Skip to Content

گفتگو/ مسؤول هیأت پیروان خواهران یزد خبر داد

حسینیه بزرگ شاهزاده فاضل یزد میزبان همایش «رهروان زینبی»


مسؤول هیأت پیروان خواهران یزد از برگزاری همایش رهروان زینبی همزمان با عصر پنج شنبه به میزبانی آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل(ع) یزد خبر داد.

رقیه کفیل الناس در گفتگو با خبرنگار یزدبانو ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت :  همزمان با عصر دوازدهم محرم و شهادت امام زین العابدین (ع) با حضور بانوان ولایی و زینبی، همایش بزرگ رهروان زینبی در محل آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل(ع) یزد برگزار می‌شود.

وی افزود : برگزاری این همایش با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه و قرائت میثاق‌نامه خواهران و بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است، خواهد بود.

مسؤول هیدت پیروان عترت یزد زمان و مکان برگزاری این مراسم را  ساعت 15:30 عصر امروز پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه در حسینیه بزرگ آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل(ع) یزد اعلام کرد.

کفیل الناس از عموم بانوان ولایی دیار دارالعباده برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت کرد.

***

ای کاش...ای وای...

می روی و دستهایت در بند اما...، ناله ات در لابلای خاموشی شبها گم می شود؛ چون نجوای نیایش عاشقانه ات در دل شب 11 محرم پشت دروازه کوفه؛ اما آن روزهای سخت، مصلحت آن بود که بمانی و وارث رسالت بزرگ حیدری ات شوی؛ مصلحت آن بود که فریاد « مظلومیت» و « جاودانگی» کربلا را بر روی باورها بریزی، وقتی که عاشورا در ظهری خونین به پایان رسید.

علم ها افتادند و شمشیرها شکستند، پرنده های عاشق روز شوره زارها افتادند و از همان لحظه بود که بار رسالت بر شانه های تو(اسطوره صبر و استقامت) افتاد... و تو باید می ماندی!

باید می ماندی تا شکیبایی سکینه(س) را ببینی، تا زیبنده نامت( زین آب) ایستادگی کنی و یاد رشادت و صلابت حیدری پدر بزرگوارت را فریاد بزنی، تا صبوری رباب (س) را به تماشا بنشینی؛

باید می ماندی تا داغدیده ترین روز هستی را مرور کنی؛

باید می ماندی تا گدازه های تنور خولی را ببینی؛

باید می ماندی تا از نازکای گلوی تشنه زمزمه آب آب را بشنوی؛

باید می ماندی تا ستون ستم بلرزد بی آنکه بخواهی بشکنی؛

باید می ماندی تا از نزدیک صدای شکستن استخوانهای ستم را بشنوی! و اینک از آن همه ظلم و ستم فقط ننگ و نفرین است که نثار صاحبانش می شود، اما نام زیبای تو (زینب"س") تا جهان باقی است بر عرصه هستی خودنمایی می کند.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری