Skip to Content

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در نشست خیرین سلامت یزد:

سلامت جامعه مستلزم مشارکت‌های مردمی است/ تامین 50 درصدی زیرساخت‌‌های حوزه سلامت یزد توسط خیرین


معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه سلامت جامعه مستلزم مشارکت‌های مردمی است،گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت مردم است و در همین راستا مدیریت نظام سلامت شکل می‌گیرد.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزدآوا؛ معاون اجتماعی وزارت بهداشت پیش از ظهر امروز در نشست خيرين سلامت، سمن‌ها و پيامگزاران سلامت استان گفت: نظام سلامت بدون مشارکت گسترده مردم راهی به پیش نمی‌برد؛ چرا که سلامت موضوعی اجتماعی و در این صورت است که بخش قابل توجهی از درمان کاهش می‌یابد.

دکتر سید محمد هادی ایازی با بیان اینکه سلامت جامعه مستلزم مشارکت‌های مردمی است، اظهار داشت: سلامت جامعه  در گرو سلامت مردم است و در همین راستا مدیریت نظام سلامت شکل می‌گیرد.

وی نقش انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را در راستای سلامت جامعه بسیار ضروری دانست و اذعان کرد: این مشارکت به شکل‌های مختلف شکل گرفته و ضرورت ورود آحاد  مردم را می‌طلبد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصريح كرد: با تشكيل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، علاوه بر اينكه زمينه مشاركت‌های بين بخشی ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرايی برای تامين و حفظ سلامت مردم فراهم می‌شود، زمينه مشاركت مردم در عرصه‌های سلامت، تقويت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، كمك خيرين به نظام سلامت و بسياری ديگر از مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، نظام مند خواهد شد.

دکتر ایازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر همکاری‌های بین بخشی در حوزه سلامت، یادآور شد: در کشور چیزی حدود 700 هزار بیمار آلزایمری، 350 هزار بیمار سرطانی، 18 هزار بیمار ام اس و از هر 68 ازدواج یک نوازد مبتلا به بیماری اوتیسم وجود دارد که این تعداد برای کشور ما یک معضل است؛ بنابراین در قالب مشارکت بین بخشی می‌توانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و مردم برای کاهش بیشتر آنها استفاده کنیم.

وی «امنیت و سلامت» را از دو موضوع مهم حوزه سلامت دانست و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشتی و درمانی اگر چه از متولیان اصلی سلامت در جامعه به شمار می‌روند؛ اما لزوم همکاری مطلوب بین بخشی و مسئولیت‌پذیری از سوی تمام افراد جامعه برای حفظ سلامت خود و سایر افراد بر کسی پوشیده نیست.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: در استان یزد حدود 52 درصد از زیرساخت‌ها به واسطه مردم و خیرین ساخته می‌شود اما با توجه به اینکه یزد ظرفیت بسیار بیشتری را در این حوزه دارد باید بسیار فعال‌ دراین زمینه ورود یابد.

دکتر ایازی با ابراز تأسف از اینکه یزد جزو 3 استان اول دیابت در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: این یک معضل اساسی است و باید به مردم پیش آگاهی داده شود و نباید اجازه دهیم تا مردم بیمار شوند و بعد به فکر کار خیر باشیم.

وی در پایان یادآور شد: استان یزد باید در زمینه سلامت الگو قرار گیرد؛ بنابراین نیاز به فرهنگ سازی لازم در این زمینه دارد.

خرید تجهیزات پزشکی یزد به همت بیش از 600 خیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز در ابتدای نشست از اجرای پروژه‌های ساختمانی و خرید تجهیزات پزشکی واحدهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد به همت بیش از 600 خیر و نیکوکار استان یزد خبر داد.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری