Skip to Content

افسانه باقری سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته؛

نبود همدلی میان ورزشکاران و کادر فنی، علت اصلی نتایج ضعیف کاتای بانوان است


در بدو ورودم به فدراسیون کاراته با اختلافات و کدورت‌های داخلی میان کادر فنی و بازیکنان روبرو شدم. از دید من یکی از مهم‌ترین دلایل کسب نتایج ضعیف در مسابقات جهانی اتریش همین روابط سرد و اختلافات داخلی بود.

به گزارش یزدبانو به نقل از سایت ورزش بانوان؛ به دنبال نارضایتی تعدادی از بانوان کاتارو از عملکرد فدارسیون کاراته و عدم حمایت و توجه مسئولان، خبرنگار سایت ورزش بانوان گفتگویی را با افسانه باقری سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته ترتیب داد که متن آن در ذیل آمده است:

باقری در خصوص کسب نتایج کاتای بانوان در مسابقات جهانی اتریش گفت: این مسابقات آبان ماه در حالی پیگیری شد که بنده به تازگی به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون انتخاب شده بودم. در بدو ورودم به فدراسیون با اختلافات و کدورت‌های داخلی میان کادر فنی و بازیکنان روبرو شدم. از دید من یکی از مهم‌ترین دلایل کسب نتایج ضعیف در مسابقات جهانی اتریش همین روابط سرد و اختلافات داخلی بود. همدلی میان آقایان در اتریش به وضوح مشخص بود اما بانوان به هیچ وجه خصوصا در رشته کاتا با یکدیگر همدل نیستند.

وی ادامه داد: سایر کشورها به علت المپیکی شدن این رشته توجه بیشتری به آن دارند، بنابراین باید کاراته را به شکل جدی‌تری دنبال کرد. به همین خاطر در حال حاضر هدف اصلی فدراسیون کاراته پشتوانه سازی و سرمایه گذاری روی ورزشکاران در رده‌های سنی است.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته در خصوص نارضایتی چند وقت اخیر بانوان کاتارو خاطر نشان کرد: در جریان تمرینات کاتاروها برای حضور آنها در مسابقات اتریش یک تاتامی اضافه خریداری کردیم و در سالن کاراته ورزشگاه آزادی قرار دادیم. تمام شرایط برای راحتی کاراته کاها چه در بخش کاتا و چه در بخش کومیته مهیا شد.

باقری با اشاره به اینکه شخصا خودش پیگیر کار بانوان کاتارو بوده، بیان کرد: شخصا خودم چندین بار با یکی از بانوان کاتارو تماس گرفتم. اما او می‌خواست با مربی شخصی خودش در شهرستان تمرینات را پیگیری کند. مربی شخصی وی مرد بود، حضور یک مرد هم در تمرینات کاتای بانوان غیر ممکن است. اما تعجب کردم که چرا بعدها همین خانم گفت مسئولان فدراسیون هیچ سراغی از ما نگرفتند. در صورتیکه اگر برای پیگیری تمرینات در اردوهای تیم ملی او را اجبار می‌کردیم حتما بعدها مدعی می‌شد که مسبب و مقصر کسب نتیجه ضعیف مسئولان فدراسیون هستند.

او در خصوص اعزام دو به شک کاتاروها به مسابقات جهانی اتریش، توضیح داد: عدم صدور ویزا از سوی کشور میزبان مشکل اصلی کاتاروها در اعزام به این مسابقات بود. دلیل این امر هم مشکلات داخلی میان کاتاروها، نگرانی برخی افراد در خصوص عدم بازگشت آنها به ایران و احتمال درخواست پناهندگی از کشور میزبان بود. باید فدراسیون کاراته ثابت می‌کرد این مسئله صحت ندارد که زمانبر بود. برخی از ورزشکاران برای اینکه ثابت کنند به ایران بازخواهند گشت ضمانت گذاشتند. البته ویزاها دقیقه ۹۰ صادر شد. اما در کل سفارت اتریش برای کاتاروهای ایران سخت گرفت.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته افزود: اگر ورزشکاران سطح فنی بالایی داشته باشند مسائل حاشیه‌ای چندان تاثیری در نتایج آنها نخواهند داشت. کاتای بانوان ایران نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد و تفاوت آن با کومیته زیاد است.

افسانه باقری در خصوص حق و حقوق ورزشکاران به خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت: حق و حقوق مربیان بر اساس قراردادشان پرداخته شده. مبالغی هم که باید به بزرگ‌سالان پرداخت شود ثبت شده ولی هنوز فدراسیون این مبالغ را به آنها پرداخت نکرده است. شرایط مالی فدراسیون در حال حاضر اجازه پرداخت این مبلغ را نمی‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: هشتم بهمن مسابقات کاراته وان فرانسه را پیش رو داریم که بنده تمام تلاشم این است بانوان پیش از آغاز مسابقات کشورهای اسلامی به این مسابقات اعزام شوند.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته در پایان گفت: امیدوارم علاقمندان کاراته همگی برای پیشرفت این رشته ورزشی تلاش و همدلی کنند. من هم تازه به این سمت منصوب شده‌ام و زمان لازم است تا برنامه‌های مد نظرم را پیاده کنم. ترجیح می‌دهم به دور از حاشیه به کارهای اساسی بپردازم. این حرف را ۱۵ سال پیش گفته‌ام که کاتای بانوان از نظر فنی نیاز به توجه اساسی دارد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری