Skip to Content

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد؛

فقر فرهنگی در خانواده ها از آسیب های جدی در جنگ نرم دشمن است


کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد: در جنگ نرم دشمن نباید خود را به غفلت بزنیم که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده و تهدیدی نیست آمارهای طلاق، از هم گسیختگی خانواده و فرزندان طلاق که پا به جامعه می گذارند از آسیب های جدی در جنگ نرم دشمن علیه خانواده های ما است.

به گزارش یزدبانو؛ حنانه قاسم‌پور کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به فقر فرهنگی در ایران بیان کرد: مشکلات اقتصادی یکی از مهم‌ترین عامل پدید آمدن فقر فرهنگی است و ضعیف بودن و سستی در فرهنگ باعث شد تا دشمن در جبهه فرهنگی توانست با تهدید های گوناگون تا حدودی به موفقیت دست پیدا کند و خانواده های ما را مورد حمله و آسیب قرار دهد.

وی افزود: در جنگ نرم دشمن نباید خود را به غفلت بزنیم که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده و تهدیدی نیست آمارهای طلاق، از هم گسیختگی خانواده و فرزندان طلاق که پا به جامعه می گذارند از آسیب های جدی در جنگ نرم دشمن علیه خانواده های ما است.

قاسم‌پور ادامه داد: سطح و طبقه‌اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، سطح تحصیلات، سطح پایین و نازل منزلت اجتماعی خانواده، ناآگاهی اعضای خانواده به‌ویژه والدین از مسائل تربیتی، اخلاقی و آموزه‌های مذهبی، عدم همنوایی خانواده با هنجارهای رسمی و حتی غیررسمی جامعه و هنجارشکنی  اعضای خانواده ازجمله مولفه‌هایی هستند که در قالب فقر فرهنگی خانواده در ایجاد شوک‌های روانی، روحی و جسمی اعضای خانواده و کودکان اثر می‌گذارد.

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد: فقر فرهنگی در کودکی شکل میگیرد زمانی که کودک با اشعار مبتذل و ناشایستی که در کتب کودکان است رو به رو می شود ناخودآگاه این اشعار روی ذهن او تاثیر میگذارد و آینده فرد را شکل می دهد و باعث می شود فرد دچار فقر فرهنگی شود.

وی گفت: به عنوان مثال بیشتر کودکان ایرانی در همان سن کم مسخره کردن و ادا در آوردن را بلدند و این نشانه بارز کمبود فرهنگ در خانواده است که نه کودک را تربیت میکند و نه از یادگیری این مسائل در کودک پیشگیری میکند و این باعث می شود که کودک در آینده یکی از معضلات اجتماع شود.

قاسم‌پور اظهار داشت: هر چه خانواده های ما پایبند به دین و اصول اسلامی باشند زندگی آنها بهتر خواهد بود و زوجین حقوق یگدیگر را بهتر می شناسند و رعایت می کنند و حتی بر اساس اصول دینی کودکان بهتری نیز در جامعه تربیت می شوند.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری