Skip to Content

گزارش مشروح/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

مدعیان حقوق بشر دستشان به خون مظلومان آلوده است!/حیا برخاسته از جوهره ایمان


نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت : آنها که ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند بگویند کی ایران ظلم هایی که امروز با حمایت آنان در حق مظلومان انجام می شود را انجام داده است؟!!

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله  محمد رضا ناصری درخطبه های دوم نمازجمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت 29 فروردین روزارتش خاطرنشان کرد: بقای ارتش بعد ازانقلاب اسلامی ایران به همت، یاری  و دستورامام خمینی (ره) بود؛ گرچه خیلی ها تصوردیگری دراین مورد داشتند ولی  با این وجود ارتش  اسلامی وا نقلابی درایران شکل گرفت .


ناصری افزود : ارتش بعد ازانقلاب اسلامی دوش به دوش مردم مسیرپیشرفت درهمه ابعاد را طی کرد و با اطاعت پذیری ازولایت فقیه و حضوردرهمه صحنه ها آمادگی خود را برای دفاع ازاسلام  و انقلاب نشان داد و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند.


وی با اشاره به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) تصریح کرد : این نهاد مردمی با خلوص و فدارکاری وارد عرصه های دفاع ازکیان انقلاب اسلامی شد که نتایج آن را امروز می بینیم .
 

امام جمعه یزد با تقدیرازتواناییهای فنی ، نظامی و تکنولوژی های دیگرسپاه پاسداران  درکناردیگر نیروهای نظامی کشوراظهار کرد : امروز پشت دشمن ازمشاهده این پیشرفت ها می لرزد ازاینکه  فرزندان میهن با قد برافراشته  و سینه ستبرآماده هرنوع فداکاری درعرصه های مختلف دفاع ازاسلام و انقلاب هستند.

* مدعیان حقوق بشرخود ناقض حقوق بشر دردنیا هستند !

ناصری با برشمردن ظلم و جنایت های عربستان و داعش دریمن و سوریه با حمایت اسرائیل و فریاد بر سر مدعیان حقوق بشرگفت : آنها که ما را متهم به نقض حقوق بشرمی کنند و مراقب استفاده نکردن ما ازبمب هسته ای هستند به ما بگویند کی ایران ظلم هایی که امروز درحق مظلومان انجام می شود را انجام داده است؟!! سازمان ملل چند بار قطعنامه علیه ظالمان صادر کرده است؟!!

* ملت ایران منطقش دانش هسته ای است و به کسی بدهکار نیست

وی با شاره به مذاکرات هسته ای  و توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب دراین زمینه اظهار کرد : غربی ها طوری برخورد می کنند و بر سرما منت می گذارند گویا طلبکار این ملت هستند! درحالی که ما به کسی بدهکار نیستیم بلکه منطق ما پیشرفت درعلم هسته ای است.

 

ناصری با تصریح به این مطلب که درتمام دنیا پیشرفت درعلم هسته ای مانعی ندارد گفت : آنها حتی نتوانسته اند ایرادی درکارما پیدا کنند و درحالی اینهمه تبلیغات دردنیا علیه ما راه انداخته اند که نه دلیلی برمدعای خود مبنی بربمب هسته ای داشتن ایران  دارند و نه توانسته اند آن را اثبات کنند!


خطیب نمازجمعه یزد فتوای مراجع تقلید،  دستور دین ، عملکرد جمهوری اسلامی، تعهد کشور و نظارت کارشناسان خارجی را ازدلایل عدم استفاده این کشوراز بمب هسته ای برشمرد و خاطرنشان کرد : آنها ادعا دارند ما بمب هسته ای داریم خودشا ن که بزرگترش را دارند پس کشاندن به کنگره آمریکا  و شورای امنیت برای چیست ؟!

 

*وحشت دشمن ازالگو شدن ایران برای دیگرکشورها است
 

ناصری اذعان کرد : دشمنان ازپیشرفت این کشورترسیده اند و نمی خواهند دیگرکشورها هم مثل ایران روی پای خود بایستند و با خواندن دست دشمنان علیه ظلم مبارزه کنند مگرنمی بینید که چه برسریمنی ها که فهمیده اند آورده اند و چگونه ازهر محاصره شان کرده، برسرشان بمب میریزند!
 

وی با خطاب قراردادن عربستان سعودی گفت : آیا شما مسلمانید ؟!! درکجای اسلام آمده است  و کی پیامبری که ادعای مسلمانی اش را می کنید گفته است برسرمردم بمب بریزید ؟!! شما ما را درجشن برای  میلاد رسول اکرم (ص) به بدعت متهم می کنند آیا براستی بمباران کردن مردم بی گناه بدعت دراسلام نیست! مردم را می کشید چون شیعه اند و منطق انقلاب را فهمیده اند آیا روح انسانیت کجا رفته است؟!!


 

وی ولایت اهل بیت علیهم السلام را موجب افتخار شیعه و یاری و هدایت او دانست  وتصریح کرد : انحرافاتی که برخی مسلمانان منحرف دارند درمنطق شیعه نیست و این به خاطرتعالیم اسلام  ناب و سیره امیرمؤمنان علی (ع) و ائمة معصومین است که ما را هدایت کرده اند .
 

امام جمعه یزد مسئولان استان را به پیگیری بیشتر و جدی ترمسآله آب یزد فرا خواند .


***
 

آیت الله ناصری درخطبه های اول نمازجمعه  شهریزد با دعوت خود و دیگران به تقوای الهی  و توجه به  خالق  و رازق  بودن خداوند تصریح کرد : ما هرچه داریم  ازخداوند  و به  قدرت الهی اوست  که  تمام این نعمتها باید درمسیررسیدن به کمال الهی باشد زیرا غیرازاین مسیرراهی نیست .


ناصری با یبان این نکته که برای داشتن جایگاه قرب و رحمت نزد پروردگار باید راه تقوا را گرفت افزود : هرکس راهی غیرازمسیر اطاعت خداوند را درپیش گیرد نه  دنیا دارد  و نه آخرت زیرا تنها آنچه هماهنگ با فطرت الهی انسان است موجب سعادت اوست .
 

وی حیا را یکی ازفطریات انسان برشمرد وگفت : انسان درهمه حرکات  و گفتارش باید  حیا را درنظر گیرد و بی پروا دربرابر پروردگار جرآت بر گناه و زشتی نکند.
 

امام جمعه یزد حیا را برخاسته ازجوهره ایمان انسان دانست  و اذعان کرد : حیا نوری است که  توحید، عقل ، ایمان و صلاح امت  و آخرت با آن تثبیت می شود واگردرجامعه ای زنان  و مردانش حیا را ازدست بدهند به فساد  و بی تقوایی کشیده می شود .


ناصری حیا را موجب عفت و پاکدامنی و حفظ دین و حفظ ازبلاها دانست  و افزود : درقرآن زنان  و مردان امربه کوتاه کردن نگاه و پرهیزاز نگاه آلوده  و شهوانی  و معنا دار به  نامحرم شده اند  زیرا نگاه حرام مقدمه خطورات شیطانی  و رواج بی حیایی درجامعه است.

* غفلت ازامربه معروف ونهی ازمنکرزمینه سازمنکرهای بزرگتر
 

وی با توصیه  والدین  و مربیان و مسئولین فرهنگی به تذکر فرزندان به پرهیزازنگاه به نامحرم و رعایت حجاب و مصون سازی آنان دربرابر فضاهای مجازی گفت : اگرحواسمان به جامعه نباشد و امر و نهی صحیح نسبت به فرزندان نداشته باشیم به منکرهای بزرگی می رسیم که نمی توانیم جلو ان را بگیریم.
 

وی اذعان کرد :  لازمه اعتقاد صحیح به دین عمل به همه احکام الهی است درغیر این صورت دین لقلقه زبان می شود و با سیر نادرست  مسیر انسان به هدف کمالی خود نمی رسد.
 

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری