Skip to Content

گفتگو/ بانوی راه یافته به جشنواره رضوی یزد

هدفم از ابتدا چیز دیگری بود / «حریر» ماجرای واقعی زنی سالخورده


کارگردان فیلم حریر راه یافته به جشنواره رضوی یزد گفت: اگر بگویم برگزیده شدن چندان برایم هدف نیست شاید فکر کنید شعار است اما هدفم از ابتدا چیز دیگری بود.

زهرا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار یزدبانو، بیان کرد : بنده دارای مدرک لیسانس تاریخ و برای اولین بار است که در جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی شرکت می کنم و فیلم "حریر" را در تیرماه سال جاری ساختم.

* توضیحی در خصوص فیلم حریر

وی در خصوص فیلم حریر افزود: «حریر» زنی سالخورده است که در خانه ای محقر، در تنهایی رنج آور با فقر زندگی می کند.
وی ادامه داد: این خانم برای گذران زندگی در فصل گرم سال که اسپند روی تپه ها می روید با وجود کهولت سن از تپه ها بالا می رود و با دست های پیر و رنجور شاخه های زمخت اسپند را می چیند و به خانه می برد، آویز درست می کند و می فروشد.
این بانوی جوان کارگردان گفت: سالها پیش، همسری را که بسیار عاشقش بوده و از او فرزندی ندارد از دست داده اما هنوز پس از سالها وقتی به مزارش که مردم برایش بقعه ساخته اند مراجعه می کند، گویی تازه او را از دست داده باشد، اشک می ریزد و مرثیه می خواند....

* احتمال برگزیده شدن فیلم حریر در جشنواره

عزیزی در پاسخ به اینکه احتمال برگزیده شدن فیلم حریر در جشنواره چقدر است، گفت: از آنجایی که من هنوز همه فیلم های راه یافته به جشنواره را ندیدم و سطح کیفی آثار را نمی دانم پس چنین احتمالی را نمی توان در نظر گرفت.
وی ادامه داد: اگر بگویم برگزیده شدن چندان برایم هدف نیست شاید فکر کنید شعار است اما هدفم از ابتدا چیز دیگری بود.
کارگردان فیلم  حریر راه یافته به جشنواره رضوی یزد افزود: در ابتدا وقتی با حریر آشنا شدم هدفم این بود که از زندگی وی تصاویری بگیرم و به تعدادی از مسؤولان استانی وضعیت اقتصادی زندگی وی را نشان دهم تا شاید بتوانم از این طریق کمکی به او کرده باشم.

* عوامل فیلم حریر

این بانوی هنرمند با اشاره به عوامل فیلم حریر، گفت: کارگردان و تصویربردار زهرا عزیزی، عکاس لیلا عزیزی، تدوینگر و تهیه کننده: مجتبی کوهکن هستند.

گفتنی است زهرا عزیزی، کارگردانی است که فیلم حریر او در نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد انتخاب شد و به مرحله اصلی راه یافت.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری