Skip to Content


رایزنی برای پرداخت 70 درصد از حق بیمه زنان خانه دار توسط دولت


یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای پرداخت 70 درصد از حق بیمه زنان خانه دار توسط دولت خبر داد.

به گزارش یزدبانو به نقل از خبرنگار جامعه فارس در خصوص سرنوشت لایحه بیمه زنان خانه‌دار گفت: در جلسه‌ای که با معاون امور زنان ریاست جمهوری داشتیم گزارشی از سوی وی در خصوص آخرین وضعیت بیمه زنان خانه دار ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده هم اکنون 2 میلیون و 500 هزار نفر در انتظار سرنوشت لایحه بیمه زنان خانه دار هستند و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال رایزنی است تا در برخی موارد که در پرداخت حق بیمه خود مشکل دارند دولت تا 70 درصد از سهم حق بیمه آنها را پرداخت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گزارش معاون امور زنان ریاست جمهوری، این معاونت جلساتی را با سازمان تأمین اجتماعی داشته است تا صندوقی را برای این مسئله ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه با اعضای فراکسیون زنان مجلس از تلاش برای گنجاندن بیمه زنان خانه دار در قالب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه که براساس آن «دولت مجاز است نسبت به برقراری و استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی چند لایه با لحاظ حداقل سه لایه مساعدت‌های اجتماعی شامل خدمات حمایتی و توانمندسازی، بیمه‎های اجتماعی پایه شامل مستمری‎های پایه و بیمه‎های درمانی پایه و بیمه‎های مکمل بازنشستگی و درمان اقدام کند»، خبر داد و گفت: این معاونت کارهای کارشناسی زیادی را در زمینه بیمه زنان خانه دار انجام داده است و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید این موضوع به گونه‌ای پیگیری شود که موانع و مشکلات قبلی بر سر راه آن وجود نداشته باشد و بتوان آن را اجرایی کرد.

وی افزود: به همین منظور با همکاری سازمان تأمین اجتماعی پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم و تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار شده است و در آخرین مذاکرات قرار شد این بیمه دراین قالب قرار گیرد و اگر نهایتا نظر معاونت جلب نشد؛ قطعا لایحه ای جداگانه ای را در این خصوص به مجلس ارسال خواهیم کرد و لازم است این نکته را یادآور شوم که از مرحله تدوین لایحه تا ارسال آن به مجلس پروسه طولانی ای را می طلبد، بویژه آنکه  اصرار بر کارشناسی موضوع هم باشد.به هر صورت در حال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی در این زمینه هستیم.

به گفته مولاوردی سازمان تامین اجتماعی با ادغام موضوع بیمه زنان خانه در طرح بیمه فراگیر اجتماعی نظر مساعدی ندارد و ترجیح آنان بر بیمه‌های چند لایه است که اشاره شد.

مولاوردی همچنین از ارزش گذاری کار خانگی در این معاونت خبر داد و افزود: ما موضوع ارزش گذاری کار خانگی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و معتقدیم این موضوع می‌تواند به اجرا و جا انداختن و پذیرش بیمه زنان خانه دار نیز کمک کند و در تلاش هستیم تا بر این اساس خانه داری به عنوان یک شغل تعریف شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری