Skip to Content

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد

رشد 1/5 درصدی میزان باسوادی یزدی‌ها نسبت به 5 سال گذشته/ وضعیت بهتر سواد روستائیان یزدی نسبت به میانگین کشوری


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد از رشد 1/5 درصدی میزان باسوادی یزدی‌ها نسبت به 5 سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدبانو؛ مرآت امین‌الرعایا در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به نقش ارتقای سطح سواد در توسعه و پیشرفت جوامع، گفت: سطح سود در استان یزد در جمعیت هدف بالای شش سال با احتساب اتباع بیگانه به 90/9 درصد و بدون احتساب اتباع بیگانه به 92/4 درصد می‌رسد.

وی افزود: میزان رشد سطح سواد در یزد 8/87 درصد و با احتساب اتباع بیگانه 3/1 درصد است. یزد درزمینهٔ سطح باسوادی پس از استان‌های تهران، البرز و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد. گروه سنی هدف سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال را شامل می‌شود که از این حیث در استان یزد باوجود اتباع بیگانه 96/6 باسواد و بدون در نظر گرفتن این افراد 98/4 باسواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد ادامه داد: سطح سواد در استان یزد در سال‌های گذشته، 1/ 95 درصد بوده که نسبت به پنج سال گذشته 1/5 درصد رشد داشته است. میانگین باسوادی کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال، 87/6 درصد است که از این حیث استان یزد در شرایط بهتری قرار دارد.

امین‌الرعایا با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در مناطق شهری استان 92 درصد و در روستاها 84/1 درصد است، اظهار داشت: اختلاف سطح سواد در مناطق شهری و روستایی استان یزد 7/9 درصد است و این در شرایطی است که میانگین اختلاف کشوری شهر و روستا 12/3 درصد بوده و خوشبختانه وضعیت سواد روستاهایمان بهتر از میانگین کشوری است.

این مقام مسئول در رابطه با تحصیل اتباع بیگانه در استان یزد و بخصوص در شهرستان‌های دارای مهمان شهر تأکید کرد: درزمینهٔ ارتقای میزان باسوادی اتباع بیگانه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و ما در حال اجرای طرح‌های خوبی در این زمینه هستیم. در خصوص ظرفیت باسواد کردن اتباع بیگانه در استان باید گفت که ما این طرح‌ها را بر اساس متقاضیانی که برای باسوادی به ما معرفی می‌شوند برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم. بیشترین متقاضیان اتباع بیگانه برای باسوادی در شهرهای یزد، میبد، اردکان و تفت قرار دارند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان، تحکیم و تثبیت سواد برای افرادی که آموزش‌دیده‌اند را از دیگر برنامه‌ها برای ارتقای میزان باسوادی در این استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری