Skip to Content


بهره مندی بيش از 160 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی


163 ناشنواي اردکاني از خدمات بهزيستي بهره مند می شوند.

به گزارش یزدبانو به نقل از اردکان گويا؛ امیر ولی عضدزاده روز شنبه به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان (2تا8 مهرماه ) در گفت و گو با ایرنا افزود: یک مرکز خانواده و کودک ناشنوا نیز در این شهر به کودکان دچار مشکلات شنیداری و گفتاری خدمات تخصصی ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات شنوایی (سمعک ،باتری ،کمک هزینه کاشت حلزون ) ، آموزش‌های تربیت شنیداری و گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.

عضدزاده با بیان اینکه شایعترین ناهنجاری در بدو تولد کم شنوایی است ، تصریح کرد : چنانچه تشخیص و مداخله بهنگام درکم شنوایی قبل از سن 6 ماهگی رخ دهد این کودکان از نظر تکامل طبیعی کلامی ، شناختی و اجتماعی 1 الی 2 سال از همسالان مشابه خود که بعد از 6 ماهگی تشخیص و مورد مداخله قرار گرفته اند جلوتر هستند .

وی اظهار کرد: در اجرای طرح غربالگری شنوایی درسال 95 در شهرستان اردکان، یک هزار و 700 کودک غربالگری شده‌اند که از این تعداد 209 نفر مشکوک به ناشنوایی، شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با اشاره به شعار سال 2017 هفته جهانی ناشنوایان 'مشارکت کامل با زبان اشاره' افزود : سخن گفتن، یکی از ویژگی های ممتاز بشری است و انسان از راه سخن گفتن با دیگر افراد جامعه رابطه برقرار می کند، می فهمد و می فهماند، ناشنوایان نیز می کوشند به شیوه ای خاص با دیگران ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد : زبان اشاره ، زبان ارتباط ناشنوایان است که سبب ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا می شود .

رئیس بهزیستی اردکان در پایان اظهار امیدواری کرد : با ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و آگاهی عموم مردم از زبان اشاره ، قدری از مشکلاتی که این قشر از جامعه با آن رو به رو هستند کاسته شود.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری