Skip to Content

یزدبانو/درخواست زنان یزدی در هفته زن

آقای استاندار قانون عفاف و حجاب را در یزد اجرایی کنید


جمعی از زنان فرهیخته استان یزد همزمان با هفته زن در نامه ای به سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب را در یزد خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار یزدبانو از فعالیت زنان نخبه استان برای اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در دارالعباده یزد خبر داد.

این گزارش می افزاید: در هفته جاری که هفته زن نامگذاری شده بود جمعی از زنان فعال و فرهیخته استان که دغدغه دین دارند با هدف با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر در طوماری که به امضای درخواست کنندگان اعم از پزشک، دانشجو، جامعه قرآنی، خانواده شهدا و... رسیده است از استاندار یزد درخواست جدی نسبت به اجرای قانون عفاف و حجاب شده اند.

امضا کنندگان این طومار عمل به سیره و روش حضرت زهرا (س) را مهمترین عیدی در این هفته دانستند و تأکید دارند: دستگاههای فرهنگی واجتماعی استان در این زمینه مسؤولیت خطیر دارند.

این منبع آگاه افزود: رونوشت اين طومار به دفتر رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري و نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

بخشی از متن این طومار که توسط این منبع آگاه در اختیار این سایت قرار گرفت آمده است:  استان يزد بنا به ظرفیت‌های دینی و فرهنگی سال‌هاست که دارالعباده و دارالعلم نام گرفته و این مهم تنها به واسطه عشق و ارادت مردمان این دیار به ساحت نورانی ائمه اطهار علیهم السلام و التزام قلبی آنان به دین مبین اسلام صورت گرفته است.

این طومار می افزاید: با فرا رسیدن هفته زن به نمایندگی از تمام بانوان محجوب و با اصالت استان یزد از استاندار يزد به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان درخواست سامان دادن به وضعیت عفاف و حجاب عمومی و رسیدگی به وضعیت پوشش و حضور افرادی که با خودباختگی فرهنگی و استفاده از پوشش‌های مغایر با دستورات دینی و فرهنگ و اصالت ایرانی  چهره دارالعباده را که پیش از این جلوه‌ای از فرهنگ پربار دینی مردم دارالعباده بوده را  لکه‌دار كرده و اعتقادات و منش زن یزدی را زیر سئوال برده‌اند را داریم.

در ادامه این نامه آمده است: این امر نادرست موجب شده تا خانواده و آینده امنیت معنوی جامعه دچار تزلزل شود از این روی با نظر به قانون حجاب و عفاف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تأکید مقام معظم رهبری درراستای فرهنگ و مديریت جهادی و با توجه به شخصیت فرهنگی و دینی و دست توانمند استاندار يزد به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، از جنابعالی به عنوان قاطبه مردم یزد خواستار اجرای طرح امنیت اجتماعی توسط نیروری انتظامی و دادگستری یزد که سال‌ها به بهانه‌هایی همچون انجام کار فرهنگی معطل مانده است، هستیم.

در بخش دیگری از این طومار تأکید شده است:  با موظف کردن دستگاه‌ها و ادارات به اجرای قانون شاهد اقدامی جدی در این زمینه و اجرای طرح امنیت اجتماعی باشیم، باشد که  پاسخگوی خون پاک شهدای ایران اسلامی بوده و شرمنده چشمان اشکبار مادران شهید این سرزمین نباشیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری