Skip to Content

گزارش/ امام جمعه یزد در همایش طلایه داران تبلیغ

ذکر مصیبت امام حسین(ع) باید رفع شبهه کند/ شبکه های ماهواره ای در پی شبهه افکنی/ فردگرایی از آثار سبک غربی


آیت الله محمدرضا ناصری در جمع کثیری از مبلغین و مبلغات شهر یزد، مطالعه را سرلوحه کار مبلغان دانست و گفت : چندین شبکه ماهواهر ای ضد شیعی در حال ترویج سبک زندگی غربی و شیهه افکنی در دین و حتی ایجاد شبهه در واقعه عاشورا هستند که مطالعه و رفع شبهه یکی از ضروریات منبر ماه محرم است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در همایش طلایه داران تبلیغ با یادآوری نزدیک شدن ماه محرم اظهارداشت : شرایط زمان را بسنجیم که برای شیعه یک شرایط استثنایی است به نحوی که درچند صده اخیرچنین فرصتی برای طرح مسائل شیعه پیدا نشده است وبه همین خاطرامروزشاهد حساسیت ومقابله شدیدی ازسوی دشمنان هستیم.
آیت الله ناصری به متولیان فرهنگی در مورد نفوذ غرب برای گسترش سبک زندگی غربی هشدار داد : دشمن آمده جوانان  ما را از نظر فرهنگی تهی کرده  و سبک زندگی غربی را  آرام آرام یادشان بدهد  و سبک زندگی غربی یعنی سبک خانواده متلاشی شده یک  سبک زندگی فردی بر اساس لذت و کامیابی و رهایی یعنی که ما نظردنیا لذت ببریم و به دنبال مفاسدی همچون همجنس بازی بوده و بدون قانون و آزاد باشیم .


*طلاق از عواقب تأخیر در ازدواج دختران
وی درتبیین برخی آسیب های اجتماعی حاصل از ترویج سبک زندگی غربی گفت :افراد  به ویژه دختران از دیپلم تا فوق لیسانس ازدواج نمی کنند و به این  ترتیب دراین فاصله چند ساله در دانشگاهها ارتباطات نامشروع پیدا می شود و بعد مسأله کار پیدا کردن پیش می آید و تازه اگر هم  تن به ازدواج دهند با به یاد آوردن سوابق همدیگر و ایجاد بدبینی ها نسبت به همدیگر طلاق می گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود : غرب با طراحی ازدواج سفید که در یزد ما هم هست، متأسفانه دختر و پسر بدون عقد شرعی دو تایی باهم زندگی می کنند.
آیت الله ناصری با اشاره به گسترش فساد و فحشا درغرب به خاطرعدم کانون خانواده گفت : در غرب پرورشگاهها پر از کودکان نا مشروع و بی سرپرست است که در جنگ ها ازآنان استفاده می شود که باید مراقب باشیم که دارد درخانواده های ما هم رسوخ می کند.
*آموزش بدون دینداری یکی از دلایل فرار مغزها
وی در ادامه گفت : وقتی مدرسه های ما که فقط  دروس ریاضی و..را بدون دین آموزش می دهند فرار مغزها اتفاق می افتد ودرسبک زندگی اسلامی هم که خانواده ها دور هم بودند امروز والدین توجهی به فرزندان ندارند واگر این سبک پیش برود دیگر در یزد هم کانون خانواده تشکیل نمی شود.
وی با برشمردن 120 شبکه ماهواره ای که در حال ترویج  و تعلیم سبک زندگی غربی هستند گفت : ارتباط با محرم را داعش فتوا داده است و امروزه در سازمان ملل یکی از اشکالات حقوق بشری به ایران را ممنوعیت همجنس بازی می دانند.
نماینده ولی فقیه در استان از ورود اولیه شبکه های وهابی و فرقه های منحرف درشهر یزد خبرداد : یک خانم هندی که مکتبی در هند دارد در یزد مرید پیدا کرده است وآیا این مسأله تکلیف ما را زیاد نمی کند؟
آیت الله ناصری، وظیفه مبلغان را در یالا بردن سطح فرهنگ و بصیرت جامعه سنگین دانست و گفت : آموزش به جامعه  و تشکیل خانواده همانگونه که اسلام می خواهد ضروری است.
وی با برشمردن محورهای نیازمند کاردرجامعه گفت : باید از آموزش و پرورش شروع کنیم وتحول دینی وعلمی پیدا کند و راهکارش این است که روحانیت در آموزش و پرورش اثرگذار باشد.


نماینده ولی فقیه در استان، یکی از نیازمندی های دیگر را، عملکرد معلمان و ایجاد شبکه های موازی یعنی مدرسه های سالم که متولی آن صالح باشد دانست و افزود: احیای مساجد با محوریت روحانیت باید در اولویت قرار گیرد.
آیت الله ناصری به روحانیون حاضر در این گردهمایی توصیه کرد: در جامع باید مسائل را شفاف بگوییم و رفع شبه کنیم.
وی با توصیه به مطالعه در مورد ذکر مصیبت اهل بیت (ع) به ویژه واقعه عاشورا ، تصریح کرد : روحانیت به گونه ذکر مصیبت نخوانند که ایجاد شبهه کند زیرا شبکه های ماهواره ای در حال شبهه افکنی هستند و ما باید بیش از هر زمان دیگری مطالعه کنیم.
آیت الله ناصری درادامه افزود : علمای گذشته برای عدم تشکیل یک حکومت دینی دلائلی داشتند که نشان ازعدم فراهم بودن شرایط زمان ازابعاد مختلف برای طرح حکوت دینی داشت واین کار را به مصلحت نمی دانستند.
وی تصریح کرد : علما استدلالشان درعدم تشکیل حکومت این بود که اگر ما یک حکومت شیعی تشکیل بدهیم حساسیت اهل تسنن را برمی انگیزیم و باعث مقابله آنان  شده  و شیعه از بین می رود؛ بنابراین برای اینکه مورد آزار واذیت آنان قرارنگیریم دنبال تشکیل حکومت نمی رویم.

*حکومت شیعی ایران بر مبنای ولایت فقیه شیعه را در دنیا مطرح کرده است
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اظهار خرسندی ازاینکه الان یک حکومت دینی و شیعی، بر مبنای اصل ولایت تأسیس شده است خاطرنشان کرد : الحمدلله هم امام وهم مقام معظم رهبری تا به حال به رسالت خود عمل کرده  و همین امرموجب مطرح شدن شیعه در دنیا شده است  به نحوی که با حرکت متعادل خوب دردنیا پیروان زیادی پیدا کرده است.
آیت الله ناصری با بیان این مطلب که امروز پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام ) در دنیا مطرحند اذعان داشت : آحاد مردم و دانشمندان بی تعصب واهل علمی که دین هم ندارند  روی این مکتب فکر کرده اند به طوری که مکتب اهل بیت که یک روز در مجامع اهل تسنن توسری خور بود امروزدر بورس مطالعات دنیا درآمده است.


*مکتب تشیع در دنیا فراگیر شده است
وی به عدم انفعال مکتب تشیع اشاره کرد و گفت : این مکتب امروزدیگر حالت ضعف ندارد بلکه فعال شده و دنیا را در سیطره خود دارد وآسیب هایی که به تشیع وارد می شود دراثر ندانم کاری سران اهل تسنن است  که با تأسی از برخی گروههای افراطی و ایجاد این سؤال در ذهن مردم دنیا مبنی بر اینکه این دو اسلام چیست موجب ضایع شدن اسلام شدند.


*تشیّع مکتبی پیشرفته
امام جمعه یزد در ادامه افزود : شرق شناسان دنیا در حال شیعه شناسی و برسی سیراهل تسنن هستند و در این عرصه سیاستمداران آمریکایی مکتب اهل بیت را جدای از مکاتب گروههای تکفیری دانسته وآن را مکتبی متعادل  و پیشرفته تلقی می کنند .
آیت الله ناصری سیرحرکت شیعه را در سیرحلقه زنجیری حرکت امام درانقلاب و با  با توجه به تدبیرات امام  و رهبری یک حرکت حساب شده و خدایی خواند و تصریح کرد : یک مبنایی از برنامه ریزی خدایی هست وهجرت های امام هر کدام کاری می کرده است و دیگران را به حقانیت امام و راهش متوجه می کرد وآن وقت است که حرف امام  را که می فرمایند حفظ انقلاب از اوجب واجبات است درک می کنیم.
وی گفت : بعد از زندانی شدن امام ، انقلاب ومسأله ولایت فقیه پیش مردم مطرح شد و با تبعید اما م و ورودایشان به نجف و تثبیت پایه امام در بین علمای جهان ، بحث حکومت جهانی ایشان در نجف به عنوان یک چهره علمی و از مراجع معتبرانقلاب پا گرفت و اینگونه انقلاب جهانی تر شد.
نماینده ولی ففیه در استان یزد با بیان دلایل تبعید امام به ترکیه و ترس شاه از گسترش انقلاب و سپس تبعید امام به نجف، ابرازداشت : تمام نجف مقابل امام تسلیم شدند وکتاب حکومت اسلامی که در نجف پیاده و چاپ شد کسی نتوانست مخالفت کند و سخنرانی های امام را مراجع گوش می دادند.
*400خبرنگار در نوفل لوشاتو اخبار انفلاب اسلامی را منتشر می کرد
آیت الله ناصری افزود : امام در واقع توانست انقلاب را معرفی کند و زمانی هم که به پاریس رفتند با دنیای سراسر خبرنگار و رسانه مواجه شدند که هرآن در تلوزیون دنیا نشان داده می شد و هر حادثه ای که در نوفل لوشاتو بود همون لحظه در تمام دنیا پخش می شد.
وی ازوجود 400 خبرنگار در تشکیلات امام درنوفل لوشاتوخبرداد وگفت : پلیس فرانسه مطیع امام بود واز بیت امام مراقبت می کرد.


*استفاده امام از رسانه های دنیا منجر به معرفی جهانی شیعه و انقلاب اسلامی شد

وی هنر امام  را معرفی انقلاب، اهل بیت، شیعه و استوانه های راستین مکتب تشیع در 400 مصاحبه به دنیا که برخی از آنها منتشر شده است دانست وافزود : امام آنجا اسلام ومبانی آن و نیزعظمت شیعه را به دنیا معرفی کرد؛ امام توجه می کرد چه می گوید و خدا زمینه را فرهم نمود تا به ایران بازگردد و حکومت شیعه را تشکیل بدهد واین چنین زمینه پیروزی انقلاب با عنایت خدا فراهم شد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد : انقلاب ما یک انقلاب الهی است و مقدمه مسلم  و بستر سازظهور حضرت مهدی(عج ) است.
ناصری به سیاست کشورهای خارجی پرداخت وگفت : امروزه تمام مکتب های غیر شیعی تو زرد درآمدند  و کمونیسم ازهم پاشید و مکتب ماتریالیسم و مادیگری هم که ادعا دارد نتوانست کاری ازپیش ببرد وسیاست هایشان ظلم و جنایت از آب درآمد و از نظر اقتصادی هم نتوانستند حمایت کنند.
وی با بیان این مطلب که سیاست صهیونیسم ومسیحیت نتوانسته پاسخگوی نیازهای بشرباشد گفت : سلفیت بازیچه دست استکبار، جذابیتی نداشته و جلوه خدایی ندارد وشیعه تنها مکتبی  است که افراط  و تفریط ، ظلم و تعدی نداشته و از نظر سیاست دنیایی هم متعادل  و نگاهش به ضعیفان بشر بوده است .
وی افزود: امروز درحالی که آمریکا در اجرای سیاست هایش در خاورمیانه مانده است، ایران در عین حال استقلال ، متانت و اقتصاد خود راحفظ کرده است.


امام جمعه یزد درمورد وضعیت سوریه هم گفت : سوریه آمریکا را کنار زده وعربستان و کویت با پولهایشان نتوانستند کاری ازپیش ببرند و تنها ایران مانده و شیعه که دارد رشد می کند.
گفتنی است : درآستانه ماه محرم همایش طلایه داران تبلیغ به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با حضورجمعی ازمبلغان ومبلغات، استاندار یزد، امام جمعه بخش مرکزی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر کل تبلیغات اسلامی و به منظورآشنایی آنان با سرفصل های تبلیغی سال واستفاده هرچه بهترازفرصت ارزشمند ماه پیروزی خون برشمشیربرای آشنا ساختن مردم، خصوصا جوانان با احکام الهی واهداف بالای قیام عاشورای حسینی وتقش آن درشناخت جبهه امروزحق وباطل در پایگاه انقلاب (مسجد روضه محمدیه یزد ) برگزارشد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری