Skip to Content

ریس بنیاد ملی نخبگان یزد اعلام کرد:

بزودی جشنواره های منطقه ای کویر و نوآوری و شکوفایی ویژه مخترعین و مکتشفین برگزار می شود


رییس بنیاد ملی نخبگان استان یزد از برگزاری دو جشنواره منطقه ای " کویر" و " نوآوری و شکوفایی" برای حضور مخترعین، مکتشفین و مبتکرین و صاحبان ایده های برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، دکتر قاسم امیریان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای برگزاری جشنواره های منطقه ای اختراعات در سال 1392 توسط بنیاد ملی نخبگان ،هفتمین جشنواره منطقه ای به نام جشنواره اختراعات کویر ویژه استانهای یزد، کرمان وسیستان وبلوچستان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف تجاری سازی اختراعات و نو آوریها و تولید ثروت از یافته های علمی وفناورانه  و با شعار" ورزش عمومی و سلامت بزودی در مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان یزد گفت: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در جشنواره  از اواخر آبانماه به سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس yazd.bmn.ir  مراجعه کنند.

دکتر امیریان گفت : برای شرکت در این جشنواره ، لازم است که گواهی ثبت اختراع صادر شده باشد. وی افزود: در سال 90 این جشنواره در استان یزد با حضور 200 نخبه یزدی و نخبگانی از استانهای کرمان و یزد برگزار شد و در سال 91 استان کرمان میزبان بود و در سال 92 استان سیستان و بلوچستان میزبان خواهد بود. وی هدف از برگزاری این جشنواره ها را تبادل نظر، داوری آثار و جذب سرمایه گذار برای تجاری سازی و بازاریابی ایده های نمونه سازی شده است. جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی رییس بنیاد نخبگان استان یزد در این نشست خبری از برگزاری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی در دهه فجر خبر داد و گفت: این جشنواره ابتدا در مرحله استانی برگزار می شود و به صورت ملی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی شده است. دکتر امیریان تصریح کرد: طرح هایی که در این جشنواره ها پس از ثبت ایده وارد مرحله داوری جشنواره شده اند و توانسته باشند سطح سه داوری را دریافت کنند پس از نمونه سازی آن  به مرحله سرمایه گذاری خواهند رسید و درقالب اعتبارات تجاری سازی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری قرار می گیرند. وی افزود: تمام افراد علاقه مند عضو بنیاد نخبگان و دیگر افراد دارای ایده می توانند در این جشنواره شرکت کنند و برای ثبت نام به سایت بنیاد نخبگان مراجعه کنند. وی تصریح کرد: پیش از این بنیاد نخبگان دوره های آموزشی نوشتن طرح و ایده را برای نخبگان برگزار کرده است.



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری