Skip to Content


طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای استان یزد اجرا شد


اجرای طرح یک وعده غذای گرم در ۱۲۳ روستا مهد و مهدکودک مناطق کم برخوردار یزد به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک صبح امروز با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد و به صورت نمادین در روستامهد اسلامیه آغاز شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از بهزیستی استان یزد؛ در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان یزد طی سخنانی گفت: در این طرح 3 هزار کودک یزدی از یک وعده غذای گرم در روز بهره مند می شوند.


دکتر جلیل عفتی در خصوص اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح بهبود وضعیت کودکان در سن رشد، ارتقا سلامت و بهبود رشد فیزیکی ذهنی و پرورش کودکان  زیر شش  سال به منظور تأمین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان از طریق ارائه یک وعده غذای گرم  در روستامهدها و مهدهای کودک مناطق کم برخوردار استان است.


به گفته وی ارتقا آگاهی خانواده در زمینه های تغذیه و رشد کودک، اصلاح عادات و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح در کودکان، افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروههای غذایی، میان وعده های غذایی مناسب از دیگر اهداف این طرح است.


وی با بیان اینکه اساس توسعه پایدار در جوامع به کودکان سالم بستگی دارد گفت: در بسیاری از جوامع توسعه یافته بیشترین سرما یه گذاری روی بر روی کودکان انجام می دهند چراکه بسیاری از عادات، رفتارها و شخصیت کودکان در سنین مهد شکل می گیرد.


مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: سرمایه گذاری بر روی کودکان در سنین مهد باعث می شود بسیاری از نگرانی خانواده و جامعه در خصوص سلامت کودکان با آموزش های پیشگیرانه رفع گردد.


وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح یک وعده غذای گرم بهبود وضع تغذیه کودکان 3 تا 6 ساله خانواده های نیازمند در مناطق محروم و روستایی است.

انتهای پیام ئ/ ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری