Skip to Content

روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد:

اعزام دانش‌آموزان با مینی‌بوس مغایرتی با قوانین اردویی آموزش و پرورش ندارد


مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد گفت: طبق دستورالعمل‌های اردویی انتقال دانش‌آموز با اتوبوس یا مینی‌بوس ممنوع نیست و آموزش و پرورش یزد هم تخطی نکرده است.

به گزارش يزدبانو، صبح امروز یکشنبه 13 مرداد یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان عشایر شهرستان خاتم که در حال اعزام 8 نفر از دانش‌آموزان به بیستمین اردوی دانش‌آموزی عشایر کشور به نیشابور بود با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد کرد که در این حادثه دو دانش‌آموز مصدوم شدند.

در این حادثه که ساعت ۷ و یک دقیقه بامداد امروز در ۳۰ کیلومتری محور خرانق-ساغند رخ داد یک دستگاه مینی‌بوس با 11 سرنشین به شدت با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد، که متاسفانه ۲ مصدوم این حادثه که از سرنشینان خودروی پراید بودند در صحنه جان خود را از دست دادند.

آموزش و پرورش استان یزد تخطی کرده است

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر در واکنش به این حادثه گفت: مینی‌بوس به دلیل خواب‌آلودگی راننده  پرایدی که از مقابل حرکت می‌کرده است دچار سانحه شد که خوشبختانه از 8 دانش‌آموز کسی آسیب جدی ندیده است و فقط ۲ دانش‌آموز در ناحیه کتف و پهلو دچار مشکل شدند که با بالگرد به یزد منتقل شدند و اکنون هم حال آن‌ها مساعد است.

محمدرضا سیفی افزود: آموزش و پرورش یزد از دستورالعمل اردویی تخطی کرده و به جای قطار از مینی‌بوس برای جابجایی دانش‌آموزان استفاده کرده است؛ در حالی که در نیشابور مقصد اصلی دانش‌آموزان ایستگاه قطار وجود دارد.

اقدام آموزش و پرورش استان یزد قانونی بوده است

اما روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نسبت به این اظهارات سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر واکنش نشان داد.

محسن گلستانی‌فر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: طبق دستورالعمل‌های اردویی انتقال دانش‌آموز با اتوبوس یا مینی‌بوس ممنوع نیست و آموزش و پرورش یزد هم تخطی نکرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا دانش‌آموزان بجای مینی‌بوس با قطار اعزام نشده‌اند، اظهار داشت: برای اعزام دانش آموزان با قطار بلیط گیر نمی‌آمد.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد افزود: ما حتی دانش‌آموزان را هم که می‌خواستیم به مسابقات قرآنی اعزام کنیم یک ماه ونیم پیگیر تهیه بلیط قطار بودیم اما باز هم موفق نشدیم بلیط بگیریم؛ مخصوصا اینکه دانش‌آموزان باید بصورت گروهی مثلا 30، 40 نفره اعزام شوند، تهیه بلیط سخت‌تر است.

گلستانی‌فر تأکید کرد: کار آموزش و پرورش استان یزد قانونی بوده است و همه قوانین و مقررات اردویی کاملا رعایت شده است.

وی درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان مصدومی حادثه هم گفت: دو تن از دانش‌آموزان نیز در این حادثه مصدوم شدند که به بیمارستان فرخی یزد اعزام شدند و تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری