Skip to Content

راز اقتدار مرجعیت شیعی

جلوه‌ای از احترام متقابل رهبر معظم انقلاب و آيت‌الله سیستانی


به آیت الله سیستانی عرض کردم، من چون تجربه دارم می دانم که ما به محض اینکه به حضرت آیت الله خامنه ای بگوییم نظر شما چیست؟ ایشان بلافاصله می پرسند نظر آیت الله سیستانی چیست و بدون نظر شما بعید است که آیت الله خامنه ای نظر بدهند.

به گزارش یزدبانو به نقل از«یزد رسا»، پیوند عمیق شیعیان عراق با جمهوری اسلامی ایران، از جمله مسائلی است که تاکنون دشمنان اسلام و تشیع را در تحقق اهداف خود در عراق ناکام گذاشته است.

در این راستا شیطان بزرگ نیز بیکار ننشسته و در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری انجام داده تا پیوند بین بزرگان دو کشور و به تبع آن، پیوند بین مردم مسلمان ایران و عراق سست شود؛ اما در سایه هوشمندی ملت‌های ایران و عراق توطئه‌های دشمنان به خوبی نقش برآب شده است.

بی‌گمان، نقش مقام معظم رهبری در این میان استثنائی و بسیار هوشمندانه بوده است؛ به‌گونه‌ای که معظم‌له با تاکید بر محوریت حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق، تلاش‌های دشمنان تشیع برای اختلاف‌افکنی بین شیعیان این کشور را ناکام گذاشته‌اند.

در این باره، خاطرات متعددی از پیوند عمیق مسؤولان و مرجعیت شیعی عراق با حضرت آيت‌الله سیستانی ذکر گردیده است. سعدالله زارعی در مصاحبه با نشریه پاسدار اسلام، مصداقی خواندنی از تدبیر رهبر معظم انقلاب و احترام حضرت آیت‌الله سیستانی به معظم‌له را بیان کرده است، که مرور آن برای مخاطبان «یزد رسا» آموزنده و اطمینان‌بخش است:

 آقای ابراهیم جعفری نقل می‌کردند که وقتی بحث نخست وزیری در عراق به یک بن بستی رسیده بود، از سوی گروه‌های شیعه مامور شدند تا به ایران آمده و با رهبر معظم انقلاب مشورت کنند و نظر حضرت آقا را در این زمینه بگیرند. ایشان می‌گوید من قبل از اینکه به تهران بیایم، دیداری با آیت‌الله سیستانی داشتم و به ایشان اطلاع دادم که من از طرف گروه‌های شیعه می‌خواهم به ایران بروم تا در مورد نخست وزیری مشورت کنم و نظر آیت‌الله خامنه‌ای را در این خصوص بگیرم.

ایشان نقل می‌کردند که آیت الله سیستانی فرمودند که بسیار خوب است و بروید و بپرسید که نظر حضرت آقا چیست. آقای جعفری می گویند که به آیت الله سیستانی عرض کردم، من چون تجربه دارم می دانم که ما به محض اینکه به حضرت آیت الله خامنه ای بگوییم نظر شما چیست؟ ایشان بلافاصله می پرسند نظر آیت الله سیستانی چیست و بدون نظر شما بعید است که آیت الله خامنه ای نظر بدهند.

ایشان نقل می‌کنند آیت الله سیستانی فرمودند حالا که این طور شد، نظر من این است که دولت تغییر کند و ما با یک انرژی جدیدی وارد فضای حکومت عراق شویم زیرا به یک انرژی جدید و خون جدیدی نیاز است و ما فکر می‌کنیم دولت باید تغییر کند ولی پیشنهاد من این است که آقای نوری مالکی جای خود را به یکی دیگر از اعضای برجسته حزب الدعوه بدهد یعنی نخست وزیر از حزب الدعوه باشد ولی شخص آقای مالکی نباشد.

آقای جعفری می گوید که وقتی خدمت حضرت آقا رسیدم، به ایشان عرض کردم نماینده گروه‌های عراقی هستم و برای موضوع نخست وزیری خدمت شما رسیدم. حضرت آقا طبق رسم مالوف پرسيدند نظر آیت‌الله سیستانی چیست؟ ایشان می‌گوید نظر آیت‌الله سیستانی را با جزییات برای حضرت آقا گفتم. آیت‌الله خامنه ای فرمودند نظر بسیار درستی است و شما همان نظر آیت‌الله سیستانی را عمل کنید و ما هم از نظر ایشان پشتیبانی می‌کنیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری