Skip to Content

رئیس کل دادگستری استان یزد

امور مردم در شهرداری ها روان تر حل و فصل شود


رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر خدمت رسانی به مردم اظهار داشت : تعامل ، همدلی و همزبانی بین دستگاههای مختلف و اجرای قوانین و مقررات در راستای خدمت به مردم ، جلب اعتماد و همراهی آنان با نظام و دولت را در پی دارد .

به گزارش یزدبانو، محمدرضا حبیبی درنشست مشتکری که بین مسئولان قضایی و شهرداری برگزار شده بود، در پاسخ به برخی از مسایل و مشکلات حقوقی شهرداری های استان اظهار داشت :روان سازی امور در شهرداری ها در چهار چوب قوانین ومقررات باعث می شود مردم سریع تر و راحت تر به نتیجه برسند و در نهایت باعث رضایتمندی مردم وصرف هزینه های کمتر می شود .
وی همچنین بر تقویت واحدهای حقوقی و اجرائیات شهرداری ها تاکید نمود و افزود : تقویت این واحدها و صرف هزینه مالی در این خصوص باعث پیشگیری از مسایل و مشکلات زیادی می شود و از هزینه های سنگین مالی و اجتماعی بعدی جلوگیری می کند .
حبیبی خاطر نشان کرد: نظارت دقیق بر واحد اجرائیات شهرداری وتحول وتغییر مستمر در آنها وآموزش به نیروهای انسانی این واحد باعث می شود هنگام اجرای ماموریت خود به درستی عمل کرده و بهانه بدست متخلفین ندهند .
وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در حمایت های حقوقی و قضایی از مامورین شهرداری شعبات ویژه ای در دادسرای عمومی و انقلاب یزد ، محاکم حقوقی وجزایی وهمچنین در دادگاه تجدیدنظر استان برای رسیدگی سریع به دعاوی مربوط به شهرداری اختصاص داده است .
رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه در خصوص برخورد با متکدیان در سطح شهر گفت : باتوجه به اینکه شهر یزد یک شهر گردشگری و توریستی است جمع آوری این متکدیان از سطح شهر ضرورت دارد و نظر  به اینکه زندان برای این افراد جای مناسبی نیست و هزینه های زیادی بر دولت تحمیل می کند ایجاب می کند شهرداری محل مناسبی را برای الگو برداری از بعضی کلان شهرها تهیه نماید.
وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه در بافت فرسوده شهر یزد افزود: خوشبختانه طرحی تدوین و در حال اجراست که بافت فرسوده شهر را از وجود این اتباع پاکسازی خواهد شد .
رئیس کل دادگستری در خاتمه اظهار داشت : در چهارچوب مقررات آماده هرگونه همکاری با مدیریت شهری می باشد.

یادآور می شود، نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان یزد ، معاون عمرانی استانداری ، چند تن از معاونین دادگستری و دادستان مرکز استان با شهرداران شهرهای استان وشهرداران مناطق شهر یزد با هدف بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی شهرداری ها و ارائه راهکارهای مناسب ،  برگزار شد.

منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری