Skip to Content

گزارش مشروح / رئیس مجلس در یزد تأکید کرد

آبادانی مملکت درگروگسترش و بهبود تولید


رئیس مجلش شورای اسلامی درجمع روحانیون یزدی گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) خود یک تولید کننده و آباد کننده بود وتا مملکت آباد نشود و تولید بهبود وگسترش پیدا نکند راه به جایی نمی بریم.

 

به گزارش خبرنگاریزدبانو، دکتر علی لاریجانی  صبح پنجشنبه با حضور در گردهایی پرچم داران نهضت حسینی درمسجد روضه محمدیه( حظیره) یزد درجمع روحانیون مبلغ اعم ازخواهر و برادر اظهارداشت : فرهنگ دینی در کشورما که بر اساس حب اهل بیت علیهم السلام  و معارف آنهاست باید ساز و کارهای دینی هم داشته باشد .
 لاریجانی با یاد آوری این نکته که با افزایش جمعیت باید برنامه داشت و ساز و کار افراد را افزایش داد افزود: اینکه حوزه ها دولتی نشوند فکر درستی است و شهید مطهری هم می فرمایند:  یکی ازعللی که عالمان دینی ما شهامت و استقلال را دارند و نظر خود را در مورد دولتها می گویند برمی گردد به اینکه اینها از دولت ها ارتزاق نمی شوند .

وی توافق را یکی از مؤلفه های مهم وضعیت اقتصادی دانست و افزود : در مسائل هسته ای بعید است شخصی دلسوز باشد و نسبت به آن نظرمخالفی داشته باشد، مراقب باشیم گرفتارحاشیه ساری نشویم.
وی سیاستهای اقتصاد مقاومتی را درصورت درست اجراشدن  موجب تغییر شرایط  دانست وعنوان کرد : مردم باید باور کنند مسئولیت مهمشان تولید است ونقش علماء دراین عرصه مهم است زمانی که وظیفه مبارزه بود علماء نقش خود را به درستی ایفاء کردند امروز وظیفه چیست؟
رئیس مجلش شورای اسلامی با انتقاد ازرفتاربرخی رسانه ها که به خاطرشیرینی غوغا گری مسائلی را طرح وشایع کرده وحد مسأله را درنظرنمی گیرند به شخصیت امیرالمؤمنین به عنوان یک تولید کننده وآباد کننده اشاره کرد وآبادی مملکت را درسایه گسترش وبهبود تولید دانست واظهارامید واری کرد که به خواست خدا درسایه تدابیرمقام معظم رهبری ایران اسلامی ازگردنه های موجود به سلامت عبور کند.
لاریجانی گفت : استقلال حرف درستی است ولی دولتها وظیفه دارند برای گسترش حوزه مثل دانشگاه کار کنند ودرمجلس نیز برای گسترش حوزه ها بودجه ای تخصیص داده می شود.
وی به مسأله خشکسالی هم اشاره کرد وگفت : امسال دچارخشکسالی شدیم و باید فکر را درافق داراز مدت برای یک کاراصولی وماندگار احیا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براین مطلب که نقش  کشورما درجهان ومسائل اقتصادی داخلی وبرخی مشاجرات درصحنه بین الملل مؤثر بوده است است ابراز داشت : خیلی ازمشکلات اقتصادی ما مشکل مدیریتی است و تحریم ها هم روی آن اثرگذاشته است .
لاریجانی با خاطرنشان کردن این مطلب که وضعیت اقتصادی کشور را ازوابستگی زیاد به نفت، بهره بری کم درزمینه اقتصادی وعدم شرایط رقابت رنج می برد تصریح کرد : بیشتربخش های تولیدی ما دولتی است و لذا فرصت رقابت و بهره بری های اقتصادی که باید دردست مردم باشد کم است درنتیجه فعلا اقتصادی بهره بری بالا برخوردار نیست.
وی دربیان بخش دیگری از مشکلات عنوان کرد : تلاش وکارهای عمرانی و نیز بودجه دولتی کم است ما کلنگ زیاد می زنیم اما گاهی ازسه سال به سی سال می رسد و این شرایط افزایشی درسرمایه عمومی ایجاد نمی کند.
این مقام مسئول یا یاد آور شدن این که برخی تشویق ها باید برای بخش خصوصی بشود تا معجزه بودجه بیاید گفت : باید باور کنیم خصوصی سازی راه درست است چون باورنکردیم پروژه های عمرانی ما نیمه تمام است وبخشی ازمشکلات ما هم مربوط به تحریم ها است چرا که تولید های ما مشکل تأمین مواد اولیه دارند .
لاریجانی با تأکید براین نکته که مذاکرات هسته ای مهم است تصریح کرد : درطول یکسال گذشته با توجه به مذاکراتی که انجام شده است خط مشی ها معین و تعریف دو طرف ازخواسته ها روشن شده است .
وی افزود : آمریکا دو راه دارد یا قبول کند ایران فناوری هسته ای صلح آمیزخود را ادامه دهد و دنبال ستیز با ایران نباشد که با توجه به فتوای مقام معظم رهبری دررابطه با سلاح های کشتار جمعی هیچ قانونی نمی تواند فتوا را تغییر دهد .
رئیس مجلس شورای اسلامی راه دیگر را پشیمان کردن ایران و مواجه کردن مذاکرات با دست اندازمذاکرات دانست و به آمریکا هشدارداد : اگرآمریکاییها دنبال منطقه امن هستند باید با ایران رفتارسنجیده داشته باشند و ایران را هل ندهند که رفتارش را تغییردهد.

دکتر لاریجانی با بی فایده دانستن قرارگرفتن درمسیرنظام های بین المللی وپذیرفتن آنها درصورت تحریم وسنگ اندازی اظهار داشت :  ازنظرما به دلیل شرایط منطقه ای و رابطه بیشتربا سایر کشورها راه اول منطقی تراست.
وی درادامه گفت :هرچند نقاط مبهم زیادی هست ولی ما درمذاکرات پیش می رویم البته ابعاد موضوع باید برای طرفین روشن باشد وآنها نباید دنبال فریبکاری باشند و ایران ورزیدگی دارد که چارچوبها را بشناسد .
رئیس مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن نگاهش به مذاکرات درصورت مثبت بودن مقدار چانه زنی ها و نبودن قصد کاسب گرانه خاطرنشان کرد : دردهه اخیر منطقه تحولات چشمگیری چه درشرایط سیاسی به صورت زور یا جلوگیری به هرنحو و چه دربعضی ازچالشهای موجود وحضور تند رویها یی مثل بهایی گری، سلفی گری  و حضور وهابیت درصحنه عملیاتی داشته است .
وی افزود : دستهایی ازجریانهای قوی کشورهای بزرگ بخصوص سرویس های اطلاعاتی آنها دربه وجود آمدن چنین مسائلی نقش داشته اند .
لاریجانی تصریح کرد : زمانی درعراق درگیریهای زیادی بین شیعه وسنی به وجود آمده بود واین مسأله با توجه به بافت عشایری آن زمان عراق عجیب بود همان زمان اطلاعات موثقی پیدا کردیم که سفیر سابق آمریکا درعراق جلسه گذاشته و گفته بود تحت 2 شرط به شما کمک تسلیحاتی و مالی می کنیم سلاح را به سمت ایران و شیعیان عراق ببرید.
وی ادامه داد : البته این تنها عامل موجود نیست بعضی کشورها ی منطقه هم با اغراض متفاوت به این مسأله دامن می زنند و بعضی هم برای خود امپراطوری تصورمی کنند ودرصدد به وجود آوردن آن برای خود هستند که دیگردوره آن سرآمد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته برژینسکی که هیچ دوره ای را مثل عهد حاضر نمی بینیم که اینقدرهوشیاری سیاسی درمردم وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: امروزشرایط امپراطوری سازی وجود ندارد و بعضی ها گمان می کنند می توانند شرایط را به نفع خود تغییر داده ازآب گل آلود ماهی گیری کنند و این خام اندیشی ها درعرصه سیاسی به وفورمشاهده می شود.
لاریجانی افزود : نقش ایران در مبارزه با فتنه های ترریستی جاری درمنطقه درطول این سالها ازافغانستان تا داعش روشن ومثبت بوده  است وتأثیرخوبی داشته وهمراه با مسئولیت پذیری بوده و باید قبول کنیم مبارزه با این جریانها مبارزه پرهزینه ای است .
وی درحوزه مسائل اقتصادی و سیاسی گفت : باید همگرایی درجامعه داشته باشیم وچالش های سیاسی با توجه به شرایط حاکم درمنطقه به صلاح وعاقلانه نیست  .
این سخنران با تأکید براین مطلب که ما بیش ازهرزمان دیگری به وفاق ملی درداخل کشورنیازداریم اظهار داشت : این احتیاج به گفتگو کردن البته با حفظ اصول دارد وبدانیم انرژی ما لا یتناهی نیست ونباید آن را دچارفرسایش کنیم که ازنگاه ملی باید به این موضوع حتما توجه کرد .




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری