Skip to Content

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با طنین یاس:

موج سواری تبلیغات در رسانه ملی/ ضربه به اقتصاد خانواده توسط تبلیغات رنگارنگ ماهواره ای


یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: عموما زنان بیشتر تحت تاثیر تبلیغات رنگارنگ شبکه های ماهواره ای قرار می گیرند و همین مسئله باعث شده که خانواده دچار ضربات اقتصادی شود.

به گزارش یزدبانو ، فرشته پورحسینی کارشناس مسائل اجتماعی درگفت وگو با خبرنگارطنین یاس با بیان اینکه گسترش وسایل ارتباط جمعی خصوصا شبکه های ماهواره ای هر روزمشکلات و آسیب های بیشتری به وجود می آورد، اظهار داشت : مصرف گرایی و اسراف یکی از پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای است.

وی افزود: حجم زیادی از برنامه های ماهواره ای را تبلیغات تشکیل می دهند؛ تبلیغاتی رنگارنگ، فریبنده و غلوآور که متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل همین مسئله تحت تأثیر قرار می گیرند و سرمایه های خود را از دست می دهند؛ متأسفانه گستردگی و موج سواری  تبلیغات دامن گیر رسانه ملی ما نیز شده است و باید به این مسئله توجه جدی شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه این مطلب تصریح کرد: عموما زنان بیشتر تحت تاثیر تبلیغات رنگارنگ شبکه های ماهواره ای قرار می گیرند و همین مسئله باعث شده که خانواده دچار ضربات اقتصادی شود.

*تغییرسلیقه و ذائقه افراد یکی دیگر از پیامدهای منفی تبلیغات شبکه های ماهواره ای

پورحسینی، تبلیغ لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و پوشاک را یکی از برنامه های پایان ناپذیر شبکه های ماهوراه ای دانست و گفت: متأسفانه این شبکه های با سوء استفاده از ضعف اطلاع رسانی و مشکلات فرهنگی در خصوص مسائل جنسی، سال ها است وارد این حیطه شده اند و انواع داروها را برای درمان مسائل و مشکلات جنسی تبلیغ می کنند که این مسئله صدمات جبران پناپذیری را به افراد وارد کرده است؛ بیشتر داروهای تبلیغی ماهواره ای سندیت علمی و پزشکی ندارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: تغییرسلیقه و ذائقه افراد یکی دیگر از پیامدهای منفی تبلیغات شبکه های ماهواره ای است چرا که این تبلیغات سلیقه و فرهنگ دیگر کشورها را به ما القا می کنند و ازاین طریق به اهداف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود می رسند.

*فزایش مصرف زدگی و تجملات پیامدهای منفی تبلیغات ماهواره ای

وی بیان کرد: تبلیغات یکی از عناصر جداناشدنی رسانه ها است و به همین دلیل پایگاهی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از اموال افراد برای سودجویان شده است؛ افزایش مصرف زدگی و تجملات گرایی ناشی از همین تبلیغات است؛ یک روز وسیله ای را تبلیغ می کنند و یک هفته نگذشته همان وسیله را با یک کارایی دیگر تبلیغ می کند.

پورحسینی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی در خصوص خریدهای اینترنتی و ماهواره ای برای بسیاری از افراد رُخ داده است، تصریح کرد: استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و فاسد، صدمات جبران ناپذیری را به افراد وارد کرده است.

وی افزود: امروزه با وجود هزینه های بالای زندگی، عاقلانه نیست افراد هر آنچه که در ماهوره و رسانه های داخلی تبلیغ می شوند، را خریداری کنند؛ زنان به عنوان مدیران منزل و در دست داشتن امور اقتصادی خانواده باید بیشتر مراقب باشند و درآمد خانواده را صرف خریداری اجناسی که عموما ضرورتی ندارد، خریداری کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری