Skip to Content

خطیب جمعه یزد؛

جوانان ایرانی با نمازِشب، اتم شکافتند/دشمن در پی دين‌گريزی مردم


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم ایران و نخبگان برجسته این کشور نشان دادند که حفظ اصول دینی و معنویات و عبادت خداوند متعال، منافاتی با پیشرفت های علمی ندارد.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی اظهار کرد: ما در کشورمان برنامه داریم اما در عمل سهل انگار هستیم، باید با نیروها و ظرفیت های درونی کشور خودکفایی درونی را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه ما احتیاجی به امریکا و امثال ان نداریم، تصریح کرد: با قدرت و اراده مردم به همه چیز دست پیدا می کنیم همانگونه که به کارهای بزرگی چون دست یابی به  انرژی هسته‌ای و فرستادن موجود زنده به فضا را انجام دادیم، ما نباید خود را متوقف کنیم باید تلاش کنیم تا احتیاجی به رفع تحریم‌ها نداشته باشیم.

امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر حفظ اصول دینی و اعتقادی یادآور شد: غربی‌ها القا می‌کنند که باید برای پیشرفت از اعتقادات خود کم بگذاریم، در حالی که اینگونه نیست و برای رسیدن به عزت و کمال باید در همه حال به مبانی دینی و الهی خود پایبند باشیم همانگونه ;i امام(ره) نماز شب می خواند و عبادات واعتقادات خود پایبند بود و به کارهای بزرگی دست زد.

آیت الله ناصری با اشاره به سالروز شهادت شهدای هفتم تیر و شهادت یکی از نمایندگان استان چهار محال بختیاری در این روز، مقدم استاندار این استان در جمع نمازگزاران یزدی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد این حضور و همدلی و یکپارچگی ادامه داشته باشد و در خصوص مسئله آب استان تبادل نظر بین دو استاندار یزد و چهار محال بختیاری صورت گیرد.

وی با گرامیداشت روز قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی از شهدای هفتم تیر و مبارزی مجاهد و آگاه بود که در راه خدمتگزاری به اسلام شهید شد و کسی است که اما(ره) درباره اش فرمودند بهشتی یک بار از کسی پیش من گله نکرد.

امام جمعه یزد با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ادامه داد: این بانوی بزرگور بزرگترین خدمت را به اسلام کرد  و تمام دارایی خود را در راه اسلام داد و در سختی‌ها همواره همراه پیامبر(ص) بود.

ناصری همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید صدوقی(ره) عنوان کرد: شهید صدوقی در راه دین و نگهداری از اسلام عمر خود را سپری کرد و این بالاترین سعادتی است که انسان به آن دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره روز مبارزه با مواد مخدر گفت: همه بالاخص پدر و مادرها باید با عزم جدی به فرزندان خود توجه داشته باشند تا جامعه‌ای  امن داشته باشیم و جوانان به دام مواد مخدر نیفتند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری