Skip to Content

واکنش طبیب زاده به سخنان نایب رئیس مجلس آلمان:

عقب نشینی دولت در عرصه دیپلماسی باعث این برخوردها است


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت: سیاست های تدافعی و همچنین عقب نشینی های پی در پی دولت در عرصه دیپلماسی باعث اینگونه سخنان تهاجمی مسئولان غربی می شود.

به گزارش یزدبانو به نقل ازطنین یاس، زهره طبیب زاده نوری در واکنش به سخنان مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف، ضمن محکوم کردن این سخنان گفت: متأسفانه روش دیپلماسی بکار گرفته شده توسط دولت یازدهم  و همچنین عقب نشینی های مکرر دولت در مذاکرات ایران با گروه 1+5، باعث شده تا کشورهای غربی دیپلماسی تهاجمی در مقابل کشورمان اتخاذ کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: در گذشته مخصوصا در دولت های نهم و دهم ،شیوه دیپلماسی ما ، تدافعی نبود بلکه همواره مسئولین ما نسبت به موضوعاتی از جمله کودتاهای کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در ایران مخصوصا قبل از انقلاب اسلامی و همچنین وضعیت حقوق بشر در آمریکا و برخورد دولت این کشور با سیاه پوستان ، موضع طلبکارانه داشتند.

وی ادامه داد: در زمینه های مختلف از جمله سیاست خارجی، همواره این دولت های غربی بودند که در گذشته عقب نشینی می کردند اما ادبیات دولت فعلی ما در زمینه دیپلماسی، باعث تهاجمی شدن اظهارات و سیاست های آنها شده است.

طبیب زاده با اشاره به اظهارات مداخله جویانه سیاستمداران آمریکایی از جمله نمایندگان کنگره و همچنین وندی شرمن طی یکسال گذشته، افزود: برخی از کشورهای اروپایی که دنباله رو آمریکا هستند با بهره جویی از لحن توام با اغماض دولت ایران در زمینه دیپلماسی، جرات بیان اینچنین سخنان مداخله جویانه ای را پیدا کرده اند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با تاکید بر اینکه، این خانم (نایب رئیس مجلس آلمان) و سخنانش برای ملت ایران ارزشی ندارد، گفت: آنچه که برای ما و مردم مهم است این است که چرا مسئولین دولت یازدهم با عقب نشینی های مکرر خود در عرصه سیاست خارجی باعث هتک حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی می شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پایان با محکوم کردن هر نوع سیاست و سخن مداخله جویانه کشورهای غربی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: دولت مسئول مستقیم این برخوردها است چراکه در طول سالیان متمادی این امر اثبات شده که هرچه ما عقب نشینی کنیم دولت های غربی و در راس آنها آمریکا، سیاست های تهاجمی تری نسبت به ما اتخاذ می کنند.

گفتنی است، «کلودیا روت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان بعدازظهر دیروز در دیدار با محمدرضاعارف رئیس بنیاد ایرانیان، سخنانی مداخله جویانه درباره مسائل مختلف داخلی جمهوری اسلامی، از جمله انتخابات 88 و همچنین رفع حصر سران فتنه بیان کرده بود.

 

انتهای پیام/
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری