Skip to Content

گزارش/ کارشناس دینی

حسینی بودن در عزاداری نیست / حسینی شدن اعمال، راه حسینی بودن


کارشناس دینی در جمع بانوان یزدی با بیان روایتی از امام حسین (ع) در مورد بخشیدن افراد بی ادب گفت: اگر کینه داری شیعه حسین (ع) نیستی که حسینی بودن به صرف عزاداری در محرم وصفرنیست بلکه عمل ها باید حسینی شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، مهدیه امینی درشب شهادت عموی بزرگوار پیامبر حضرت حمزة سید الشهدا(ع) درگفتمان دینی سبک زندگی قرآنی که به همت هیأت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام به میزبانی امور فرهنگی آستان امامزاده قل هواللهی برگزار شد؛ ضمن بزرگداشت مقام والای حضرت حمزة به نقش مهم خوش اخلاقی در تحکیم بنیان خانواده وتقویت ایمان پرداخت.
وی با بیان این مطلب که شهادت حضرت حمزة (ع) دل پیامبر را لرزاند واشک ایشان را درآورد افزود: پیامبر(ص) فرمودند: من شبی خواب حمزه را دیدم که او دربهشت نشسته، سبد میوه ای جلوی او بود واین میوه ها عوض می شد پرسیدم : چه چیزی این جا بیشتربه دردت می خورد که حمزه سه مورد یعنی صلوات بر پیامبر و آل او، حب امیرالمؤمنین و سیراب کردن تشنه را برشمرده بود.

 

*اعمال خود را حسینی کنیم

این کارشناس دینی با بیان این حدیث ازامام سوم شیعیان که فرمودند: من حسین (ع) فاطمه اگردرگوش راستم حرف زشت بزنند و بی ادبی کنند پنج دقیقه بعد درآن گوشم بگویند اشتباه کردیم آنان را می بخشم هشدار داد:  اگر کینه داری شیعه حسین (ع) نیستی که حسینی بودن به صرف عزاداری در محرم وصفرنیست  بلکه عمل ها باید حسینی  شود.
امینی درادامه  با اشاره به بیان  پیامبر(ص) درمورد خوش اخلاقی  گفت: خوش اخلاقی یکی از صفت های مؤمن است و هیچ چیز به اندازه این صفت ایمان را تقویت نمی کند .

 

*بداخلاقی زن کانون خانواده را از  بین می برد
وی لحظه اول ورود مهمان و همسر را بسیار مهم دانست وخاطرنشان کرد : زن مظهر لطافت ومهربانی است و محبت این گل لطیف ومهربان حلال مشکل همسرش وبد اخلاقی اواز بین برنده کانون زندگی است .
این کارشناس دینی و مشاور خانواده  درادامه  یکی ازمهم ترین دلائل زندگی های تلخ را درست  دینداری نکردن و نالیدن مداوم ازنداشته ها دانست وافزود: درحالی که در دنیا بیمارستانهای تلقین درمانی برای امراض ایجاد کرده اند وطرف را با تلقین عدم بیماری درمان می کنند ما ازنداشته ها مدام می نالیم ولی افرادی را می بینیم که همه چیز ندارند ولی دل خوش وروح آرامی دارند ومی گویند ومی خندند واززندگی خود رضایت دارند.
امینی زندگی اهل بیت را زندگی شادی خواند و تصریح کرد: ما اگر مثل آنان زندگی ورفتار کنیم شاد می شویم ومحبت در زندگی جادویی عجیب است ولی ما آن را خرج آقایان خود نمی کنیم .
وی به جریان سعد بن معاذ یکی از یاران محبوب  پیامبر پرداخت  و گفت: سعد بن معاذ آنقدر مقام داشت که در تشییع او انبوه فرشتگان حضور داشتند و یک سر تابوت را پیامبر رها کرده و به دست ملائکه سپرده بودند وبا سر پا راه می رفتند وخود شخصا او را به خاک سپردند ومادرش به او مباهات کرد ولی پیامبر از فشار قبر او خبر دادند که وقتی دلیل را پرسیدند فرمودند: در خانه با اهل خود بد اخلاق بود.
وی با تأکید بر این نکته که سعد با این مقام اهل گناه نبوده است تصریح کرد:  بد اخلاقی  سعد به معنای فحش وبد زبانی وضرب وشتم اهل خانه نبوده است وگرنه آن مقام را نداشت؛  پس دلیل عذاب چه بوده است؟ عجیب است اگر بدانید که بد اخلاقی او فقط این بود که لبخند وشادی اش در خانه برای خانواده اش کمتر از بیرون بود حالا حساب کنید که عذاب در بدخلقی در خانه با فحش وبدزبانی چگونه است؟!
امینی در پایان اظهار امیدواری کرد که انشاء الله به یاری خدا وبرکت اهل بیت  بعد از این مجلس با خانواده مهربان تر وخوش اخلاق تر بوده، خانه هایمان را شادترسازیم و اگر بداخلاقی داشته ایم برطرف سازیم وازاین مجالس بهره حقیقی را ببریم.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری