Skip to Content

در نشست خبري رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان يزد مطرح شد؛

اهتمام براي پيوستن به جمع دانشگاه‌هاي نسل سوم كشور/ ايجاد شهرك‌ فناوري اطلاعات در دانشگاه آزاد


رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان يزد چشم‌انداز پيش‌روي دانشگاه را پژوهش‌محور كردن دانشگاه و پيوستن به جمع دانشگاه‌هاي نسل سوم ذكر كرد.

به گزارش یزدبانو به نقل ازايسنا – منطقه يزد، دكتر "مصعومه طباطبايي" امروز در جمع اهالي رسانه اظهار كرد: هر چند دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي رسالت آموزشي خود موضوع ارتقاي كيفي آموزش و تنوع رشته‌هاي آموزشي را مورد توجه دارد ولي چشم‌انداز دانشگاه ارتقاي آن به سطح نسل سوم دانشگاه‌ها يعني دانشگاه‌هاي پژوهش محور است.

وي گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي در استان يزد داراي 12 هزار دانشجو مشغول به تحصيل در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري است كه در مركز استان شامل 24 رشته دكتري، هفت رشته كارشناسي ارشد و 55 رشته كارشناسي است.

وي افزود: رشته‌هاي كارداني واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان نيز به آموزشكده سما واگذار شده و هم‌اكنون داراي 700 دانشجو است.

وي يكي از خلاء‌هاي موجود در دانشگاه‌ آزاد اسلامي استان را موضوع ايجاد مراكز رشد خواند و گفت: مجوز مركز رشد واحد يزد براي استقرار شركت‌هاي دانش بنيان اخذ شده و با همكاري پارك علم و فناري، هم‌اكنون شاهد شكل‌گيري شوراي سياستگذاري اين مركز هستيم.

وي ضمن اشاره به فارغ التحصيلي 45 هزار نفر از اين دانشگاه تاكنون و سه هزار نفر در يكسال گذشته، عنوان كرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در اين مركز رشد از تسهيلات مناسبي براي تجاري‌سازي ايده‌هاي خود برخوردار مي‌شوند و اميدواريم از اين طريق شاهد سوق يافتن فارغ التحصيلان به سمت كارآفريني باشيم.

وي همچنين با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دانشگاه براي تحكيم پيوند دانشگاه و صنعت، ابراز اميدواري كرد كه با جلب اعتماد صنعت به دانشگاه، فارغ التحصيلان اين دانشگاه بيش از گذشته جذب بازار كار شوند.

به گفته‌ي رئيس دانشگاه آزاد استان، مركز اموزش‌هاي آزاد دانشگاه نيز يكسري از معارت‌هاي شغلي را در كنار آموزش‌هاي تئوري به دانشجويان ارائه مي‌كند كه اين مهارت‌ها مي‌تواند كمك خوبي براي آنها جهت ورود به بازار كار پس از فارغ التحصيلي باشد.

وي به تفاهم‌نامه دانشگاه با اداره كل استاندارد استان اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي استان در جهت ارتقاي سطح آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي خود در صدد ايجاد آزمايشگاه همكار استاندارد در دانشگاه است.

طباطبابي يكي ديگر از خلاهاي دانشگاه را طرح‌هاي نيمه تمام عمراني دانشگاه عنوان و تصريح كرد: در همين راستا و براساس اولويت اين طرح‌ها در دستور كار قرار دارد و هم‌اكنون تعمييرات دو خوابگاه دانشجويي را در دست اقدام داريم.

"احمد زارع‌پور" معاون عمراني دانشگاه نيز با بيان اين كه دانشگاه آزاد يزد داراي 116 هزار فضاي آموزشي، فرهنگي، رفاهي و خوابگاهي است، سرانه‌ي اين دانشگاه را نسبت به استاندارد كشور بسيار بالاتر خواند.

وي طرح‌هاي عمراني نيمه تمام دانشگاه را اندك خواند و در اين باره تصريح كرد: عمده طرح عمراني نيمه تمام دانشگاه، ساختماني واقع در سايت جديد دانشگاه است كه براي فعاليت‌هاي آموزشي ايجاد شده و از پيشرفت فيزيكي بالايي برخوردار است ولي با توجه به رويكردهاي جديد دانشگاه در حال پيگيري كسب مجوز جهت تغيير كاربري و تبديل آن به هتل براي گردشگران هستيم.

وي يكي از برنامه‌هاي عمراني در دست پيگيري دانشگاه را ايجاد شهرك‌هاي شفا(شهرك‌هاي فناوري اطلاعات) ذكر كرد و گفت: اين شهرك‌ها كه براي استقرار شركت‌هاي دانش‌بنيان و هاي‌تك پيش‌بيني شده است، در كشور نوپا هستند و دانشگاه آزاد يزد جزو پنج دانشگاهي است كه در اين حوزه ورود كرده و درصدد كسب مجوز آن است.

زارع‌پور خاطرنشان كرد: در همين رابطه زميني به وسعت 73 هكتار به اين منظور در نظر گرفته شده و دانشگاه با تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز براي ساخت اين شهرك‌ها با صنايع مشاركت مي‌كند.

"سيد علي المدرسي" معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نيز در اين نشست از آغاز ثبت‌نام بدون آزمون در اين دانشگاه از دو روز پيش و آغاز ثبت‌نام با آزمون دانشگاه آزاد از امروز خبر داد و اعلام كرد: ثبت‌نام‌ بدون آزمون شامل رشته‌هايي است كه دانشجو در آنها براساس سوابق تحصيلي انتخاب مي‌شود و نياز به قبولي در كنكور سراسري ندارد. 

وي گفت: علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت www.azmoon.org مراجعه كنند و به صورت اينترنتي اقدام به ثبت‌نام كنند.

المدرسي همچنين از كسب مجوز براي رشته‌هاي دكتري جغرافياي شهري و دكتري اقتصاد اسلامي و همچنين كارشناسي ارشد روان‌شناسي مثبت‌گرا جهت پذيرش دانشجو در سال تحصيلي جديد در اين دانشگاه خبر داد.

گفتني است؛ در اين نشست ديگر معاونان دانشگاه نيز ضمن ارائه گزارش عملكرد، به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری