Skip to Content

مدیر کل دادگستری استان یزد

دادگستری و نیروی انتظامی خط مقدم تأمین امنیت جامعه اند


محمد رضا حبیبی در جلسه تعامل قضائی و انتظامی استان یزد گفت : خط مقدم تأمین امنیت جامعه با مسؤولان قضائی و نیروی انتظامی است که در حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه و همچنین رسیدگی های سریع و صدور مجوز ها و حکم های قانونی دستگاه قضائی خلاصه خواهد شد.

مدیر کل دادگستری یزد در نشست تعامل قضائی و انتظامی استان یزد اظهار داشت:  با تعامل و هماهنگی امور تسریع و تحصیل اهداف بهتر محقق خواهد شد.
 حبیبی  افزود: خط مقدم تأمین امنیت جامعه با مسئولان قضائی و نیروی انتظامی است که در حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه و همچنین رسیدگی های سریع و صدور مجوز ها و حکم های قانونی دستگاه قضائی خلاصه خواهد شد.
وی ابراز داشت: البته دستگاهها و سازمانهای دیگری نیز در تأمین امنیت نقش دارند که نقش آنها بیشتر سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، رصد و پایش است.
رئیس کل دادگستری استان یزد ، سرعت در عمل ، دقت در امور و حضور در صحنه را از وظایف نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضائی نیز قاطعیت در برخورد ، دقت در رسیدگی و اجرای کامل حدود و مقررات است که اگر این وظایف در نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به نحو مطلوب اجرا شود بدون شک شاهد امنیت مورد نظر خواهیم بود.
وی ضابطان را به مثابه چشم و گوش و دست دستگاه قضائی ترسیم کرد و ابراز داشت: بخش عمده موفقیت دستگاه قضائی منوط به عملکرد خوب و کامل نیروی انتظامی است که از ابتدا در صحنه حضور دارد و بخشی از تحقیقات اولیه را تحت نظارت قاضی انجام می دهد و در پایان نیز در اجرای احکام ایفای نقش خواهد می نماید.
حبیبی انجام گشت های نامحسوس را در جهت جلوگیری از سرقت خواستار شد و تصریح کرد: به موازات گشت های محسوس که عامل آرامش بخشی به مردم می باشد باید با گشت های نامحسوس نیز اوضاع شهر مورد رصد و چشم تیز بین نیروی انتظامی قرار گیرد.
وی افزایش اطلاعات مردم را در مواجه با جرائم و به ویژه جرم سرقت خواستار شد وگفت: می توان با ارتقاءآگاهی های مردمی ، اطلاعات آنان را نسبت به شیوه های مجرمین و سارقان بالا برد تا با دقت بیشتر مردم ، در بسیاری از امور پیشگیری صورت پذیرد.
این مقام قضائی خاطر نشان کرد: باید سارقین سابقه دار نیز تحت کنترل قرار گیرندکه این شیوه نیز تأثیر به سزایی  در کاهش جرم سرقت خواهد داشت.
وی بر تقویت واحدهای قضائی در نیروی انتظامی تأکید کرد و بیان داشت: با تقویت این واحدها مراحل نخست تشکیل و تکمیل پرونده بهتر شکل می گیرد و از اطاله دادرسی نیز جلوگیری خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد یادآورد شد: در دستورات جلب متهمین ، مسئولیت اصلی با روسای کلانتری است و انتظار است که با دقت ، اجرای به موقع دستورات جلب و تعیین تکلیف موضوع را مد نظر داشته باشند.

***
دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد:
کاهش جرائم خشن نسبت به سال گذشته

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از کاهش جرائم خشن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
جمال قضاوتی در جلسه تعامل قضائی با نیروی انتظامی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی استان تشکیل شد ، افزود:
در سرقت های کلان ، سرقت های مسلحانه و باندی و آدم ربایی و جرائم خشن استان یزد کاهش جرائم را داشته است و فقط در سرقتهای خرد افزایش وجود داشته است که باید برای آن چاره اندیش صورت گیرد.
وی اظهار داشت: دستگاه قضائی همواره در چارچوب قانون از نیروی انتظامی حمایت می کند و دستاورد این حمایت و هماهنگی و تعامل ،  ارتقاء سطح امنیت و احساس امنیت برای مردم شریف استان است.
این مقام قضائی با ذکر این نکته که برخوردهای فیزیکی و قهری به تنهایی نمی تواند امور را سامان دهد ، اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم ، راه را بر شکل گیری جرائم و آسیب های اجتماعی بست.
دادستان یزد خاطر نشان کرد:امنیت حال حاضر استان در شرایط مطلوبی است و این امر مرهون تلاش های شبانه روزی مسئولان قضائی  ، انتظامی ، امنیتی  و نظامی است که خالصانه و بی منت خدمت به مردم را سر لوح خویش قرار داده اند.

***
زیر ساخت های اجرائی شدن آئین دادرسی کیفری جدید فراهم شود
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با توجه به تصویب آئین دادرسی کیفری جدید باید قبل از شروع اجرائی شدن آن ، زیر ساخت های آن فراهم گردد.
سرهنگ کاکاوند در جلسه تعامل قضائی و انتظامی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی تشکیل شد افزود: ضمانت اجرای کامل و تأثیر گذار این قانون برنامه ریزی جهت فراهم سازی زیر ساخت های این قانون است.
وی اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان ارتباطات خوبی با معاونت های اجتماعی و آموزش دادگستری دارد که در سایه این تعامل و هماهنگی گامهای خوب و ارزشمندی در جهت بهبود کیفیت خدمات به مردم برداشته شده است.
این مقام انتظامی ، استان یزد را از استان های پاک وکم حاشیه کشور معرفی کرد و بیان داشت: اما یکسری از مشکلات نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به بحث سرقت های خرد ، ترانزیت مواد مخدر ، تصادفات دورن شهری و برون شهری اشاره کرد.
وی ادامه داد :در سایه هم فکری و همراهی دستگاه قضائی با نیروی انتظامی می توان برای هر یک از معضلات مذکور راهکارهای اساسی تدوین و اجرائی نمود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری