Skip to Content

اعلام برنامه های آموزش و پرورش به مناسبت 13 آبان

دانش آموزان یزدی در راهپیمایی سراسری جمعه 12 آبان شرکت می کنند


معاون پرورشی آموزش وپرورش یزد در نشست هماهنگی 13 آبان اعلام کرد: به دلیل تقارن عید سعید غدیر با 13 آبان مراسم راهپیمایی امسال روز جمعه 12 آبان پس از برگزاری نماز جمعه با حضور گسترده دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در دومین نشست هماهنگی کمیته دانش آموزی 13 آبان یاد و خاطره سه مناسبت و رویداد 13 آبان ، هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان را گرامیداشت و اظهار امیدواری کرد: تمام تصمیم گیری ها در راستای خشنودی امام زمان (عج )، ترویج و پاسداشت خون شهدا و درراستای تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

حمید رستگاری با برشمردن اهداف شش گانه آموزش و پرورش از جمله علمی و آموزشی، اخلاقی و تربیتی، تربیت بدنی و تربیت اجتماعی و سیاسی اظهار داشت: ما اعتقادمان این است که گرامیداشت یوم الله در طول سال از جمله 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان و سایر مناسبت های خاص در آموزش و پرورش با هدف بصیرت بخشی و در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است.

وی باورها و بینش صحیح سیاسی و اعتقادی مردم را یکی از عوامل پابرجایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با وجود این همه تهدیدهایی که از جانب بیگانگان علیه کشور ما می شود اگر هر کشور دیگری بود طاقت نمی آورد.

وی خود و نسل اول انقلاب را یک نسل ویژه خواند و افزود: نسل ویژه یا همان نسل اول انقلاب وقایع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران پیروزی، جنگ تحمیلی، تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم،توطئه منافقان و... را دیده است و یک سینه حرف برای نسل امروز و آیندگان دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد حضور مردم را از اول انقلاب در پایگاههای بسیج، مساجد ، دفاع مقدس و راهپیمایی ها پررنگ خواند و گفت : این حضور مردم ایران باعث شده که دو رقیب انتخاباتی آمریکا بر سر مسأله ایران به دنبال برگ برنده در انتخابات خود باشند در حالی که قدرت مردمی ایران فراتر از قدرت هسته ای آن است.

*رییس مدارس استثنایی یزد هم در این نشست از حضور دانش آموزان نا شنوا و نابینا به صورت سازماندهی شده در راهپیمایی 13 آبان خبرداد.

در ادامه جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

این جلسه مصوبات مهمی داشت از جمله :

تبیین سه رویداد مهم 13 آبان در مدارس استان، حضور داوطلبانه و حداکثری دانش آموزان درنماز جمعه و راهپیمایی 12 آبان با توجه به تقارن 13 آبان و عید غدیر، ارسال پیامک از سوی نواحی آموزش وپرورش به مدیران مدارس برای هماهنگی و اطلاع رسانی به دانش آموزان برای حضور در مراسم راهپیمایی، برگزاری مسابقه پلاکارد نویسی و آدمک سازی در راهپیمایی، مسابقه بهترین جمله با موضوع روز مبارزه با استکبار جهانی و زیباترین جمله در مدح پیامبر اعظم(ص) و غدیر، آتش زدن پرچم اسرائیل و امریکا و نماد شیطان با هماهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی در مراسم راهپیمایی، قرائت بیانیه دانش آموزی از سوی شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در نماز جمعه، برگزاری نشست ویژه با ستاد نماز جمعه یزد برای حضور منسجم دانش آموزان در نماز جمعه و حضور دانش آموزان منتخب به عنوان مکبر، مؤذن و قاری قرآن در نماز جمعه واهدای 13 جایزه به 13 همنام شهید محمد حسین فهمیده به مناسبت آخرین روز از هفته بسیج دانش آموزی.

گفتنی است : به مناسبت تقارن 13 آبان امسال با عید سعید غدیر مراسم سراسری راهپیمایی در سراسر کشور روز جمعه 12 آبان پس از برگزاری نماز جمعه برگزار می شود.

دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی یوم الله 13 آبان روز گذشته هشتم آبان در سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان با حضور معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، معاونان متوسطه، ابتدایی، نواحی یک و دو، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، رؤسای مدارس استثنایی، استعدادهای درخشان و نمایندگان تشکلهای دانش آموزی از جمله بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و سازمان دانش آموزی و دیگر مسؤولین مرتبط با برنامه ریزی 13 آبان در اداره کل آموزش و پرورش یزد برگزار شد./ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری