Skip to Content

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور

دشمن به دنبال حذف روحانیت از سبک زندگی است/«معرفت افزایی» رسالت اصلی حوزه های علمیه


حجت الاسلام رسول ابراهیمیان در مراسم تودیع مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: دشمن همیشه برای پیشبرد اهداف ضد فرهنگی خود یک پیوست فرهنگی ارائه می کند تا جای پای خود را باز کند و طی سال های اخیر سعی کرده است تا با حذف نقش روحانیت از سبک زندگی مردم، زمینه تاخت و تاز فرهنگی خود را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسم تودیع حجت الاسلام محمدی ( مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد) با اشاره به واژه های" اقتصاد و فرهنگ" درنامگذاری شعار سال اظهار داشت: اولین فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی به دوران ریاست جمهوری ایشان ( و زمانی که کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی مرتد نگاشته شد) بر می گردد و از آن زمان تا کنون هر سال این بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده اند.
حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: اگر به 200 سال قبل برگردیم خبری از دبیرستان و دانشگاه در این کشور نبود و مردم با روحانیت و حوزه آشنا بودند ولی دشمن وارد میدان شد تا نقش روحانیت را از زندگی مردم حذف کند.
وی تصریح کرد: دشمن همیشه برای پیشبرد اهداف ضد فرهنگی خود یک پیوست فرهنگی ارائه می کند تا جای پای خود را باز کند و طی سال های اخیر سعی کرده است تا با حذف نقش روحانیت از سبک زندگی مردم، زمینه تاخت و تاز فرهنگی خود را فراهم کند.


*اهم اقدامات دشمن برای حذف روحانیت از جامعه
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور مهم ترین پیوست های فرهنگی دشمن برای حذف روحانیت از زندگی مردم را شامل: از بین بردن مرجعیت،قداست، اعتماد،القای تارخ مصرف گذشته کردن عقاید دینی،اختلاف انگیزی بین روحانیت و حکومت، برداشت بخشی از رفتار علما و تبلیغ در سطح جهانی، حمله به اصول و فروع اسلام، اختلاف انگیزی بین نظام و روحانیت، ناکار آمدی روحانیت، تبلیغ مکاتب باطل و اختلاف در دین و.... برشمرد.
ابراهیمیان یکی از مصادیق کمرنگ کردن حضور روحانیت در اجتماع را اینگونه بیان کرد: در زلزله بویین زهرا اولین قشری که حاضر شد روحایت بود و در زلزله بم که روحانیت نقش پر رنگی داشت هیچگونه تبلیغی در این باره نشد.
وی افزود: برخی مراکز فرهنگی هنوز طعم حضور یک روحانی را نچشیده اند و در برخی دانشگاهها که در مرحله اول با اکراه یک طلبه را می پذیرفتند ولی بعد از مشاهده برکات این حضور در دانشگاهها مجددا از حوزه درخواست حضور طلاب بیشتری می شد.
این مقام مسؤول در حوزه های علمیه خواهران کشور به وجود 14 حوزه علمیه اعم از سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح استان یزد اشاره کرد و گفت: وقتی مدیریت مرکز را آقای محمدی در یزد برعهده گرفت یک سوم این آمار بود ولی ما هنوز در ابتدای راه هستیم و هر مدرسه علمیه نیازمند شرایط طولانی و کیفیت بخشی به امور آموزش است.
***
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور
*معرفت افزایی اساس تشکیل حوزه های علمیه
به گزارش خبرنگار یزدبانو، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه میلاد منجی عالم بشریت با اظهار بر این مطلب که خداوند جن و انس را برای عبودیت خلق کرده است گفت: خداوند انسان را برای معرفت، خلق کرده است و وقتی انسانها خدا را پرستش کردند در برابر کسی سر فرود نمی آورند و بندگی کس دیگری را قبول نمی کنند.
محمود خالقی تصریح کرد: معرفت الله  اساس خلقت و پایه عبودیت است و حجت خدا و امام زمان (عج) ما ولی الله الاعظم است و باید آن امام را بشناسند و در مسیر رضایت آن امام قدم بردارند.
وی با تأکید بر این مطلب که یکی از رسالت های حوزه های علمیه، معرفت افزایی است افزود:  نتیجه افزایش معرفت، افزایش عبودیت است و حوزه های علمیه برای افزایش معرفت تأسیس می شوند و برای احساس افزایی نیست و جایی مثل بقیه اماکن مذهبی که احساس و شور است نیست.
وی تصریح کرد: بعضی خواهران بعد از یک مدتی چون نگاهشان احساس افزایی و شور و احساس بوده است خودشان را نا موفق می دانند بلکه افراد برای پخته شدن و معرفت زیاد باید تحصیل کنند چون اگر چیزی بدون پختگی داغ باشد سرد می شود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: برنامه های مرکز و مدیریت های استانی و مؤسسین، اساتید و مدیران و طلاب برای پیاده کردن این برنامه ها باید پختگی در مسیر معرفت خداوند از مسیر صحیح قرآن و عترت باشد و حق معرفت خداوند را کسی نمی تواند انجام دهد و البته پیمودن راه را همراه با لوازمی هست که با تحمل سختی ها و رنج هایی است که باید قبول کند.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری