Skip to Content

وصیت نامه خواندنی یک شهیده؛

مادرانی که از فرزند خود گذشتند تا فرزندان ایران در سایه اسلام زندگی کنند


شهیده طیبه واعظی از شهدای شاخص سال 1394 در وصیت نامه خود آورده است: در این کشور مادرانی بودند که از فرزندان دلبندشان گذشتند تا تمام فرزندان ایران در سایه اسلام زندگی کنند و از جان شیرین خود گذشتند تا جان‌های دیگران در امان بماند.

یزدبانو؛

خداوندا مرا به آرزوهایم برسان

دوست عزیزم سلام

من طیبه واعظی دهنوی روز24 تیرماه 1336 در روستای دهنو از توابع استان اصفهان در خانواده‌ای روحانی متولد شدم. سال‌های زیبای کودکی‌ام را در شهر مقدس قم سپری کردم، مثل همه کودکانی که برای رفتن به مدرسه لحظه شماری می‌کنند آماده بودم تا در سن 7 سالگی به مدرسه بروم اما مدارس زمان طاغوت وضعیت خوبی نداشتند حجاب در مدرسه ممنوع بود و اجازه نمی‌دادند کسی حتی با روسری در کلاس حضور داشته باشد برای همین من نتوانستم به مدرسه بروم. خانواده‌ام من را به مکتب‌خانه فرستادند، در آن‌جا با قرآن و دعا آشنا شدم، از آن‌جا که پدرم روحانی بودند و بعد از وقایع خرداد42 در خانه ما هر روز صحبت از نهضت امام خمینی(ره) بود.

با این که امام را ندیده بودم اما ایشان را خیلی دوست می‌داشتم، چرا که شنیده بودم امام خمینی(ره) قصد دارند با نهضت اسلامی خود روح تازه‌ای در جامعه بدمند و با رژیم طاغوت که به عنوان عامل مستکبران عالم مروج فساد و بی‌بند و باری در جامعه بود مبارزه کنند.

و در حقیقت به دنبال استقلال و آزادی و نجات انسان‌های اسیر دربند استکبار و رژیم طاغوت هستند، با این که به سن تکلیف نرسیده بودم روزه‌هایی که می‌گرفتم برای سلامتی امام و والدینم نیت می‌کردم.

با نگاه به زندگی خانواده‌ام متوجه شدم وظیفه دارم برای کمک به امرار معاش خانواده تلاش کنم. در طی زندگی آموخته بودم که از داشته‌های خودم برای مردم بی‌چیز و ناتوان انفاق کنم برای همین دسترنج قالی بافی روزانه خودم را که مادرم کنار گذاشته بودند برای تهیه جهیزیه دخترفقیری هزینه کردم چرا که در دین ما و بر اساس سبک زندگی حضرت فاطمه(س) انفاق و رسیدگی به فقرا بسیار اهمیت دارد به هنگام ازدواج با پسر خاله‌ام به نام ابراهیم راه جدیدی در زندگی من شروع شد، ثمره این ازدواج پسری به نام مهدی بود، ابراهیم از مبارزین علیه رژیم طاغوت بود و من هم بنا به وظیفه‌ای که در قبال دینم داشتم همراه او شدم و او را در این راه یاری و کمک کردم.

وقتی که ابراهیم توسط ساواک دستگیر شد، من هم دستگیر شدم هر دو با هم تحت شکنجه‌های سختی قرار گرفتیم و در سال56 پس از یک ماه شکنجه خداوند شهادت در داخل زندان را روزی من و همسرم قرار داد.

ساواک فرزندمان مهدی را به یکی از پرورشگاه‌ها داده بود.

در ساواک زنان و مردان زیادی بودند که به خاطر مبارزه علیه طاغوت دستگیر و تحت بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند، دژخیمان ساواک زن و مرد نمی‌شناختند اگر سری به زندان‌هایی که در حال حاضر به موزه تبدیل شده‌اند بزنید در آن‌جا با گوش جان صدای فریاد و ناله زنان و مردانی را می‌شنوید که شکنجه‌های سخت سنگدلان ساواک را تحمل کرده‌اند، شنیدن این خاطرات ممکن است شما را غمگین کند اما بدانید:

اگر ایستادگی زنان و مردان مسلمان انقلابی در مقابل ظلم زمان نبود کشورمان همچنان در اسارت طاغوت‌های دوران بود اما آنان رفتند تا شما در ایرانی اسلامی با رهبری فرزانه در استقلال و آزادی زندگی کنید.

فرزندان عزیزم امثال من سختی‌های شکنجه و زندان را به عشق سالار شهیدان حسین بن علی(ع) و برای زنده نگه داشتن اسلام تحمل کردیم تا پاکی و آزادمنشی را برای ملت خوب ایران به ارمغان آوریم.

در این کشور مادرانی بودند که از فرزندان دلبندشان گذشتند تا تمام فرزندان ایران در سایه اسلام زندگی کنند و از جان شیرین خود گذشتند تا جان‌های دیگران در امان بماند.

آن روز‌ها طاغوت زمان ما حکومت مستبدی بود که مستکبران عالم برای اهداف سیاسی و اقتصادی خود از او به عنوان یک ابزار بی ارزش استفاده می‌کردند، استقلال، هویت ملی و دینی ملت ما به واسطه فقر فرهنگی حاکمان کشور و خیانت کاری متولیان سیاسی و فرهنگی در حال نابود شدن بود.

سرانجام این انقلاب به نسل های آینده این مرز و بوم هدیه شد و حالا شما وارثان این انقلابید که می توانید با همت و عزم خود این درخت باشکوه را پربارتر نموده و نگذارید نااهلان و دشمنان به آن آسیب بزنند، به عنوان مادری که شیرینی بزرگ کردن فرزند خود را نچشید اما حلاوت آزادگی کل بچه‌های این سرزمین را جایگزین آن نمود، آرزوهای خودم را برای شما می‌گویم.

آرزو دارم!
*آرزو دارم دختران، این مادران فردای سرزمینم راه و رسم چگونه زندگی کردن را خوب یاد گرفته و از عمر ارزشمند خود برای کسب خوشبختی در دنیا و آخرت استفاده کنند.
*آرزو دارم خداوند دست دشمنان نابکار و مستکبرین عالم که با هزاران حیله شیطانی قصد حکومت بر قلب و اندیشه فرزندان وطنم را دارند از وجودشان کوتاه گرداند و دختران این مرز و بوم را چون فرشتگان در پناه خود حفظ نماید.
* آرزو دارم یکایک فرزندان وطنم با پیروی از رهبر فرزانه‌ای که با هوشمندی و درایت راه سرافراز زندگی کردن را برای مردم بیان می‌کنند مسئولیت خود را در قبال عزت و اقتدار کشور و پیشبرد اهداف اسلام در سطح جهان به خوبی انجام دهند.

* آرزو دارم وجود فرزندان وطنم سرشاراز صفات نیکوی عفت، عطوفت، شجاعت و احساس مسئولیت گردد.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری