

دستگيري 4 خرده فروش موادمخدر در بافق

فرمانده انتظامي شهرستان بافق، از كشف 400 گرم هروئين و 400 گرم شيشه و دستگيري 4 نفر خرده فروش موادمخدر توسط مأموران مبارزه با موادمخدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فرهاد بيگلري" درباره جزئيات اين خبر گفت: مأموران مبارزه با موادمخدر شهرستان بافق با همكاري مأموران گشت يگان امداد شهرستان، هنگام كنترل محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه خودرو پژو۴۰۵ مشكوك  شدند و  خودرو را متوقف كردند.

اين مقام انتظامي افزود: در بازرسي از خودرو مقدار 400 گرم هروئين و 400 گرم شيشه كشف شد و چهارنفر نیز در این رابطه دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بافق خاطرنشان كرد: متهمان جهت سير مراحل قانوني، به مراجع قضائي معرفي شدند.

 

ارتقاء احساس امنيت شهروندان و مسافران نوروزي در شهرستان اشکذر

فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر گفت: حضور مستمر ماموران در ايستگاه هاي نوروزي و کلانتري ها باعث ارتقاء احساس امنيت در اين شهرستان شده است.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين ثقفي" در حاشیه برگزاری جلسه قرارگاه نوروزی در محل ايستگاه شماره يک پليس شهرستان اشکذر مستقر در پارک اشکي به تشريح عملکرد يگان هاي تابعه و ايستگاه نوروزي پرداخت و گفت: با افزایش مسافرت های نوروزی و حضور بی شمارمسافران و شهروندان حجم کاري پليس نيز بالا مي رود.

اين مقام انتظامي به افزايش ساعات کاري و گشت زني هاي ماموران انتظامي اشاره کرد و افزود: حضور مستمر ماموران در ايستگاه هاي نوروزي و کلانتري ها، باعث ارتقاء احساس امنيت در شهرستان شده است.

وي کاهش وقوع جرم و خصوصا سرقت را از اصلي ترين وظيفه ماموران مستقر در ايستگاه هاي نوروزي برشمرد و اظهار داشت: تمام تلاش ماموران انتظامي اشکذر در ايام نوروز بايد بر اين امر تمرکز داشته باشد که وقوع جرايم خصوصا سرقت کاهش پيدا کند و متعاقب آن دستگيري متهمان و کشفيات آن نيز افزايش پيدا کند.

حسين ثقفي، با تاکيد بر اين موضوع که دستگيري ها بايد بر اساس پنج فرآيند مظنون گيري صورت بگيرد گفت: عملکرد يگان ها و ايستگاه هاي نوروزي بايد طوري باشد که احساس امنيت را در جامعه افزايش دهد.

ثقفي اظهار داشت: ايستگاه نوروزي علاوه بر استقرار در محلي مناسب و مشرف به نقاط جرم خيز بايد با گسترش محدوده گشت زني خود نقاط بيشتري را تحت کنترل قرار دهند.

وي افزود: روساي پليس هاي تخصصي و روساي کلانتري بايد به صورت روزانه در ايستگاه حاضر شده و به توجيه واحدهاي گشت کلانتري بپردازند و بيش از پيش به گشت زني اهميت داده شود.

فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر در پايان، تصريح کرد: اميدواريم با تلاش ماموران پليس اين شهرستان در پايان ايام نوروز شاهد ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان باشيم.

 

بهداشت روان در نوروز 

دليل اساسي افسردگي بعد از تعطيلات اين است كه فرد چنان که بايد و شايد از روزهاي تعطيل خود بهره نبرده است.

به گزارش پايگاه خبري پليس، نداشتن برنامه براي تعطيلات، حضور نداشتن در کنار خانوده و دوستان، بيماري هاي جسمي و رواني، مشکلات مالي و توقعات و انتظارات نامعقول ميتواند موجب کسالت بار بودن تعطيلات باشد و احساس دل تنگي، افسردگي و بي انگيزگي را در شما بوجود آورده و سلامت روانتان را تهديد کند.

برنامه ريزي متعادل براي تعطيلات بر اساس علايق و امکانات ، عامل مهمي بر پيشگيري ازافسردگي بعد از تعطيلات است و افسردگي بعد از تعطيلات تقريبا نوعي احساس شايع است که يک دليل اساسي دارد:"فرد چنان که بايد و شايد از روزهاي تعطيل خود بهره نبرده است."

براي بهره مندي از ايام تعطيلات ميتوانيد قبل از شروع تعطيلات، ليستي تهيه کنيد و در آن برنامه هاي مفيدي را که امکان انجام آن را داريد به تربيت اولويت ليست کنيد و هر تعداد از آنها را که ميتوانيد به اجرا در آوريد.

در تهيه اين ليست و اجراي برنامه هاي آن به موارد زير توجه داشته باشيد:

- بکوشيد اهداف واقع گرايانه ايي را براي خود در نظر بگيريدوخود را هماهنگ سازيد. وقتتان را تنظيم کنيد.

- در مورد آنچه مي‌توانيد يا قادر به انجام آن نيستيد واقع بين باشيدو توجهتان را تنها به يک روز به خصوص معطوف نداريد.

- يادتان باشد که شور و هيجان لازمه تعطيلات است و فعاليت ها را ميتوان براي کاهش فشار روحي و افزايش لذت و سرخوشي افزايش داد.

- لازم نيست که حتما مسافرت آنچناني ترتيب بدهيد همين که کاري خلاق و نو بکنيد مي تواند روحيه تعطيلات را به منزل شما بياورد.

- اين نکته مهم است که شما نگرش مثبت به برنامه هاي خود داشته باشيد و به خاطر بسپاريد که ايام تعطيل دلايل غمگيني يا تنهايي را نميزدايد.

- بگذاريد ديگران در برنامه ريزي فعاليت ها با شما سهيم باشند.

- رفتن به پارک، سينما، ديدن اقوام و آشنايان به شدت ميتواند در تغيير روحيات شما به ويژه آن هايي که روابط اجتماعي ضعيف تري دارند رهگشا باشد.

- از تماشاي بيش از اندازه تلويزيون و به طور کلي تعطيلات بدون فعاليت بدني به شدت پرهيز کنيد.

- کار جديدي بياموزيد و تعطيلات را به شيوه تازه ايي برگزار کنيد.

- سعي کنيد در تعطيلات، گذشته را رها کنيد و مشتاقانه منتظر آينده شويد.

- در طي تعطيلات با اطرافيان به خوبي رفتار کنيدو براي نزديکانتان هديه بخريد يا يک کارت تبريک بفرستيد. يادآوري اين روزها پس از تعطيلات به شما آرامش خواهد داد.

- فصل بهار فصل زيبايي و نشاط است، همين که در پارکي (بوستان) قدم بزنيد، از آرزوها و اهدافتان براي سال جديد گفتگو کنيد و آن ها را با هم در ميان بگذاريد مي تواند به صميميت روابطه تان اضافه کند.

- سعي کنيد در ايام نوروز در کنار برنامه هايي که براي روحيه شما مناسب هستند، برنامه هايي داشته باشيد که براي آينده شما نيز مفيد باشند.

توجه داشته باشيد اگر در تحقق برنامه هاي خود شکست هايي داشتيد، بقيه برنامه ها را رها نکنيد مي توانيد از کتاب هاي آموزشي يا مشاور متخصص، براي داشتن يک تعطيلات شاد و مفيد در تعطيلات نوروزي بهره بگيريد.

فراموش نکنيد که انسان هاي خوشبخت و شاد نه تنها تغيير را مي پذيرند ، بلکه آن را به فال نيک مي گيرند.

تهیه و تنظیم: مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس یزد

 

توصيه هاي پيشگيرانه پليس راه يزد به رانندگان در ايام نوروز

رئيس پليس راه استان، در خصوص پيشگيري و کاهش وقوع حوادث رانندگي در استان در ايام نوروز، توصيه هاي لازم را به رانندگان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، با توجه به شروع سفرهاي نوروزي و ضرورت افزايش آگاهي و هوشياري رانندگان در قبل و حين سفر و به منظور پيشگيري از وقوع حوادث ناگوار رانندگي براي هموطنان، سرهنگ" احمد مظفري" به رانندگان توصيه كرد:

- قبل از شروع سفر وسيله نقليه خود را کاملا بررسي و معايب موجود را رفع نمايند.

- در حين سفر و رانندگي، از مواردي که موجب غفلت و حواس پرتي آنان در رانندگي مي شود پرهيز کنند.

- از رانندگي در نقاط ممنوعه و خلاف مسير حرکت ديگر وسائط نقليه در خيابان هاي يکطرفه جدا پرهيز نمايند.

- از گردش به چپ و راست به صورت ناگهاني خودداري کنند.

- همواره به تابلوها و علائم رانندگي کنار جاده ها و خيابان ها توجه نمايند.

رئيس پليس راه يزد همچنين به رانندگان توصيه کرد: از رانندگي با سرعت غير مجاز خودداري و هيچ گاه فرصت کم را با سرعت زياد جبران نکنند.

- در حين سفر و رانندگي هرگز خودرو خود را در اختيار افراد کم تجربه و فاقد گواهينامه قرار ندهند.

- اجازه سبقت به ديگر رانندگان را نشانه ضعف خود تلقي نکنند.

 

کشف 15 هزار نخ سیگار قاچاق در یزد

ماموران پلیس آگاهی استان موفق شدند 15 هزار نخ سیگار، به ارزش 76 میلیون ریال را از یکدستگاه تریلی "اسکانیا" کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان یزد درباره این خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، در راستای مبارزه با قاچاق مواددخانی، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی "اسکانیا" مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ "حسین رضایی" افزود: ماموران پلیس، در بازرسی از این خودرو ، 15 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف و یک نفر را نیز دستگیرکردند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینکه ارزش سیگارهای کشف شده 76 میلیون ریال برآورد شده است افزود: متهم به همراه مواددخانی مکشوفه تحویل تعزیرات حکومتی شد.

 

افزايش 7 درصدي تقدير شهروندان ازعملکرد پليس خاتم

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان خاتم با بيان اينکه ارتقاي رضايت مندي شهروندان از عملکرد پليس، اولويت اصلي پليس خاتم در انجام ماموريت هاي محوله است از افزايش 7 درصدي تقدير شهروندان از عملکرد پليس در نه روز اول طرح نوروزي نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ"غلامرضا کشوري" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: تلاش در جهت رفع معايب و نتيجه گيري از اقدامات و ماموريت ها در مجموعه پليس خاتم بسيار حائز اهميت است، بدين ترتيب، تمامي ارزيابي ها بايد با محور بهره دهي خدمات پليس به شهروندان و رضايتمندي آنان از عملکرد پليس، برنامه ريزي شود.

کشوري در ادامه از افزايش ارتباط مستقيم مردم با پليس در نه روز اول اجراي طرح نوروزي خبر داد و گفت: 90 مورد تقدير شهروندان از عملکرد پليس خاتم در دفاتر مراجعت حضوري به اماکن انتظامي و ايستگاه هاي نوروزي پليس ثبت و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نيز افزايش 7 درصدي داشته است.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان خاتم در پايان خاطرنشان کرد : شهروندان مي توانند هرگونه انتقاد، پيشنهاد، شکايت و تقدير از عملکرد پليس را نيز از طريق سامانه 197 با ما در ميان بگذارند.

 

سواری "جک" با 35 میلیون ریال خلافی در پارکینگ پلیس راه "اردکان- نائین"

رئیس پلیس راه استان گفت: ماموران پلیس راه "اردکان- نائین" یک دستگاه خودرو سواری "جک" را با 35 میلیون ریال خلافی معوقه، متوقف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ "احمدمظفری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، درباره این خبر اظهارکرد: روز گذشته ماموران پلیس راه "اردکان- نائین" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان، یک دستگاه خودروی سواری "جک" را به علت تخلفات رانندگی متوقف کردند.

مظفری ادامه داد: عوامل پلیس اقدام به اخذ استعلام از مرکز کرده که مشخص شد این خودرو دارای 54 تخلف با 35 میلیون ریال خلافی معوقه و پرداخت نشده است.

رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان کرد: خودرو تا تسویه حساب کامل خلافی روانه پارکینگ و راننده متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی، معرفی شد.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین