Skip to Content

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

متأهل بودن نباید ملاک انتصاب افراد باشد


یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اولویت‌بندی اشتغال در طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: متأهل بودن نباید ملاک انتصاب افراد باشد.

یزد بانو;شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده طرحی است در ابتدا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس پیشنهاد شده بود که اعضای کمیسیون‌های مرتبط در جلسات مشترک و با حضور نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های مربوط شرکت داشتند و نماینده حقوقی هم بود و درواقع بر اساس پیش نویسی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده بود کار کردند و در مجموع به یک طرح 50 ماده‌ای تبدیل شد.

وی ادامه داد: البته به یک‌سری از مواد این طرح ایراداتی وارد شده است و هم‌اکنون هم به کمیسیون فرهنگی مجلس داده شده است تا دوباره آن را بررسی کنند و بعد برای طرح به صحن مجلس بیاید.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: درواقع این طرح از لحاظ مالی هم بار مالی برای دولت دارد که باید مشکل آن حل شود و اگر مشکل  آن حل نشود اجرای آن با مشکلاتی همراه خواهد بود و حتی اگر مصوب هم شود مانند قوانینی می‌شود که حتی بعد از تصویب به دلیل نداشتن بودجه مشخص اجرایی نمی‌شوند.

بیات افزود: یکی از ماده‌هایی که مورد انتقاد من هم بود ماده 9 این طرح بود چون اسم این طرح «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» است و باید تمهیداتی ایجاد شود که باعث تعالی زنان  و خانواده در جامعه باشد چون یک خانم در جامعه ما باید منتظر انتخاب شدن باشد و خودش حق انتخاب ندارد و یک خانم نمی‌تواند با هرفردی که از او خواستگاری می‌کند ازدواج کند بنابراین و با توجه به شرایطی که ما داریم این ماده نیاز به بازبینی دارد و امیدواریم با بررسی کمیسیون فرهنگی این موارد برطرف شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من از آنجا که خواستگاری زن از مرد برخلاف عرف است و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد درکنار اینکه ظاهر پسندیده‌ای نیز ندارد بنابراین مجرد یا متأهل بودن و جنسیت نباید ملاک انتصاب افراد باشد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری