Skip to Content


وزیر استقبال محتاطانه وزیر ارشد کابینه نتانیاهو از طرح مسکو


«یوال استینیتز» با استقبال ضمنی از طرح مسکو برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه، گفت: روسیه باید تضمین دهد که سوریه کاملا از این تسلیحات خالی شود.

به گزارش یزد بانو به نقل از فارس، یکی از وزرای ارشد و نزدیک به نخست‌وزیر اسرائیل، به طور ضمنی و محتاطانه از طرح نظارت بین‌المللی برای تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کرد.

اوایل هفته مسکو طرحی را به دمشق پیشنهاد داد که بر اساس آن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی قرار می‌گیرد. بحث تسلیحات شیمیایی سوریه اصلی‌ترین بهانه آمریکایی‌ها برای مطرح کردن اقدام نظامی علیه سوریه بود. با پذیرش این طرح از سوی دمشق، دولت آمریکا مجبور شد فعلا بحث اقدام نظامی را متوقف کند.

«یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفته است که مسکو «باید تضمین کند که سوریه از وجود هرگونه تسلیحات شیمیایی پاک می‌شود».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل هم روز گذشته بدون اشاره به طرح روسیه، گفته بود سوریه باید تمام تسلیحات شیمیایی خود را تحویل دهد. «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی هم از این طرح استقبال کرده و گفته است که اگر این اقدام به درستی و به صورت عملی انجام شود، اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه صورت نمی‌گیرد.

نشریه «فارین پالیسی» دو روز قبل با استناد به اسناد تازه‌به‌دست آمده از آرشیو‌های سازمان سیا، از ذخایر بزرگ تسلیحات شیمیایی اسرائیل در نزدیکی شهر «دیمونا» پرده برداشت. رژیم‌صهیونیستی همچنین تنها دارنده کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری