Skip to Content

یک کارشناس مسائل مذهبی؛

حضرت معصومه الگوی بی نظیر دختران تمامی اعصار / خداوند در الگوسازی برای زنان سنگ تمام گذاشته است


یک کارشناس مسائل مذهبی، گفت: خداوند برای هدایت بشر در مسیر زندگی او را همراه با یک الگو، تنها نگذاشته و در این زمینه خداوند به زنان هر عصر نگاه ویژه ای داشته است.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازسایت بسیج جامعه زنان کشور،  معصومه شکری، با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت بشر  در مسیر زندگی  او را همراه با یک الگو،  تنها نگذاشته، گفت: در این زمینه خداوند به زنان هر عصر نگاه ویژه ای داشته است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از زنان بزرگواری در اعصار مختلف به عنوان الگوی زنان نام برده شده است، گفت: برای مثال اسیه همسر فرعون، مریم دختر عمران، مادر و خواهر حضرت موسی و همینطور همسران حضرت ابراهیم از نمونه زنان اعصار خود هستند.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: زنان مسلمان، نیز نه تنها جدای از این قانون هدایت و الگوپذیری نیستند، بلکه الگوهای زندگی زنان مسلمان الگوهایی فراتاریخی است و مادامی که بشر بر روی کره خاکی زندگی می‌کند الگوهای زنان مسلمان چون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س)، حضرت معصومه(س) ... سبک و روش خلل ناپذیر زندگی برپایه سعادت را رقم خواهند زد.

شکری با بیان اینکه اگر خداوند زن‌ها را به حساب نمی‌آورد، برایشان الگویی قرار نمی‌داد، اظهارداشت: الگو یعنی کسی که به او نگاه می‌کنیم و راه درست و صواب را از نادرست، تشخیص می‌دهیم و این نه تنها نشانه ضعف ما انسانها نیست بلکه نشان دهنده عظمت شناخت خداوند از بشر است چرا که ما انسان‌ها اولین بار به این دنیا آمده ایم برای اینکه مسیر زندگی را درست طی کنیم ، نیازمند الگو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود نازنین حضرت معصومه (س) در ایران از برکات کشور ما از موهبت‌های الهی به ایرانیان به ویژه بانوان است، گفت: حضرت معصومه(س) نه تنها برای بانوان و دختران ما بلکه برای آحاد مردم جهان اسلام الگویی بی‌نظیر است و زن و مرد با تأسی از این بزرگوار می‌توانند خیر دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

این کارشناس دینی از مهم‌ترین ویژگی های حضرت معصومه(س) را" طاهره" ( دارنده  طهارت باطن و روح)، "حمیده" و "رشیده" ( به رشد عقلانی رسیده) "تقیه" (به مقام تقوا رسیده) و "نقیه" ( نظیف و برگزیده است)  و "رضیه" ( به مقام رضایت کامل از خدا رسیده) "مرضیه" ( پسندیده شده خداوند است) برشمرد و تأکید کرد: ایشان برای تمام اعصار یک الگوی کامل نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز می‌باشد.

وی، شکرگذاری در درگاه خداوند متعال برای داشتن چنین الگوهای بی نظیر در جهت رسیدن به اهداف غایی زندگی را شناخت و پیروی از این الگوها دانست و افزود:  برای اینکه راه را گم نکنیم این افراد شاخص‌ را از جلوی چشمانمان دور نکنیم که خسران دنیا و آخرت در پی دارد.

شکری در پایان خاطر نشان کرد: باید دقت کنیم که کجای زندگی با این الگو سازگاری ندارد و باید آن را قبل از اینکه زمان از دست بدهیم و خسرالاخره شویم، اصلاح کنیم.

انتهای پیام/ش


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری