Skip to Content

اقدام زیبای زنان یزدی در تقابل با یک تصمیم؛

خیابان های دارالعباده با «درخواست زنان یزدی» مزین به نام شهدای زن می شود


عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به تهیه طومار برای نامگذاری خیابان و میادین به اسم شهدای زن؛ این کار اجرایی خواهد شد.

به گزارش یزدبانو؛ «مرتضی شایق» در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی همیشه شاهد حضور زنان یزدی در حماسه های بزرگ بوده ایم و به جاست که در نامگذاری خیابان و میادین از نام 23 شهید استان یزد استفاده کنیم.

وی در خصوص نحوه نامگذاری معابر ادامه داد: نامگذاری معبر و میادین بر اساس قانون «کمیته نامگذاری» انجام می شود و مسئولین اداراتی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، پست، آب و فاضلاب و ... در خصوص نامگذاری دخیل هستند.

این مسئول ادامه داد: کمیته نامگذاری در شهرداری تشکیل می شود و همچنین در صورت درخواست اهالی و پیشنهاد آنها، نام مورد نظر در کمیته بررسی و پس از تایید در شورای اسلامی شهر و روستا توسط فرمانداری اجرا می شود.

شایق خاطر نشان کرد: قطعا دستور کار کمیته نامگذاری، شهرداری و شورای اسلامی شهر این است که در نامگذاری معابر و میادین از نام شهدا، بزرگان علمی و فرهنگی و همچنین کسانی که در جنگ تاثیر گذار بوده اند، استفاده شود.

عضو شورای شهر در پاسخ به سوال «با توجه به اینکه طوماری مبنی بر نامگذاری خیابان و میادینی به اسم شهدای زن تهیه و به امضای بانوان ارزشی استان رسیده است، تا چه حد مورد انتظار است که این امر اجرایی گردد؟» گفت: حتما انجام می شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولین جمهوری اسلامی تا آخر پیرو راه شهیدان باشند.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 2.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری