Skip to Content

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد:

زنان و دختران به سمت كارآفريني و اشتغال هدايت شوند


مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد بر هدايت زنان و دختران تحصیل‌کرده استان به سمت فرصت‌های كارآفريني و اشتغال‌زایی در قالب اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاوني تأكيد كرد.

به گزارش یزدبانو؛ به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري يزد «فخرالسادات خامسي هامانه» در حاشيه بازديد از دو شركت تعاوني كارآفريني ويژه بانوان اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداري از گسترش شرکت‌های تعاوني و اتحادیه‌های كارآفريني ويژه بانوان حمايت می‌کند، زيرا تعاونی‌های زنان به علت مردمي بودن، می‌توانند نوعي ظرفيت و سرمايه اجتماعي در استان محسوب شود و مزاياي اقتصادي و اجتماعي آن‌ها بسيار بيشتر از فعالیت‌های انفرادي در اين حوزه است.

وي ادامه داد: يكي از برنامه‌های مشترك دفتر امور بانوان و اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان می‌تواند ايجاد ظرفیت‌های جديد و توانمندسازي شرکت‌های تعاوني بانوان به سمت كيفي شدن فعالیت‌ها در راستاي توسعه اقتصادي استان باشد.

خامسي هامانه افزود: اين تعاونی‌ها هم به لحاظ ظرفیت‌های بالاي اجتماعي و فرهنگي و هم به جهت جامعه هدف تحت پوشش خود قابلیت‌های زيادي در زمينه اشتغال‌زایی و اهداف توسعه استان دارند و يكي از سیاست‌های راهبردي در زمينه تحقق عدالت جنسيتي و افزايش مشارکت‌های اقتصادي و اجتماعي زنان در استان محسوب می‌شوند.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: توانمندسازي علمي و آموزشي اين شرکت‌های در قالب پيوند با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراكز دانشگاهي يكي از برنامه‌های نهادهاي سیاست‌گذار در اين حوزه است.

خامسي هامانه در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: در راستاي تحقق اهداف اقتصادي دولت تدبير و اميد، با برنامه‌ریزی نهادهاي سیاست‌گذار و تصمیم‌گیرنده زمینه‌های ارتقاي كمي و كيفي تعاونی‌های ويژه بانوان در استان فراهم گردد و بسترسازي لازم جهت حضور گسترده زنان و دختران تحصیل‌کرده، خلاق، ايده پرداز و كارآفرين فراهم شود.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری