Skip to Content

گزارش/عضو هيات مديره انجمن حفاظت در برابر اشعه ايران

فرهنگ ايمني هسته اي و حفاظت پرتويي را در کشور ترویج می کنیم


عضو هيات مديره انجمن حفاظت در برابر اشعه ايران گفت: ايجاد ارتباط مؤثر و كمك به شناسايي موضوعات مورد توجه جامعه و مردم در مورد حفاظت پرتويي، ترويج فرهنگ ايمني هسته اي و حفاظت پرتويي و تسهيل ارتباطات علمي از اهداف كلان اين انجمن است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو،"دلنواز فروردین" در همایش یک روزه بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی که با شعار گسترش شبکه های ارتباطی با رعایت ایمنی و سلامت جامعه روز چهارشنبه در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد گفت: ترويج فرهنگ ايمني هسته اي و حفاظت پرتويي و نيز تسهيل ارتباطات علمي  از جمله اهداف كلان اين انجمن است.
 فروردين ، افزود: خط مشي اين انجمن حفاظت در برابر اشعه ايران و ترويج و توسعه علوم تخصصي در حوزه حفاظت پرتويي و مشاركت در طرحهاي علمي و فني كلان است.
وی ادامه داد: ايجاد ارتباط موثر و كمك به شناسايي موضوعات مورد توجه جامعه و مردم در مورد حفاظت پرتويي، ترويج فرهنگ ايمني هسته اي و حفاظت پرتويي و تسهيل ارتباطات علمي از اهداف كلان اين انجمن است.
رييس بخش پرتوهاي غير يونساز انجمن حفاظت در برابر اشعه كشور، گفت: استراتژي اين انجمن براي تحقق اين اهداف ايجاد ارتباطات منسجم و موثر با نهادهاي قانوني و ذينفعان و نيز آموزش و ارتقاي فرهنگ ايمني است.
فروردين  افزود: از جمله اقدامات انجام شده در اين مورد  برگزاري چندين همايش با همكاري نهادهاي آموزش و پژوهشي و اجرايي در زمينه هاي مختلف حفاظت پرتويي و از جمله برگزاري دو همايش در ارتباط با ايمنی تشعشات در شبكه هاي تلفن همراه در سال 1391 در شيراز و در سال 1392 در تبريز است. .
عضو هيات مديره انجمن حفاظت در برابر اشعه ايران  گفت:  انجمن به عنوان يك نهاد غيردولتي پل ارتباطي بين نهادهاي دولتي و مردم است لذا اميدواريم پژوهشگران كشورمان كه در اين حوزه فعاليت دارند با انجمن در ارتباط باشند .
***
گفتني است،‌ همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی با شعار گسترش شبکه های ارتباطی با رعایت ایمنی و سلامت جامعه ؛ ضرورت پیشرفت و توسعه پایداراز امروز چهارشنبه در محل تالار فرهنگیان یزد آغاز و  در حال برگزاريست که علاوه بر سخنراني‌هاي كليدي مسئولان كشوري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، سازمان انرژي اتمي و اساتيد دانشگاهي و طرح  موضوعات مرتبط به صورت تئوري، اندازه‌گيري تشعشعات ايستگاه BTS  به صورت عملي براي شركت‌كنندگان در اين همايش به نمايش گذاشته مي‌شود و برگزاری کارگاههای تخصصی نیز در این همایش برنامه ریزی شده است.



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری