Skip to Content

همزمان با هفته کودک در یزد

نمایش آثار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو یزد


نمایشگاه قدم‌های پاییزبا بیش از 100 اثر حاصل کار تابستان اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره دو یزد به نمایش گذاشته شد.

به گزارش یزد بانو به نقل ازروابط عمومی کانون استان یزد، کارشناسان فرهنگی، ادبی و هنری کانون از آثار بچه‌ها در نمایشگاه قدم‌های پاییز بازدید کردند.

 مسؤول مرکز شماره دو یزد در خصوص آثار این نمایشگاه گفت: بیش از 50 اثر نقاشی، 100 اثر سفال با موضوع حیوان‌های تخیلی، دست، نقش‌های اسلیمی و صورتک‌ها، 10 معرفی کتاب به‌صورت طرح‌ دیواری، نشریه‌های دیواری با موضوع‌های مذهبی، علمی، هنری و طنز که توسط ده گروه کودک و نوجوان تهیه شده بود، همراه با آثار برگزیده‌ی فعالیت ادبی تابستان، به ویژه دست‌نوشته‌های کودکان بی‌سرپرست بهزیستی که به صورت افتخاری عضو کانون بودند به نمایش گذاشته شد.

فریبا تکبیری با اشاره به این‌که این مرکز در تابستان 91 به طور ویژه به فعالیت کاردستی و فعالیت‌های فرهنگی و علمی پرداخته است، افزود: انجام آزمایش‌های علمی توسط سیدحسین میرقاسمی مربی فرهنگی مرکز، همراه با ساخت کاردستی بود تا نتیجه آزمایش‌ها به صورت ماکت در معرض دید بچه ها باشد. همچنین ساخت کاردستی با سی‌دی‌ها که در تابستان سال گذشته در مرحله اول مقدماتی با اعضا کار شده‌بود، در تابستان امسال به صورت پیشرفته با بچه‌ها تحت‌ عنوان کاردستی با دوریختنی‌ها کار شد که حاصل فعالیت کاردستی مرکز هم در بخشی از نمایشگاه در معرض دید قرار دارد.

وی در خصوص بخش‌های دیگر نمایشگاه قدم‌های پاییز، اظهار داشت: در فعالیت‌های تابستان امسال، نجمه منصوری مربی دیگر این مرکز نیز با اعضای گروه سنی ج و د هنر سوخت‌نگار و پتینه را به صورت مقدماتی کار کرد که نتیجه این فعالیت نیز در نمایشگاه مشهود است. بر این اساس با توجه به نظر کارشناس فرهنگی مرکز، مهدی آرایی قرار بر این شد تا مرحله دوم فعالیت سوخت‌نگار با موضوع‌‌های خاص و در مرحله پیش‌رفته با اعضای مرحله اول کار شود.

تکبیری در خصوص فعالیت انیمیشن مرکز نیز یادآور شد: دو انیمیشن توسط اعضای گروه سنی "د" پسر با موضوعات "امام رضا (ع)" و "قدرت کلمات" در دست تهیه است. برای گروه دختران مرکز نیز مقدمات ساخت یک انیمیشن با همکاری مربیان فرهنگی مرکز، میرقاسمی و منصوری برنامه‌ریزی شده‌است.

مسؤول مرکز شماره دو یزد با بیان این‌ که فعالیت‌های خاص و ویژه تابستان در کنار فعالیت‌های اصلی فرهنگی، هنری و ادبی در فصل پاییز نیز ادامه خواهد داشت، گفت: در تابستان، کلاس‌های سفال و نقاشی به صورت ویژه کار شد. این در حالی‌است که برای برگزاری این دو کلاس ویژه به همراه کلاس موسیقی نیز در فصل پاییز مجوز گرفتیم و ثبت‌نام این کلاس‌ها از روز جهانی کودک در مرکز شروع شده‌است.

وی در خصوص فعالیت‌های هفته کودک مرکز شماره دو افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه تابستانه، نقاشی دیواری در مدرسه‌ی دخترانه‌ی رازی یک و پسرانه مادر و ویژه‌ برنامه‌ی سفال در مدرسه مادر و صغری کوچک زاده انجام شد.

جشنواره دو روزه‌ی نمایش فیلم کودک برای مدارس نیز در مرکز برگزار خواهد شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری