Skip to Content

گزارش/ استاندار یزد

بالاترین نقش در عالم به حضرت زهرا(س) داده شده است/ خانواده مهم ترین کانون تربیت فرزند


مهندس سید محمد میرمحمدی در همایش بهارین طلوع گفت: کانون خانواده برای تربیت فرزندان بسیار مهم است و پدر و مادران نقش اصلی درساختن و تکامل فرزندان دارند که باید تربیت دینی را به فرزندان خود بیاموزند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، استاندار یزد در همایش "بهارین طلوع" که همزمان با سومین روز از هفته زن که با عنوان " زن، تولیدملی و اصلاح الگوی مصرف" نامگذاری شده است به بیان سه دیدگاه متفاوت سنتی، غربی و اسلامی در مورد زنان پرداخت.

 مهندس میرمحمدی در خصوص دیدگاه سنتی گفت: در این دیدگاه زنان تنها در منزل به سر می برند و خودشان را وقف منزل می کنند.

وی رویکرد غربی نسبت به مسأله زنان را دادن آزادی به زنان و استفاده ابزاری از آنان به عنوان کالا در تجارت عنوان کرد و افزود: در دیدگاه غربی برای زن ارزشی قائل نیستند و دفاع از حقوق زنان تنها برای رسیدن به منافع خودشان است.

استاندار یزد، دیدگاه اسلام نسبت به مسأله زنان را ستود و افزود: در این دیگاه به زن به عنوان یک انسان نگاه می شود که از حقوق انسانی برخوردار است و می تواند در کنار مردان در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و غیره نقش ایفا کنند .

میرمحمدی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی جهان اسلام برای زنان یاد کرد و افزود: این الگو بهترین و با ارزش ترین الگو برای شما زنان است.

وی درس آموزی از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) را خواستار شد و گفت: حضرت زهرا (س) از نظر خانواده بهترین خانواده را داشت زیرا پدرش حضرت محمد(ع) پیامبر خدا بود و مادرشان حضرت خدیجه(س) یکی ازبهترین زنان مکه  ازلحاظ ایمان وبخشندگی و از چهار زن برتر عالم بودند که ازاین خانواده باید درس گرفت.

استاندار یزد به اهمیت کانون خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: کانون خانواده برای تربیت فرزندان بسیار مهم است و پدر و مادران نقش اصلی درساختن و تکامل فرزندان دارند که باید تربیت دینی را به فرزندان خود بیاموزند.

میرمحمدی تصریح کرد: ما باید اخلاق و رفتار محمدی و فاطمی را به فرزندان خود بیاموزیم و آنها را با سیره ائمه اطهار (ع) آشنا کنیم .

وی تشریح کرد:حضرت زهرا(س)برای جلوگیری از باطل نشدن حق به شهادت رسیدند و دختر ایشان حضرت زینب(س) نیز پیام عاشورا به نسل های بعد انتقال داد.بنابراین فاطمه وارث وحی ونبوت است و این بالاترین نقشی که خداوند به انسان و زنان داده است.

استاندار در آخر سخنان خود گفت: نسل های آینده نیز باید ازحضرت زهرا(س)این بانوی گرامی الگو برداری کنند و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری