Skip to Content


سخنان صریح سردار در یزد، بازتاب سه سال فرار از مردم بود


دلیل استقبال مردم یزد و تکبیر های مکرر و شعارهای ممتدد این است که مردم دریافته اند سه سال از عمرشان صرف وعده و وعید و توهم شد.

به گزارش یزدبانو به نقل ازعصرفرهنگ؛ سردار سعید قاسمی، یادگار دفاع مقدس و دوست و هم رزم حاج احمد متوسلیان پنج شنبه شب در جمع مردم یزد سخنرانی پرشوری کرد. سخنرانی که بارها با فریاد تکبیرهای مردم یزد همراه شد.
سردار با همان شوری که در عملیات مرصاد منافقین را زمینگر کرد، در جمع مردم یزد و در جوار هشت شهید گمنام صحبت کرد. سعید قاسمی در جمع مردم یزد با اشاره به اینکه عده ای (که همه می دانیم در خانه پدر کدام شخصیت جمع شده بودند) و می خواستند یزد را پایتخت اصلاحات و فتنه گران نام بگذارند، تاکید کرد تا وقتی یزد امثال شهید صدوقی ها، زنده یاد احمد متوسلیان ها و شهید محمد منتظر قائم ها را دارد، هرگز پایتخت حزب و جناح نمی شود.
سردار گفت: «در اینجا به آنها که یزد و اردکان را پایتخت اصلاحات آمریکایی قلمداد می‌کنند اعلام می‌کنیم که اینجا شهر علمدارانی همچون آیت‌الله صدوقی است که دست بر قضا از همان ابتدا پایگا‌ه‌های منافقان و نفوذی‌ها را می‌زدند و آنها را معرفی می‌کردند .یزد هنوز عملداری دارد که 37 سال است همچون شیر در زنجیری است که کسی دنبال پرونده‌اش نیست و او احمد متوسلیان است، فردی که پرونده‌اش پیگیری نشد زیرا اگر پیگیری شود و بیاید، اولین سیلی را به من، بعدی را به رئیس جمهور، بعدی را به سخنگو و ... می‌زند. یزد یک شهید دارد، شهید محمد منتظر قائم که آمریکایی‌ها را در صحرای طبس متوقف کرد و برای پرده برداشتن از نفوذ در محل حادثه طبس حاضر شد و در آخر او را به شهادت رساندند تا دستشان رو نشود.»
آری یزد شهر علما و شخصیت های مبارز و انقلابی است نه شهر این حزب و آن جناح. یزد شهر علامه هایی ولایتمدار مانند مصباح یزدی است که رهبر انقلاب ایشان را مطهری زمان می نامند. یزد دارالعباده و دارالعلم است نه
اما سخنان سردار نکات مهم تری هم داشت. نکاتی که اصلاح طلبان برای به حاشیه کشاندنش به جای پاسخگوئی و پرداختن به اصل موضوع دستپاچه و ناگهانی داد و بیداد به راه انداختند.
سردار از برجام انتقاد کرد. سردار حرف های این مردم را که آقایان از آن فراری بودند تکرار کرد. سوال سردار ساده بود. این برجام چه چیزی برای مردم داشته که حالا به دنبال برجام های 2،3، 4 و ... هستید؟
مگر نه این است که قرار بود مشکلات صد روزه حل شود، مگر قرار نبود تحریم ها برداشته شود، مگر قرا نبود عزت به پاسپورت ایرنی باز گردد، مگر قرار نبود چرخ کارخانه ها هم مثل سانتریفیوژها بچرخد، مگر قرار نبود پول های بلوکه شده به کشور باز گردد؟ چرا حالا ایران به دنبال نامه آرامش بخش است، چرا ایرانی باید برای بازگرداندن اجساد هموطنانش مقابل امرای عرب زانو بزند، چرا باید در منا و جده علیه ایران جنایت بشود و هیچ کس هم جوابگوی آن نباشد، چرا باید بانک های ایرانی هنوز تحریم باشند، چرا خبری از پول های بلوکه شده نیست؟
سعید قاسمی به نکته ای اشاره کرد که تقریبا همه از آن مطلعند اما کسی جرات به زبان آوردنش را ندارد. سردار گفت نفوذ خود برجام است نه اینکه دستاورد آن باشد، شاهد آن هم تیم های تروریستی و جاسوسانی که هر روز توسط وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دستگیر می شوند. برجام همان قرارداد خطرناکی است که قراردادهای ننگین دیگری مثل قراردادهای محرمانه بانکی (FATF) و قراردادهای استعمارگونه نفتی(IPC) را به دنبال دارد.
دلیل استقبال مردم یزد و تکبیر های مکرر و شعارهای ممتدد و ایضا دستپاچگی جناح مقابل همین است. مردم دریافته اند سه سال از عمرشان صرف وعده و وعید و توهم شد. مردم دریافته اند عده ای می خواهند با سیاسی کاری و اسم گذاشتن بر شهرشان آن ها را از مطالبه گری بازدارند. مردم دریافته اند بزک آمریکا و برجام فقط برای فریب آنها بوده است. مردم دریافته اند دشمنان قابل اعتماد نیستند و حتی به پر کردن قلب صنعت هسته ای ما با بتن قانع نشده و تا تمام ثروت های کشور و ذخایر نفتی ما را به یغما نبرند و تمام فرزندان رشید ایران را وادار به سکوت در مقابل ظلم نکنند، دست بردار نخواهند بود.
سه سال از عمر دولت گذشت. هر چه به انتخابات نزدیک می شویم انتقادات، انتظارات و مطالبات بیشتر، تند تر و صریح تر خواهد بود. دولت یا باید رویه خود را عوض کرده و با قبول اشتباه اعتماد به آمریکا این بار به عزم جوانان داخلی تکیه کند یا اینکه باید با فیش های نجومی، حق تفریح فرزندان و شیشلیک و کباب برگ برای همیشه خداحافظی کند.


امید طاهری




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری