Skip to Content

سخنران یادواره«سجاده نشینان ره عشق»؛

شهدا بی ادعا عمل کردند/ شهدا با رفتنشان امنیت را به ما هدیه دادند


حجت الاسلام و المسلمین سید محمد میر باقری در یادواره«سجاده نشینان ره عشق» با بیان اینکه خداوند از کسانی که به جای ادعا، دستورات دین را جامه عمل می پوشانند، خوشنود است، گفت: شهدا با پیروی از دستورات دین و جهاد فی سبیل الله شهادت را در کارنامه خود ثبت کردند.

به گزارش یزدبانو، میر باقری کلمه «شهید» و «شهادت» را در اسلام مقدس ونورانی توصیف کرد و افزود: شهادت بالاترین مقام انسانی است و کسی که بر اساس موازین اسلام و تحقق اهداف عالی آن گام بردارد، به این مقام خواهد رسید.

وی با اشاره به نص صریح قرآن مبنی بر آیه« وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾- (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» خاطر نشان کرد: شهدا در این دنیا بر اعمال ما ناظر هستند؛ پس باید به گونه ای باشیم که در سرای آخرت در پیشگاه خداوند، ائمه و شهدا سربلند باشیم.

میر باقری نیت حقیقت جویی، خدمت به مردم و تقرب را لازمه شهادت بیان کرد و افزود: هرکس با نیات یاد شده در هر زمینه ای به فعالیت بپردازد و در این راه جان خود را از دست بدهد، به مقام والای شهید دست یافته است.

وی با بیان اینکه همگان مدیون شهدا هستیم و شهدا مدیون هیچکس نیستند؛ اذعان کرد: شهدا با رفتنشان امنیت را به ما هدیه دادند و همگان تنها در صورتی می توانند ارائه خدمت کنند که امنیت داشته باشند.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری