ID : 30454490
امام جمعه مهریز:

کودتای 28 مرداد؛ نتیجه غفلت در برابر نفوذ / قدرت دفاعی ایران پشتوانه ثبات منطقه و نظام جمهوری اسلامی است


امام جمعه مهریز در جمع نمازگزاران جمعه گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که امروز نیز آمریکا و ایادی او در پی نفوذ و به دنبال ایجاد توطئه و فتنه در نظام ایران هستند.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته درخصوص کودتای ننگین 28 مرداد سال 1332 گفت: آمریکا برای اینکه ایران به استقلال نرسد، نقشه کودتا را کشید تا بیش از پیش در ایران نفوذ کند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: مقام معظم رهبری نیز که آن دوران تاریک و سیاه را با تمام وجود درک کرده است و آمریکا و انگلیس را خوب می شناسد همواره مردم را به داشتن بصیرت و هوشیاری دعوت کردند و بارها متذکر شدند که امروز نیز آمریکا و ایادی او  در پی نفوذ  و به دنبال ایجاد توطئه و فتنه در نظام ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ایرانی با مطالعه تاریخ معاصر ایران و  فتنه گری های آمریکا دیگر در مقابل پدیده نفوذ ساکت و منفعل نخواهند نشست و با زیرکی و هوشیاری مراقب توطئه های آمریکایی ها در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیاست جامعه هستند.

امام جمعه مهریز ضمن گرامیداشت سی و یک مردادماه، روز صنعت دفاعی افزود: صنایع دفاعی نه تنها یکی از نمادهای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است بلکه پشتوانه ثبات در منطقه خاورمیانه است و برخی عوامل داخلی که توان موشکی را زیر سوال می برند بدانند که امنیت ما در زمین و دریا و در برابر داعش به واسطه همین توان موشکی و قدرت دفاعی ماست.

وی همچنین آغاز هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و خطاب به مسئولان کشور و شهرستان مهریز گفت: همواره خدمت بی منت به امت اسلامی را مدنظر قرار داده و از منویات رهبری در اداره امور پیروی کنید و از مسائل حاشیه ای و دست و پاگیر فاصله بگیرید.

محی الدینی ضمن تاکید بر بکارگیری نیروهای باتقوا و متدین ادامه داد: اختلاف عقاید ایجاد مشکل نمی کند؛ این بی تقوایی و  تبعیت از هوای نفس است که موجب بروز فتنه و آشوب در جامعه می شود.امیدواریم کسانی که در این کشور برای اداره امور انتخاب می شوند و مسئولیت می پذیرند، ضد فرهنگ و ضد دین اظهار نظر نکنند.

وی اضافه کرد: از مسئولین به ویژه از متولیان فرهنگی انتظار می رود مطابق با موازین شرعی و اخلاقی فعالیت کنند. شاد کردن مردم اهمیت دارد اما با رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی جامعه باید این برنامه ها صورت گیرد؛ چرا که متاسفانه به بهانه اجرای برنامه های شاد و مفرح، شاهد رفتارهای ضد فرهنگی هستیم. 

خطیب نماز جمعه مهریز به مناسبت دیگر روز سی و یکم مردادماه، روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد محل بدرقه از شهدا بوده است و ریشه مهمترین اتفاقات در مسجد بوده است. امروز نیز باید مسجد همانطوری که محل عبادت است، مدرسه و محل آموزش مسائل مختلف دینی و فرهنگی باشد.

محی الدینی روز چهارشنبه اول شهریور ماه مصادف با اول ذی الحجه، روز ازدواج ساده و پربار امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) که به روز ازدواج نامگذاری شده است را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ازدواج برای تامین نیازهای روحی و جسمی و تقویت روابط اجتماعی است که به خاطر عادت ها و رسم های غلط به تعویق افتاده می شود.

امام جمعه مهریز عدم رعایت اخلاق اسلامی و مهریه سنگین را آفت زندگی جوانان دانست و تصریح کرد: اگر از زندگی امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س) الگو گرفته و ساده زیست باشیم، بسیاری از مشکلات حل می شود و آرامش و خوشبختی جایگزین آن خواهد شد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین