Skip to Content

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد:

نتیجه محور بودن در سند راهبردی حوزه زنان مدنظر قرار گیرد


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: سند راهبردی حوزه زنان باید بر اساس نتيجه محوری تدوين و عملياتي شود.

به گزارش یزدبانو؛ فاطمه دانش یزدی در جلسه با مجريان طرح تدوين سند ارتقا زنان گفت: شناسايي ظرفیت‌های بانوان و توانمندي آنان در محلات و مشاركت در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در محتواي اين سند مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: اولويت نتیجه محوری بر اقدام‌ محوري از شاخصه‌های سند ارتقاي زنان است كه می‌تواند در تدوین طرح‌ها و راهبردهاي اجتماعي استان در حوزه بانوان مدنظر قرار گيرد.

دانش تصریح کرد: در تدوین سند راهبردی زنان و خانواده باید از نظرات کارشناسان، فعالان و نخبگان این حوزه استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مطالعات انجام‌شده در راستای تدوین این سند باید با حضور کارشناسان، دستگاه‌های متولی حوزه زنان، دانشگاه‌‌ها، فعالان و نخبگان این عرصه موردبررسی قرار گیرد تا به‌دوراز اتخاذ تصمیم‌های تکراری، راهبردهای نوین و کاربردی با حمایت صاحب‌نظران، تدوین و اجرا شود.

وی افزود: علاوه بر پايش آماري آسیب‌های اجتماعي و رفع آن بايد ظرفیت‌های بانوان استان در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري، ورزشي و شکوفایی آنان در عرصه‌های ملي و جهاني نيز متبلور شود.

پرداختن به سند تحكيم بنيان خانواده از طریق ظرفیت‌سازی، ارتقاي تاب‌آوری فردي و اجتماعي، تقويت زیرساخت‌های اقتصادي، اجتماعي خانواده با برنامه‌ریزی مشاركتي و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف جامعه از مهم‌ترین دلايل تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده شمرده می‌شود.

انتهای پیام/3857

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری