Skip to Content

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد:

اجرای بیش از100دوره آموزشی ازدواج در سال 94/ بزودی مجمع خیّرین ازدواج یزد تشکیل می شود


معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از مراحل ثبت نهایی مجمع خیّرین ازدواج استان یزد خبر داد و گفت: در سال 94 از سوی شبکه فعالان ازدواج استان یزد بیش از 100 دوره آموزشی در مورد ازدواج و خانواده برای جوانان و خانواده های جوان برگزار شده است.

طوبی مازارزاده در گفتگو با خبرنگار یزدبانو؛ با تبریک هفته پربار ازدواج در کشور برای جوانان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان یک ارگان ستادی است و وظیفه هماهنگی و نظارتی بین دستگاههای اجرایی را برعهده دارد و در مورد اجرای برنامه های هفته ازدواج از ماه گذشته در مکاتباتی با دستگاههای اداری استان، روزهای هفته ازدواج اعلام شد تا ضمن درج در پرتال ادارات استان، هر یک از دستگاهها برنامه های خود را به ما ارسال کنند.


*تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع ازدواج و طلاق
وی از تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج در 16 شهریور خبر داد و افزود:  نشست این ستاد در سالن مدیریت بحران استانداری با حضور اعضای ستاد و متشکل از نمایندگان اکثر دستگاهها با موضوع بررسی آمار طلاق و ازدواج در کشور و استان یزد و بررسی راهکارهای آن تشکیل می شود.


*اجرای بیش از 100 دوره آموزشی با موضوع ازدواج در یزد
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در پاسخ به این سئوال که چند تشکل مردم نهاد(سمن) در حوزه ازدواج فعالیت دارند اظهار کرد: تنها یک سمن با عنوان شبکه فعالان ازدواج و نام اختصاری« شفا» در یزد فعالیت دارد که در سال 94 گفتمان ها و نشست های گوناگونی از جمله 32 دوره آموزشی مهارت های زندگی در قالب  170 ساعت، 32 دوره آموزشی مدیریت روابط جنسی و بیش از 30 همایش و کارگاه اموزشی ویژه جوانان در شرف ازدواج و متأهلین برگزار کرده است.


*تشکیل مجمع خیّرین ازدواج یزد بزودی
مازارزاده از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان یزد خبر داد و تصریح کرد:  در مراحل ثبت نهایی مجمع در پرتال کشوری هستیم که این مجمع با هدف ترویج ازدواج آسان و آگاهانه تشکیل می شود.
وی افزود: در این مجمع تنها به خیّرین ازدواج بسنده نمی شود  بلکه وجود مشاوره های قبل از ازدواج، بعد و در حین ازدواج و حتی دعوت از وکلای دادگستری در این مجمع از برنامه های آن خواهد بود.


*برگزاری جشن ازدواج تا پایان هفته در یزد
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزاری نشست های تخصصی یا مشاوره رایگان نیروی انتظامی و بهزیستی در هفته ازدواج برای زوج های جوان و در شرف ازدواج را از برنامه های این هفته برشمرد و گفت: .
مازارزاده تصریح کرد: جشن جشنواره ملی ازدواج به میزبانی وزارتخانه برگزار می شود که بر این اساس فعالان ازدواج در حوزه های گوناگون اعم از خیّری، خبرنگاری، نویسندگی و...برای انتخاب در سطح کشوری معرفی شده اند و در استان یزد هم یک جشن ویژه ازدواج با تقدیر از زوج های موفق، خبرنگاران فعال در موضوع ازدواج، بانک موفق در پرداخت وام ازدواج، نویسندگان و...قدردانی می شود.


انتهای خبر / زهرا صبوحی




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری