Skip to Content


حضور بیش از ۵۰۰ طلبه یزدی در همایش «طلیعه حضور»


مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب ورودی ۹۷-۹۶ مدارس علمیه خواهران استان با حضور بیش از ۵۰۰ طلبه برگزار شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از(ایکنا) از یزد، به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، همایش طلیعه حضور ویژه طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مدارس علمیه خواهران استان یزد با حضور بیش از ۵۰۰ طلبه از ۱۷ مدرسه علمیه سطح ۲ استان در شهر مقدس قم برگزار شد.
حجت الاسلام محمد کارگر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد:  این همایش هر سال جهت آشنایی طلاب با شئونات و اخلاق، وظایف و اهداف  طلبگی و هم چنین نظام آموزشی حوزه علمیه برگزار می شود تا طلاب ورودی جدید با مسائل مورد نیاز خود در طول دوران طلبگی آشنا شوند.
وی افزود: این همایش امسال نیز مانند سال گذشته در شهر مقدس قم و در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، در مجتمع بزرگ یاوران حضرت مهدی(عج) به مدت دو روز برگزار شد.
کارگر ادامه داد: از اهم برنامه های این همایش دو روزه، نشست و سخنرانی ها با موضوعات شئونات و اخلاق طلبگی، وظایف طلبگی، اهداف طلبگی، بازدید از نمایشگاه، زیارت حرم مقدس حضرت معصومه (س)، نشست معرفتی در مسجد مقدس جمکران، نشست بصیرتی با حضور مستبصریکی از طلاب مدرسه علمیه خواهران بنت الهدی قم، اجرای تئاتر، سرود و همخوانی   بود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با توجه به اهمیت این همایش وماندگاری آن در ذهن طلبه، بیان کرد: همایش طلیعه حضور، مطلعی زیبا و ماندگار برای طلبه ای  است که تازه وارد حوزه علمیه شده تا با پیمان با صاحب اصلی حوزه ها، آقا صاحب الزمان (عج) و بهره برداری بهینه از برنامه های خوب آن، بتواند کوله بار خود را جهت تهذیب و تحصیل، تلاش در عرصه علم و فرهنگ ببندد و در این راه مقدس بتواند با ساختن خود و خانواده، جامعه را بسازد.
حجت الاسلام بیان کرد: در این همایش از سخنرانان توانمند و مجرب مانند حجج الاسلام اسکندری با موضوع آشنایی با نظام آموزشی حوزه، راستگو با موضوع اخلاق طلبگی، قوامی با موضوع اهداف طلبگی، عالم زاده با موضوع وظایف طلبگی و آشنایی با هویت صنفی بانوان طلبه، استفاده شد. 

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری