Skip to Content


22 بهمن، همیشه برایم تداعی کلمه "آزادی" است/ با خبر پیروزی انقلاب اسلامی، سریع به ایران برگشتم/یاد شهدای گمنام دلم را به درد می آورد


پروانه معصومی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در فرانسه بودم و با شنیدن خبر پیروزی انقلاب اسلامی سریع به کشور برگشتم، گفت: 22 بهمن همیشه برایم تداعی کننده کلمه " آزادی" است.

به گزارش یزدبانو، پروانه معصومی بازیگر شناخته شده در عرصه سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور فرانسه بوده است، گفت:  یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در 33 سالگی به قصد عزیمت به کشور فرانسه از ایران خارج شدم و آن موقع ظاهراً خبر خاصی از پیروزی انقلاب در کشور ایران شنیده نمی شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از آرزوهایم بود، گفت: سال 58 درست چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران برگشتم.

بازیگر سریال یوسف پیامبر با اشاره به روزهای نخستی که از فرانسه به ایران بازگشته بود، اظهار داشت: دیدن آنچه در ایران پیش آمده بود برایم جالب بود و اتفاقات جدیدی که در کشورمان رخ داده بود خیلی خوشحالم می کرد.

بازیگر سریال تلویزیونی امام علی علیه السلام به بخشی از خاطرات خود از ماه های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از بچگی ترس از وجود اسلحه داشتم! دیدن تصویر پلیس با اسلحه برایم ترس آور بوده است درآن روزها وقتی که در خیابان رفت و آمد می کردم و از ایستگاه های ایست و بازرسی وحشت خاصی داشتم! در حالیکه از خودم می پرسیدم تا حال خطایی از من سرنزده، چرا  از این قضیه وحشت دارم؟! ولی نمی توانستم خودم را قانع کنم که با آن جو حاکم و شنیدن خبرهای ضد و نقیض با افرادی که خطایی نکرده اند کاری دارند یا نه ؟

معصومی، ادامه داد: اکنون 38سال از آن روزها می گذرد با اینکه بیشتر در خلوت خودم هستم و کمتر با دیگران معاشرت دارم، می دانم که همه دوستانم به ویژه در جمع هنرمندان 38 سال پیش همه از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال بوده و هستند.

وی تصریح کرد: همیشه به فکر این بودم که  کشورمان به آن "هویت حقیقی"خودش و آن کشور آرمانی که در اذهان همه مردم ایران بود برسد  این بود که می دانستیم اگر" شاه برود" همه به آرزوهای خود دست پیدا می کنند.

این بازیگر پیشکسوت در عرضه سینما و تلویزیون در بیان احساسش نسبت به شهدا و به ویژه شهدای گمنام، گفت:  « شنیدن نام شهید و "شهید گمنام"؛ همیشه دلم را به درد می آورد وقتی به زیارت  قطعه شهدا یا شهدای گمنام می روم،  در دل خود می خوانم:« ای شهدا جایتان در این سرزمین خیلی خالی است»

بازیگر فیلم سینمایی وعده دیدار با اشاره به اینکه امیدوارم که همیشه  لیاقت نگه داشتن این انقلاب را داشته باشیم، افزود: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، عزیزانی که جان خود را فدای آزادی، اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی کردند.

معصومی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست برای نسل های آینده کاری کنیم که آنها نیز پیروزی انقلاب سال 57 و قهرمانان آن را به هیچ وجه از یاد نبرند و همشه قدردان آنها باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 22 بهمن برای من همیشه تداعی کلمه "آزادی" است و فکر می کنم به  آرزوی که همیشه در اذهان بنده و دیگران بوده است، رسیده ام.

گفت وگو از شکوفه زمانی

انتهای پیام/ غ 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری