Skip to Content

یک فعال جامعه زنان

اشتغال زنان اقشار کم درآمد به صنایع دستی پیوند داده شود


یک فعال جامعه زنان گفت: ساماندهی اقتدار اقتصادی زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و توجه به اشتغال خانواده‌های حاشیه شهرها باید در اولویت کارهای اقتصادی دولت باشد و صنایع دستی می‌تواند باعث پیوند اشتغال و استحکام خانواده‌ها باشد

به گزارش یزدبانو، مریم ارشدی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی گفت: یکی از مشکلاتی که باید دولت برای رفع آن در سال جاری مدیریت جهادی داشته باشد موضوع اشتغال زنان است.
وی ادامه داد: اشتغال زنان باید در جهت برون رفت از بیکاری و در عین حال توجه به آداب مهم دینی و ملی باشد و از همه مهمتر اینکه رشته‌های صنایع دستی می‌تواند راه پیوند اشتغال و استحکام خانواده‌ها باشد. این فعال جامعه زنان خاطرنشان کرد: در بحث هنرمندان صنایع دستی حدود 70 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که به عنوان مثال در رشته رودوزی سنتی 100 درصد جامعه تحت پوشش زنان هستند. ارشدی خاطر نشان کرد: ساماندهی اقتدار اقتصادی زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، زنان خودسرپرست و توجه به اشتغال خانواده‌های حاشیه شهرها مقوله‌ای بسیار حایز اهمیت در نظام جمهوری اسلامی است. وی ادامه داد: پیوند صنایع دستی و اشتغال زنان قابلیت برقراری تفاهم نامه و تعاملات بین بخشی با سازمان‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد را در توانمندسازی نیروهای آماده به‌کار دارد.



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری