Skip to Content

امریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر (2)؛

اسلام هراسی، نشانه‌ای از نقض حقوق بشر


موارد نقض حقوق بشر بسیاری در داخل و یا خارج از امریکا صورت می‌پذیرد.

به گزارش یزد بانو به نقل از LHVnews،سازمان های بین المللی دولتی و غیردولتی متعددی به بررسی موارد نقض حقوق بشر در امریکا پرداخته اند. اسلام هراسی یکی از نشانه های بارز نقض این حقوق در ایالات متحده محسوب می‌شود.

اسلام هراسی

اسلام هراسی یکی از مشخص ترین ویژگی های سیاست داخلی و خارجی امریکا در جهان به شمار می‌رود. از جمله می توان به اشغال عراق و افغانستان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، سومالی و لیبی به خصوص علیه مسلمانان بی‌گناه و بی‌دفاع، خصومت و بی عدالتی در مقابل مردم پاکستان، تروریست خواندن جنگجویان آزادی فلسطین، محکوم کردن مسلمانان و اعراب و ترویج نفرت علیه اسلام اشاره داشت.

دنبال کردن اسلام هراسی به عنوان مدلی در سیاست داخلی و خارجی دولت امریکا، منجر به رشد گرایش های اسلام هراسانه در میان ادیان یهودی و مسیحی و افراط گرایان سکولار شد. از پیامدهای این امر می‌توان به تعصبات علیه مسلمانان و نفرت گسترده و اشکال مختلف تهمت نسبت به اسلام و حتی مسیحیت و یهودیت اشاره کرد.

ایالات متحده و رسانه های آن سال‌هاست که با اهریمن صفت خواندن پیروان دین اسلام، به گسترش نفرت علیه مسلمانان در دنیا می پردازند. فضای ضد اسلامی جهانی که پس از حوادث 11سپتامبر توسط این کشور صورت گرفت، شرایط مساعدی را برای اسلام هراسی و اهانت به این دین در رسانه ها ایجاد کرد.

همچنین برخی محافل در صنعت فیلمسازی در غرب به ویژه امریکا، تنفر علیه مسلمانان را گسترش داده و با آثار خود به آنان آزار می رساند.

پیامدهای حوادث 11سپتامبر و شرایط اقلیت مسلمان و اسلام هراسی در این کشور به مساله ای نگران کننده مبدل شده است. مسلمانان در امریکا قربانیان موج شدید خشونت و جرایمی نظیر قتل، ضرب و شتم، آتش سوزی، بازداشت های بی دلیل، آزار، حمله به مساجد، تیراندازی، حمله به وسائل نقلیه و تهدید های کلامی شده اند.

فشارهای فرهنگی آشکار و ضمنی بر زندگی مسلمانان در ایالات متحده، با ظن گسترده علیه آن‌ها همراه است. فشارهای وارده با تبعیض‌های همه جانبه در سطح گسترده، تحمل نکردن مسلمان، اقدامات فردی مثل آزارهای کلامی و خشونت های فیزیکی و ایجاد موانع برای پیدا کردن خانه، مدرسه و شغل از جمله آن ها است.

مسلمانان در زمینه آزادی عقیده نیز با دشواری های فزاینده‌ای برای تاسیس مساجد و انجام عبادت های مذهبی رو به رو هستند. در مجموع اسلام هراسی در تمامی جنبه های زندگی اجتماعی مشاهده می‌گردد.

تبعیض و تحمل نکردن مسلمانان و اهانت به اسلام در شمال ایالات متحده به میزان هشدار دهنده‌ای رسیده و مسلمانان را به قربانیان نقض حقوق بشر تبدیل کرده است. چنین پدیده‌ه ای در هر شکل نقض حقوق بشر خواهد بود و بذر ترس و خصومت علیه اسلام را در جامعه امریکا می پروراند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری